Nyugdíjazás helyett alaposan frissült az Aston Martin Vantage

A négyliteres V8-as motorban még rejtőzött annyi plusz lóerő, ami egy áltagautónak is elég lenne

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erőforrást nem kímélve a legmélyebb ráncait is felvarrták a Vantage-nek, a szemet gyönyörködtető sportkocsi így még évekig a piacon marad.

Mélyreható frissítéssel tarja piacon belépőmodelljét az Aston Martin, a britek nem elégedtek meg néhány új felnivel és árnyalattal, a külső mellett a technikához is komolyan hozzányúltak. A Vantage jelenlegi nemzedéke 2018 óta készül, ennek ellenére az immár hat éves modellben akad még annyi tartalék, aminek kiaknázásával bőven piacképes a sportkocsi. A frissített modellt nem lehet összekeverni az elődjével, a fényszórók hosszúkássá váltak, a hatalmas maszk két oldalán levegőnyílások jelentek meg, illetve a géptető is teljesen új. Szerencsére az érdekes, légterelőre is felfutó hátsó fényforrásokat meghagyták, ahogy a négy kipufogóvéghez sem nyúltak, a hátsó kerékjáratba szorult levegő két új résen keresztül távozhat.
Hirdetés
A négyliteres Mercedes-AMG eredetű ikerturbós V8-as blokk jóval erősebb lett, ami nem csak egy átprogramozás eredménye. Újak a turbók, a vezérműtengelyek, továbbá kompresszión is változtattak, a nagyobb teljesítmény hőjét három új hűtő hivatott csillapítani.

A végeredmény 656 lóerő, ami 153-mal több, mint a frissítés előtt.

A 0-100 mindössze 3,4 szekundumig tart, a végsebesség 325 km/h, a kedvezőbb gyorsulás érdekében még a végáttételen is rövidítettek. A britek szerint ez a leggyorsabb és leginkább sofőrközpontú Vantage, ami a név fennállásának 74 évében született. Az Aston Martin párját ritkítóan alapos frissítéssel kezdi a 2025-ös modellévet, a siker már csak azon múlik, hogy a vevők is megkedvelik-e az újracsomagolt sportkocsit, amire jó esély mutatkozik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?