Ezek után még többen ismerhetik meg a Puma nevet

Maximumra emelt praktikummal érkezett az új, más filozófiát követő Ford Puma

A filozófia teljesen más, a vevőkör közel ugyanaz, a tartalom pedig jócskán kibővített. Az új Ford Puma bizonyos tekintetben mérceként robbanhat be a piacra ügyes megoldásaival.

Sok magyarázkodni valója nincs a Fordnak azért, hogy egy 17 éve nem használt névvel hozták ki az új modellt. A Puma közönségszavazáson lett népszerű és az új modell vásárlóközönsége is nagyon közel lehet azokhoz, akik az eredeti kis sportos kupét vették, csupán a divat alakult át. Az új Puma közönsége persze ki is bővült, a divatos crossoverre vágyók mellett már a családosoknak is szól a Puma, amit annak ellenére, hogy a Fiesta kisautó padlólemezére építettek, alaposan meg is növeltek. A Festához mérten 1,9 centivel hosszabb a tengelytávolsága, nyomtávja pedig 5,8-cal szélesebb, ezzel az utastér is elég tágas kialakítást kapott. A helykínálat mellett fontos szempont volt a praktikum, erre az alapesetben 370 literes csomagtér a bizonyíték, mely a hibridrendszer és pótkerék nélküli verziókban 456 literes, ekkor a padlólemez legalsó pontjáig kihasználható a hely, ahol még egy leeresztő dugót is elhelyeztek, ha esetleg ki kéne mosni a csomagtartót. Lehajtott hátsó üléssorral a teljes raktér 1000 liter, a pakolhatóságot pedig a kárpitelemek elvékonyításával is segítették.
Hirdetés
Az utastér praktikumát könnyen cserélhető üléshuzatokkal fokozták, ezek egyébként a személyre szabhatóságot is szolgálják. A kategóriában egyedi felszereltségként masszázsülések is kérhetőek előre, valamint láblendítésre is működtethető elektromos csomagtérnyitás, maga az ülés pedig a lehetőségekhez képest sportos pozícióba kerül, 8 centivel van alacsonyabban, mint az EcoSportban. A Ford kis crossoverénél egyébként nagyobb, a Kugánál pedig kisebb a Puma, de ugyanott készül, ahol az EcoSport, a romániai Craiovában. Motorkínálatában háromhengeres benzinmotorok szerepelnek, az 1,0 literes, hengerlekapcsolásos EcoBoost 100, 125 és 155 lóerős kivitelben kerül bele, a 125 lovashoz kérhető 48 Voltos hibrid rendszer, a 155-öshoz pedig mindenképp csatolják a szíj meghajtású indító generátoros rendszert. Összkerékhajtás nem lesz hozzá, duplakuplungos automata váltó viszont később igen, ahogy az 1,5 literes dízelmotor is 120 lóerővel. A Puma fontos megoldásokat hoz a kategóriába, ST-Line szinten például alapáron jár a 10,25 colos digitális műszeregység, a Sync 3-as multimédia rendszer újítása pedig a változtatható dizájnú kezelőfelület. Adaptív tempomat, vészfék-asszisztens, sávtartó, gyalogos felismerő és városi araszolás segítő is elérhető lesz. A központi kijelzőn 180 fokos széles látószögű tolatókamera képe is megjelenhet, az okostelefon tükrözésre alkalmas Apple CarPlay és Android Auto funkció viszont alapáras lesz. Vezetéstámogatói között a táblafelismerő is részt vesz, mely a navigáció és a kamerák segítségével már a behajtani tilos jelzések felismerésére és azokra való figyelmeztetésre is képes, valamint autópálya felhajtókra is kimondott részletességgel figyel. Az új Puma jövőre érkezhet a piacra és csak Európában fogják forgalmazni, a részletes árlistát pedig hamarosan megismerhetjük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?