A SUV-kupéból két kivitel is elérhető lesz: a hagyományos Q5 és az SQ5 Sportback
Bár
a klasszikus Q5-ből idén szeptemberben a harmadik generációt mutatta be az Audi, a Sportback változatnak a mostani a második nemzedéke. Hogyan lehetséges ez? A megoldás egyszerű, ugyanis az első Q5-ből nem készül SUV-kupé verzió. Lévén, hogy az új SUV-ról már az ősz elején nyilvánosságra kerültek az első felvételek, nincs nagy meglepetés a Sportback megjelenését illetően.
A frontrész tökéletesen megegyezik a Q5 és a Q5 Sportback esetében
Oldalról nézve persze egyértelmű a különbség a lefelé csapódó tetővonal miatt. Az Audi egyelőre nem árulta el a Sportback pontos dimenzióit, de vélhetően nincs nagy változás a Q5-höz képest
Hátul is egyezik a lámpatestek kialakítása, plusz pont, hogy a SUV-kupé karosszéria ellenére hátra is kerül ablaktörlő
Az utastérben szintén nem variáltak a Q5-höz képest, a műszerfal ugyanazt az elrendezést kapta. Bár a Sportback esetében a sajtóközleményben nem közölte az Audi a műszerfalon elhelyezett képernyők méretét, több mint valószínű, hogy a Q5 SUV-hoz hasonlóan 11,9 colos digitális műszeregység, 14,5 colos multimédiás érintőképernyő, és opcionálisan egy 10,9 colos utasoldali panel kerül a SUV-kupé műszerfalára.
A Q5 Sportback is megkapja a legújabb generációs Audi MMI képernyőcsoportot. Ennek keretében a multimédiás kijelzőt enyhén a sofőr felé döntötték
A csomagtér a Q5 Sportback esetében 515-1415 liter lehet, míg az SQ5-nél a vonatkozó számadat 470-1388 liter
A SUV-kupé vásárlói háromféle belső égésű motor közül választhatnak. A belépő szintet a 2,0 literes TFSI motor jelenti 204 lóerővel és 340 newtonméterrel, alapesteben elsőkerék-meghajtással, de rendelhető quattro összkerékhajtás is. Az ugyancsak 204 lovas, de már 400 newtonméteres forgatónyomatékkal kecsegtető 2,0 literes TDI dízelmotornál már nincs variálási opció, minden esetben quattro hajtást kap. A csúcsmodell SQ5-öt pedig egy 3,0 literes, V6-os TFSI benzinmotor hajtja 367 lóerővel, 550 newtonméterrel, és szintén quattro összkerékhajtással. Mindhárom erőforrás 48 voltos hibrid rásegítést kap, amely az Audi szerint 24 lóerőnyi pluszt képes hozzátenni a belső égésű motorhoz.
Az SQ5 némileg agresszívabb megjelenést kap, hátulról pedig lehetetlenség összetéveszteni a két verziót, hiszen a csomagtér-ajtóra felkerül a típusjelzés
Később a kínálat kiegészül két plug-in hibrid hajtáslánccal is, amelyek a tervek szerint több mint 80 kilométert tudnak majd emissziómentesen
A premier előtti sajtótájékoztatón elhangzottak alapján már idén decemberben megkezdődik az előrendelés. A magyar árakat egyelőre homály fedi, Németországban a Q5 Sportback forintba átszámítva 22,5 millióról indul, míg az SQ5 Sportbackért nagyjából 35 millió forintot kérnek.
Vélhetően a hazai árakra sem kell sokat várni
A tervező kettes Focusszal álmodott.
Kodiaq tesztnél bent felejtettétek az ökörkét 🙂