Márciustól kapható az új Mini
Tavasszal indul a harmadik generációs új mini forgalmazása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Márciusban a szalonokba kerül a brit gyártású, BMW hátterű stílusikon kisautó harmadik generációja. Az új még nagyobb és az ígéretek szerint a háromhengeres alapmotorokkal is jobb lesz, mint a korábbi.
Merevebb karosszéria, jobb kidolgozási minőség - a legújabb Mini minden eddiginél jobb lesz, ráadásul állítólag a remek vezethetőséget megtartja
Több mint negyven évig, 1959-től 2000-ig gyártották az eredeti Minit, több márkanéven, az évek alatt többször továbbfejlesztve. Az időközben a BMW prémium kisautó márkájává vált angol gyár termékskálája a mai igények szerint lett kibővítve az eltelt években. Lett Miniből a klasszikus mellett Cabrio, külön Roadster, Coupe, Clubman kombi, Clubvan kisárusszállító, Countryman szabadidő-autó és Paceman terepkupé is. Ezalatt az új Mini elért a harmadik generációba, 2000-ben az első újkori, és a 2006-os második után tavaly mutatkozott be az elődjéhez mérten ismét nagyobb, 28 milliméterrel hosszabb tengelytávú új.
A sebességmérő átkerült a kormány mögé, középen a nagyméretű színes kijelző kapott helyet a legfejlettebb közösségi funkciókkal és szórakoztató elektronikával
A méretnövekedésen túl teljesen újak a motorok is: háromhengeres 1,2-es lesz a Mini One alapkivitelben 102 lóerővel. Már ez is kap turbófeltöltést, a környezetvédelmi előírások teljesítése és a kiegyensúlyozott teljesítmény, valamint a fogyasztáscsökkentés érdekében az alapgép is változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezésű. A Cooper 1.5-ös háromhengerese TwinPower Turbo technikával (azaz ikerleömlős feltöltővel) 136 lóerőt tud, gyári adat szerint 4,5 literes vegyes fogyasztással és 105 g/km szén-dioxid kibocsájtással. Dízelből két változat lesz, mindkettő 1.5-ös háromhengeres, teljesítményük 95 és 116 lóerő. A kínálat legerősebbje a forgalmazás kezdetén a Cooper S lesz, ennek turbómotorja négyhengeres, 2,0 liter lökettérfogatú és 192 lóerőt tud. Várható az újabb John Cooper Works változat megérkezése, ami még ennél is erősebbnek ígérkezik.
Az új nem annyira jámbor, mint a korábbiak. Még mindig vicces figura, de morcosabb is
Az opcionális MINI Driving Modes kapcsolóval lehet meghatározni az autó karakterét a sportostól a környezetkímélőig. Hagyományos helyre, a kormány mögé került az eddig a középkonzolra szerelt sebességmérő. A harmadik generáció igazi újdonsága a fedélzeti elektronika, ami a ma szokásos funkciókat mind tudja és akár 8,8 colos központi kijelző is kiegészítheti. Elérhetők lesznek továbbá kameraalapú vezetéssegéd-rendszerek és head-up display is az angol kisautó (BMW-égisz alatti) harmadik generációjához.