Így teszteli első crossoverét a Jaguar
Videó és gyári képek: nyúzópróbán a Jaguar F-Pace
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Jaguar üti-vágja legújabb modelljét, hogy az tényleg a kategóriája egyik legjobbja lehessen. Sivatagban és jégmezőn is nyúzták.
Egy prémiumautóval szembeni elvárások fokozottak, ezért tesztelik a Jagauar F-Pace-t mínusz 40 és plusz 50 Celsius fokos hőmérsékleten is
Az észak-svédországi Arjeplogban mínusz 40 Celsius fokban, Dubaj környékén, a sivatagban meg plusz 50-ben verettek a brit gyár mérnökei a cég első crossoverével. A Jagaur F-Pace meg kell mutassa, hogy az ugrómacskás márka évtizedes lemaradása ellenére is sikerrel be tud lépni az egyre népesebb szabadidő-autó, vagy ahogy ma divatos, a crossover piacra. Ha minden jól jön össze, akkor több hasonló modell fogja az F-Pace-t követni, de addig is neki, az elsőnek kell kiállnia mindenféle megpróbáltatást. A Jaguar-Land Rover extrém klímaviszonyok között működő fejlesztőbázisai mostanában csak vele voltak elfoglalva. Az új brit modellt persze nem igazi terepjárónak szánják, annak ott vannak a konszerntárs Land Roverek.[BANNER type="1"]
Az álcamintázat takarásától azért látszik, hogy miféle autó lesz az F-Pace. Nem is az Audi/BMW/Mercedes szent trió, hanem inkább a Porsche és a jövőbeli Maserati, meg Bentley crossover modellek lesznek az ellenfelei
Az ígéret szerint ennek az autónak egyaránt ki kell tűnnie minőségben, erőben, dizájnban és emellett még praktikusnak is kell lennie. Arjeplogban, egy külön erre a célra épített, 60 kilométeres tesztpályán róják köreiket a fejlesztéshez használt próbaautók. Az eltérő tapadású felültek mellett akad bőven lejtő és domb is, az igazi jeges offroad pályán nemcsak az összkerékhajtást vizsgálják, hanem a kocsi viselkedését az extrém hidegben. Pár szélességi fokkal arrébb, Dubaj mellett árnyékban is 50 Celsius fok van, a napon parkoló autó belsejében meg 70. A légkondicionálónak persze a trópusi forróságot és a nagy páratartalmat is tudni kell kezelnie, de az érintőképernyős fedélzeti rendszer sem tarthat a melegre tekintettel sziesztát. Az F-Pace hivatalos bemutatója ősszel, Frankfurtban lesz, a forgalmazása jövő év elején kezdődik, de addig még biztosan ad róla információt a gyár.








Nekem valamiért úgy tűnik hogy anno jobban megnyúzták a prototípusokat. Csak egy kis érdekesség, prototípus teszt 1984-ből: [url]https://www.youtube.com/watch?v=8hjWz33n2bg[/url]