Így lehetne kerek – Giulia 2.0 benzin

Alfa Romeo Giulia Super 2.0 teszt

A Velocére mondtuk azt, hogy végre újra rajonghatunk egy Alfáért, de mi van akkor, ha nem kell a sportautós teljesítmény, de büdös a dízel? Nem járnak rosszan, akik a gyengébb benzinesre szavaznak.

Az Alfás közönség jól ismeri, imádják, messziről észreveszik, nem győztem visszaintegetni, a Giulia nekik valódi szerelem lehet

Megjelenése óta vártuk a legkisebb benzinmotorral szerelt Giuliát, és bár nem ez a belépőmotor, hanem a 136 lóerős 2,2-es dízel, talán ez az érdekesebb. Valahogy a dízel nagyon nem állt össze. Van egy alapvetően sportos hangolású szedánunk, végre újra hátsókerékhajtással az Alfától, egy érzelmekben dúskáló formaterv és mellé egy kerregő gázolajos? Hatékony, nyilván, a tesztfogyasztása sem volt rossz kézi váltóval, de valahogy nem az igazi. A QV-n innen van még benzinesből a 2,0 literes turbós, aminek erősebbik, 280 lóerős verziójához már szerencsénk volt a Velocében és azt továbbra sem cáfolnám, hogy úgy az igazi. pláne az ülései miatt.

Azért az sem jár túl rosszul, akinek nem kell a sportautós teljesítmény, meg az összkerékhajtás, nekik van egy 200 lovas Giulia is.

Gyönyörűek az ötküllős matt szürke alufelnik, mögöttük feltűnően piroslanak a féknyergek, a Q2 felirat minden Giulián rajta lehetne, ami nem Veloce

Bi-xenon a rendelhető legfejlettebb fényszóró, ami még kanyarkövetős is, a LED menetfény alapáras

Nem akarok túlzottan belemenni abba, mi illik egy ilyen autóba, vagy sem, azt úgyis a felhasználás körülményei fogják meghatározni, de ingázós kocsinak, arra a napi 50 kilométerre, amire mi a teszt alatt használjuk, pont jobb a benzines. Hogy utazóautónak jobb-e a dízel, azt nyilván mindenki sejti, a benzines Giuliával most az átlag tesztfutás több mint dupláját sikerült megtennem, vagyis több mint ezer kilométert. Ebben volt jócskán autópálya és ahogy azt nagyjából gondoltuk is, a benzinmotor valamivel 9 liter fölött evett 100 kilométerenként. Ami talán meglepő is lehet, hogy országúti tempónál masszívan 5 literen pihent a pillanatnyi fogyasztásmérő, így ha ráérünk, akkor lehet ezzel takarékosan is közlekedni.

Magas fenék, lapos orr, ugrásra kész sziluett, némi kimért eleganciával és egy nagy csipet csinossággal

Valójában ezt fogjuk a legkevésbé kibírni, ugyanis a gyengébbik kétezres benzinesben is megvan az a fajta sportosság, ami az izmosabb Velocében.

Mivel a DNA kapcsoló alapáras, minden Giuliát konfigurálhatjuk kicsit.

A normál mellett fogyasztásoptimalizált és dinamikus vezetési stílus is elérhető. A tesztautóba még az állítható keménységű futómű is belepottyant, így a DNA kapcsoló közepén még van egy gomb is, amivel D-ben nem tovább keményíthetjük, éppen hogy puhíthatjuk a futóművet. A kapcsoló maga elég egyszerű szerkezet, ráadásul nem tér vissza alapállásba, aminek az az előnye, hogy mikor elindulunk, ugyanabban a menetmódban lesz, mint ahogy leraktuk korábban.

Minidig ezt az összeállítást látjuk, a fekete komor, van ennél szebb is, így harmadjára már megszokott a műszerfal elrendezése és a kijelzőben is kezdem látni a szépet

Hirdetés

Karcosan indul, fordulaton egész jó a hangja, inkább ez, mint a hanggenerátor. Alapáras a DNA kapcsoló, puhíthatunk a futóművön D állásban

Nem vagyok szőrösszívű, ugyanúgy imádtam a teszt végén, mint ahogy az elején, de azt érezni, hogy a finomhangolás az nagyon kimaradt, minden téren. Kivéve a formatervet, mert hát az olyan, amilyennek lennie kell, ellenben egy kétliteres benzinmotortól már indításra is többet várunk. Vagy azt, hogy szóljon szépen, de ha nem sportos a csomag, akkor meg leginkább sehogy. A Giulia csörömpöléssel kel életre, a hidegen magasan tartott fordulatszám ezt csak tetézi, az alapjárat viszont egészen csöndes. Hogy miért nem tetszik fordulaton a hangja, az talán azzal magyarázható, hogy mindennél nyersebb és nem kipufogóból, vagy istenments hanggenerátorból jön, hanem a motort halljuk. Simán lehet, hogy az én világnézetem torzult el és a sok szintetikus cucc között ez most kicsit zavaró, nyilván ízlés kérdése. Az viszont nem, hogy most fullasztottam le először automata autót, pontosabban ő saját magát, mivel becsatolt öv nélkül nem engedi ki a kéziféket indulásnál, így elengedett fékre hidegen simán megfojtotta magát.

Hátul nem rossz, de kicsit kemény a pad, elöl kellemetlenek az ülések, csak jobb lehetne ennél

Annyira fürge, amennyire kell, jelentős a kerekek gördülési zaja, a futómű hangolása feszes, de nem kényelmetlen, igazi kanyarvadász, tényleg sportos hétköznapi szedán

Imádon, ahogy fut, masszív, lapos, nagyon tapad az útra és még egy csöppet farból is fordítható, de csak épp egy pillanat erejéig.

Ugyanaz itt is megvolt, mint a dízelnél, hogy kavicson, laza talajon simán eltolta az orrát még alapjáraton is, ezt leginkább a vékony, 225-ös első gumiknak tudtam be, hátul 255 szélesek alapból. Csöndesnek nem mondanám, elég sok a gördülési zaj, cserébe viszont vezetni talán a legjobb a kategóriában. A kormány még mindig kiváló fogású és érzetű, élénk, annak ellenére, hogy elektromos rásegítésű. A motor erős, pont elég a sportos vezetési stílushoz, a 8-as ZF váltó meg mindig tudja a dolgát és a váltófülekkel pillanatok alatt magunk is kapcsolhatjuk. Itt már megint egy valami rondít bele a képbe, mégpedig az ülések, amik minden eddiginél rosszabbak. Most nem csak oldaltartásuk nem volt, de folyton úgy éreztem, mintha valami beleállna a hátamba, amitől nem tudok hátradőlni.

Hátul hajt, de nem annyira játékos, mint szeretnénk, de csak az elektronika miatt, azért így is lehet vele nagyot autózni

Ha valahogy az üléseket ki lehetne cserélni, vagy akár külön rendelni olyanokat, amik a Velocében vannak, nagyon egyszerűen lehetne mondani, hogy ez így tökéletes. Ennél viszont még az Insignia ülései is mérföldekkel jobbak, persze semmi másban még utol sem érheti a Giuliát. Az olaszok nagyot alkottak, de őszintén várom már az első frissítést, amit bízom benne, hogy nem fognak elaprózni és letudni két LED-es lámpával a most rendelhető bi-xenonok helyett. Minőségben simán vállalható, az új Alfák kiváló pontja a nagyrészt alumínium karosszéria merevsége, bár így is tud mocorogni bent pár alkatrész.

Jók az anyagok, de azért tudnék mondani jobbat is, és valójában ez az érzés úgy mindenre igaz.

Kiváló autót faragtak, nagyon tudnám szeretni a Giuliát, de azért van hiányérzet. Ez abból is eredhet, hogy a Giulia terveit az utolsó pillanatokban dobta vissza a vezetőség, hogy mégis inkább hátsókerekeset szeretnének, és így nem maradt idő kellőképp kidolgozni, de akkor sem kéne azt éreznie bárkinek, hogy ez valójában nincs befejezve.

Ára szinte megegyezik egy hasonlóan motorizált 3-as BMW-vel, ám a Giulia több szenvedélyt kínál, de a német játékosabb

Értékelés
Pozitív
Sportos viselkedés, határozott futómű, pontos kormányzás, nyomatékos motor, masszív karosszéria
Negatív
Nem tartanak az ülések semmilyen irányban, a kipörgésgátló nem kikapcsolható
Árak
Tesztmodell alapára
10 771 000 Ft (2018.05.14.)
Tesztautó ára
14 855 000 Ft (2018.05.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
330 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4639 mm
Szélesség:
1873 mm
Magasság:
1426 mm
Saját tömeg:
1504 kg
Össztömeg:
2005 kg
Tengelytáv:
2820 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
920-980 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1130 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza:
470 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
930 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
450 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
330 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,4 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.05.14. at 07:59
    Permalink

    Nem tudom hogyan sikerült az Alfának sportosabb autót létrehozni, mint a minden igényt kielégítő prémiumkonkurenseknek, de cserében van is mit kikompenzálni (belső, nincs kombi, meg azért a fejlesztési büdzsé kimerült a sportosságra hegyezésben).

    Külön gond, hogy amíg a 3-er nyomás alatt van, addig negyon kevés levegő marad a kihívóknak, és ez nem fog már változni a bajorok modellváltásáig (persze ehhez el kell fogadnunk hogy a tesztben szereplő áraknak közük sincs a valósághoz).

    Talán ha megérkezik az új 3er és kifutnak az akciózott modellek, akkor tisztul pálya.

  • 2018.05.14. at 19:27
    Permalink

    Biztos jó tartós motor lesz 180 lóerő egy 1.3 blokkból … szóval érdemes lesz beruházni rá . Nekem maga az autó tetszik ,de azok a hülyeségek amiket kispóroltak belőle már nem pl full led lámpa, ülésszellőztetés , bőrözött műszerfal , win 3.1-et imitáló grafika a középkonzolon majdnem 1 millióért használhatatlan navigáció , hátul izzószálas indexlámpa ,HUD . Szóval ezek nagy tételben vásárolva mint mind filléres dolgok egy autógyárnak . És inkább lenne 500.000-rel drágább csak ezeket rendelni lehessen hozzá … Mer ugye most ezeket nem is lehet rendelni vagy lehet ,csak a fent említett okok miatt nem éri meg .

    • 2018.05.14. at 21:25
      Permalink

      Önmagában, hogy 1.3 és 180 lóerő, még nem lesz kevésbé tartós. Lásd Ford 1.0 Ecoboost, 3 hengerrel és a legerősebb 140 lóerő, viszont durván túlméretezett motor, neves tuningcégek gyári béllel kihoznak belőlük 180-200 lóerőt.

      És azt tudjuk nagyon jó, hogy egy gyártó sem készít már örökkévalóságnak autót, sajnos.

      Bőr műszerfal rendelhető, navigációt biztos, hogy nem rendelnék, amikor van Android Auto és Apple Carplay. Minden másban teljesen igazad van, olyan dolgok hiányoznak az extralistáról, amik megengedhetetlenek, másrészt konszernen belül elérhetőek más márkáknál (LED lámpa Maseratinál pl).
      Magneti Marelli fejlesztette és gyártja a Mercedesek Multibeam lámpáit, FCA-hoz tartozik az MM, miért nem dobnak össze egy szaros lámpát az Alfákba?

      • 2018.05.14. at 22:00
        Permalink

        Ez egy kétlityis (írják is a műszaki táblázatban). Akinek túl van húzva (miért is?), biztos lesz 163LE-re lebutított változat az olyan piacokra mint belga (bár ott azért a dízelek még mindig tarolnak).

  • 2018.05.17. at 18:06
    Permalink

    Ahhoz hogy ne a kicsi 16:8 as képarányú kijelzőt bámuld hanem a nagyobbacska 21:8-ast meg kell rendelned a navit … sajnos . Bár a konkurensekhez mérten a nagyobb kijelző is is picinek számít és a felbontása röhejesen gagyi talán még a Lexus-é is szebb bár az is jó 10 évvel lemaradt felbontás tekintetében a mostani prémiumokhoz képest . Viszont ami dicséretes nem erőltetik a kint felejtett tablet kijelzőt hanem szépen beleépítették a műszerfalba ahogy kell .Tanulhatna tőle a BMW és az Audi egyes modelljei hogy kell eldugni egy kijelzőt úgy hogy az még használható legyen . Tényleg lehet bőr műszerfalat rendelni hozzá mikor legutóbb konfiguráltam 2017 ben még nem volt ha jól tudom . Ha jól láttam a 2018 as modelleken már az index sem izzószálas hanem LED-es … szóval szépen haladunk csak hát nem elég gyorsan . Az indulásnál is ez simán beleférhetett volna .

Vélemény, hozzászólás?