Nem a botrány miatt, de drágább lesz a gázolaj

Fordulat: emelkedik a gázolaj ára, nem változik a benziné

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt hétig tartott az üzemanyagárak apadása, most viszont - az előző hét dízel emisszióbotrányától függetlenül - nő a gázolaj ára.

Míg a múlt hétig elég kitartóan és összességében elég jelentős mértékben apadtak az üzemanyagárak, szeptember utolsó napján fordulat következik. Igaz, komoly drágulásra nem kell számítani, szerdán mindössze 2 forinttal és csupán a gázolaj árát emeli a MOL, a benzin ára - legalábbis a hét első felében - változatlan marad.
Az emeléssel a gázolaj átlagára 345 forintra nő, a 95-ös benziné 337 forint marad. Legutóbb múlt szerdán változtak az árak, akkor bruttó 3-3 forinttal csökkent a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti ára.
Hirdetés
A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Továbbra is igaz, hogy az egyes töltőállomások között igen jelentős, akár literenkénti 30-40 forintos áreltérések is tapasztalhatók, így nem csupán a tankolás idejére, hanem helyére is erőteljesen ajánlott figyelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Ez a fórum már régóta ” terített asztal ” a trolloknak , mert valaki mindig ” megkínálja őket ” , így természetes , hogy visszajárnak , és átveszik a hangadó szerepét .

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    “Nem a botrány miatt,de drágább lesz a gázolaj”
    Emlékeztek?Kezd az egész honlap olyan alpári módon süllyedni ami gyomorforgató.Szégyelhetnétek magatokat.Mint az óvodások…Bár az ő stilusuk a kisebb inteligencia rovására írható.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    A magyar lakosság egy nagyobb része (főként a japán autóktól ejakulálók) a VW botrány óta környezetvédelmi aktivista lett, de persze csak itt a fórumon álszenteskednek, mert amúgy szart se csinálnak amivel védenék a környezetet.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    “Csipa, van 3 autóm…”

    Persze, 2 Matchbox meg egy BBurago…

    Miért írogatod folyton, hogy “Csipa”? A Hooligans frontemberének jobb dolga is akad, minthogy hozzád hasonló ökrökkel diskuráljon:)

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Nana, azért ne essünk át a ló másik oldalára! A felsorolásodból az ember-t én kihagytam volna, ennyire ne szépítsük meg ezt a fejérjehalmazt. 😉

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    [i]Kicsit utána lapoznál, hogy mennyi a gázolaj ára az alapélelmiszerekben, akkor nem írtál volna ekkora ökörséget.[/i]

    Na és mekkora? Taníts, Mester!

    Egyébként teljesen mindegy, hogy kiskereskedelmi hálózaton tankol, vagy literenként pár forinttal olcsóbban, ha duplájára emeled a gázolaj árát, akkor mindenhol duplája. Márpedig az agymenésed tárgya ez volt.

    [i]Harmadrészt pedig, nem gondolod, hogy nem jelennének meg alternatív áruszállítók a piacon?
    Akár az elektromos rásegítésű cargobike-ok, akár az elektromos teherszállítók.[/i]

    Igen, már látom ahogy a 32 tonnás kamion helyett sok tucat cargobike áll a Lidl vagy a Tesco logisztikai központjaiban. 😀

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Megjött az Autónavigátor ügyeletes fikázója, Kempelen! Miért nem veszed észre magad? Mennyi fórumozónak kell szólnia, hogy lenyugodj egy kicsit? Egy kötekedő, irigy, buta, globális látásmódra képtelen ember vagy.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Akkor nem tudod mi a demagógia jelentése!

    Segítek!
    Ha már a kaja árának megemelkedésénél tartunk nevezzük meg a legfontosabbat a kenyeret.
    A gázolajemeléseknél a médiában mindig megszólaló kulcsember – igen a magyar pékszövetségi elnöke – éveken keresztül alig hagyott ki alkalmat, hogy ne fogja a kenyér árának [b]szükséges[/b]emelését a gázolaj emelkedésére.
    Kicsit utána lapoznál, hogy mennyi a gázolaj ára az alapélelmiszerekben, akkor nem írtál volna ekkora ökörséget. Másrészt az agráriparban – biztos ezt sem tudtad – nem az üzemanyagtöltő hálózaton feltüntettet áron veszik a gázolajat.
    Harmadrészt pedig, nem gondolod, hogy nem jelennének meg alternatív áruszállítók a piacon?
    Akár az elektromos rásegítésű cargobike-ok, akár az elektromos teherszállítók.

    Elhiszem, hogy a fent leírt állítások sok embernek magasak, meg szarnak rá, de egy kis nyitott szem és fül sokat segítene, hogy ne demagóg marhaságoknak dőljetek be.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Átjött az “irónia”, éppen azért írtam, hogy attól még, hogy továbbra is túlkínálat van a kőolajpiacon, még az árfolyamingadozások miatt lehet ellentétes a kiskereskedelmi árváltozás.
    Nem finomítanak túl semmit, de úgy írod, ahogy neked tetszik. 🙂

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Örülök, hogy sikerült észrevenni az árra vonatkozó iróniát! Ja, akkor legközelebb úgy fogom írni, hogy túlfinomítják. Én kérek elnézést… 😀

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Kár, hogy a gázolajat nem termelik, hanem kőolajból finomítják, és azt is nálunk, Százhalombattán, nem Ázsiában. 🙂

    Egyébként meg a kiskereskedelmi árváltozásba egy sor más tényező mellett a HUF/USD árfolyam is belejátszik, ami miatt már árnyaltabb kép.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    “mögött tízezrek munkahelye van.” és valószínű marad is, ugyanis max a traktor motorkád megy a kukába vminek helyettesítenie kell. az meg, hogy általában te a traktor motorokra vered a picike cerkádat annyira szerencsétlen vagy, hát mondjuk senkit sem érdekel úgy igazán, de jól ki lehet röhögni :D:D:D:D:D
    ilyenkor meg sír a picike kis szád. a traktor lufi kipukkadt, amit a kedvenc csaló kámpánid tolt túl….nem 1 ember mondta már ezt…dehát, az ilyenek szerencsétlenek, mint te akik a kormoslukat qrják, azoknál nem megy végbe eme gondolkodási folyamat. csak ha csattan a cég úgy igazán 😀 akkor már nem tud mit mondani. csak anyázni meg “mindenkimunkanélkülilesz”ezni. persze az xxxx ezernyi halálos rákos áldozatot te igazán leszarod, a koromluk qrás közben kit érdekel igaz kicsi buli? DRÁGÁBB LESZ AZ TEJ B+, az lesz nagyon durva mi? morcos is lehetsz…hogy nem növekszik majd a rákos halálozások száma !!! gondolom, ez is nagyon aggasztani fog…..szerencstélen bohóc 😀

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Közben a világ többi táján panaszkodnak, hogy túltermelés van gázolajból, ázsia konkrétan fuldoklik benne mióta bővítették a kapacitást. Nálunk egy így csapódik le, emeléssel 😀

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Bocs, ez még Vascsinak szólt.
    Egyébként valóban nem normális az sem, hogy 10 éve a dízel még harmadával olcsóbb volt a benzinnél, most pedig gyakorlatilag egy szinten mozognak, sőt, többnyire a gázolaj drágább.
    De hát itt is a kereslet a lényeg…
    Kempelennek amúgy igaza van, valószínű ha számottevően emelkednének az üzemanyagárak, akkor azok hőbörögnének leghangosabban, akik most előadják a sötétzöldet… 🙂

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Ugyanezek az ostoba autótlan fikagépek egy éve még az emelkedő üzemanyagárak miatt hörögtek ugyanitt. Ma már ez nem lényeg, jobban élnek, tele a buksza, mind alatt 10 milliós Prius, nincs gondja egyiknek sem. 😀

    Változik a világ.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Miközben éppen rázod a bőrt a cerka végén a hírre, elfelejted, hogy a kárörömöd mögött tízezrek munkahelye van. Arról nem is beszélve, hogy minden örömteli fityma csattintásod érinti a hazai gazdaság gerincét alkotó beszállító ipart. Ezek mögött pár százezer ember megélhetése van.

    Úgyhogy kellemes recskázást, sok boldogságot neked.

    Aki csalt, azt meg kell büntetni.
    Aki a helyzetet létrehozta, azt is meg kell büntetni.

    Ettől te még nem vagy értékesebb alkotóeleme ennek a gépezetnek.

    Így jó lesz?

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Igen! Kb. erről van szó. Ha az üzemanyag, vagy bármilyen energiahordozó ára emelkedik, akkor azt a teljes lakosság megérzi valamilyen formában. A lényeg az lenne, hogy egyensúlyban legyenek az árak. Az sem egészséges, hogy egyszer 450 Ft, aztán 320 Ft, majd megint felmegy 400 Ft-ra, még akkor is, ha ezek hosszabb folyamatok.

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    És akkor a kaját és minden mást is vehetnéd 40-50%-kal drágábban, ugyanis mindent élelmiszert, terméket közúton szállítanak ki. A tömegközlekedési tarifákról nem is beszélve. De ugye, ehhez gondolkodni is kéne, az olcsó demagógia meg könnyebb…

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Ja a nyomozást télikukira indították, de ez nyilván egyértelmű…és akkor majd jön a többi cég is… nem tudom, ki kaparta ki most az ügyet, de jól beletrafált 😀 (főleg úgy, h 1.5 éve már megvolt a tanulmány….)

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    holvannak a harcias traktorvédők? vannak új hírek is pubikák : “környezetvédelmi csalásokról, ezért nyomozást rendelt el ellene a német ügyészség. Eközben a részvényesek kártérítésért perlik a Volkswagent.”

    azt mondtátok, zsebből kirázza a konszern ezeket a dolgokat, eddig úgy van, h svájcban tiltás, olaszoknál tiltás, amerika határidős.

    nem úgy volt, h meg sem fogja érezni ezt a gigacég? 🙂

  • 2017.10.28. at 12:41
    Permalink

    Pedig emelkedhetne, mondjuk a duplájára és akkor az általa okozott egészségkárosítás és környezetszennyezés költségeit lehetne – talán – kompenzálni.

Vélemény, hozzászólás?