Ráncfelvarrott Toyota Corolla – még ár nélkül

Toyota Corolla 2010

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota felfrissítette legendás alsó-középkategóriását, amely 2007 óta csak négyajtós változatában viseli a Corolla nevet.

A külső jegyek változtatása a lemezeket nem érintette, de a lökhárítókat és a lámpákat igen. Ugyanakkor még így is nagy odafigyelés kell ahhoz, hogy észrevegyük a friss jegyeket: inkább csak feltűnik, hogy valami változott a jól megszokott összképen, csak nem tudjuk megmondani, mi. Az autó orrát az Avensiséhez tették hasonlóvá, ehhez igazították az első lökhárítót is, amely főleg az új rajzolatú alsó légbeömlő miatt morcosabb lett. Viszont eltűnt az eddigi legjellegzetesebb jegy, az embléma fölötti kis domborulat a motorháztetőn. A hátfalon más a rendszámtábla kerete, átrajzolták a lámpákat és a lökhárítót. A hátsó lámpa már keskenyebb, és világos elemekkel tarkították, ahogyan tették azt az Avensis II 2006-os ráncfelvarrásakor. A lökhárító csak kicsit változott, de legalább a kétes ízléssel megrajzolt kerek fényvisszaverők elegánsabb csíkoknak adták át a helyüket. Profilból leginkább az tűnik fel, hogy az oldalsó irányjelzőket a tükrökbe építették. Más vonalú a 16 colos könnyűfém keréktárcsa, a színpaletta pedig a pirossal és a kékmetállal gyarapodott.
A beltér dizájnja egy Corollához hűen keveset változott. A műszerfal színe borostyánsárga helyett már fehér, de a sárga kijelzők megmaradtak a középkonzolon – reméljük, élőben nem fog rikítóan elütni a két szín. A kormány alját egy leheletnyit egyenesre csapták a tervezők, ezzel – ki hitte volna! – némi sportos áthallást csempésztek a négyajtós családi Toyotába. A továbbra is a szürke árnyalataiban választható kárpitozást a minőségérzet javítására ezüstös betétekkel kívánják oldani a kilincseknél, az ajtók kapcsolóin, a műszerfalon és a középkonzolon.
Felszereltségben újdonság, hogy az audiorendszert ezentúl USB- és AUX-csatlakozón keresztül külső zenelejátszóval is használhatjuk. Kapható lesz a tolatóradar, amelynek képe megjelenik a belső tükör kis képernyőjén. Már a slusszkulcs kapcsolójával is nyithatjuk a csomagtartót.

A motorpaletta nem változott, az 1.33 Dual VVT-i és az 1.6 Valvematic benzinmotorok mellett az 1.4 és a 2.0 D-4D dízelek szerepelnek. Már mindegyik Euro 5-ös, a dízelek koromrészecske-szűrősek. A hatékonyság és az alacsonyabb emisszió érdekében minden motorjánál alkalmazták a Toyota Optimal Drive technológiát. Ez szén-dioxid-kibocsátásban papíron 136 g/km-t jelent az 1.33 VVT-i, és 125 g/km-t az 1.4 D-4D motornál, ami nem jobb, sőt, a benzines esetében egy grammal rosszabb, mint az eddigi Corolla hasonló értékei. Szembetűnőbb jelei vannak a motorok csiszolgatásának az egyéb adatok tekintetében. Az 1,6 literes benzines 6000-es helyett 6400-as fordulaton adja le legnagyobb teljesítményét, míg az 1.33 VVT-i nyomatéka minimálisan, 132 Nm-ről 128-ra csökkent, viszont 3000 helyett 2800-on éled. A kisebb, 1,4 literes dízelmotor nyomatéka 190 Nm-ről 205-re nőtt. A felfrissített Corolla az év második felében érkezik a kereskedésekbe, árát még nem közölte a forgalmazó Toyota Motor Hungary.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?