Teszten a Honda második villanyautója!

Villany HR-V? Majdnem, de nem teljesen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kezdetben vala az e. A Honda villanyhajtású kisautója elnyerte a szakma elismerését, de kisautóként nem a kor divatjára adott válasz volt. Az e:Ny1 viszont már az. Egy teljesen villanyhajtású szabadidő-autó.

Kissé furcsa nevet kapott a Honda második teljesen villanyhajtású típusa. Az e:Ny1 persze magában hordozza az utalást a japán márka elektromos platformjára, de érdekes módon a legtöbben az angol anyone szóra következtetnek belőle, és ezt is használják rá, mert könnyebb kimondani, legalábbis az „ekettőspontenipszilonegynél” biztosan. Pedig lehetett volna e-HR-V is bár az tény, hogy egy picit mások a dimenziói.
Hirdetés
Az e:Ny1 ugyanis 4387 mm hosszú, 1790 mm széles és 1584 mm magas, ami azt jelenti, hogy 4,7 centivel hosszabb a HR-V-nél, ugyanakkor a tengelytávolsága 3 milliméterrel rövidebb, 2607 mm. Formailag azonban tényleg ikertesók. Az első fényszórók, a hátsó lámpák, a sziluett, a bújtatott hátsó kilincsek, minden egy az egyben HR-V, viszont elöl nincs hagyományos hűtőmaszk, helyette ott a töltőnyílás, amit a gombnyomásra nyíló fedél tár fel. Látványos különbség még az akkumulátorcsomag, hiszen az autó padlólemezén kapott helyet, még csak alá sem kell nézni, hogy észrevegyük. Ez egy kicsit el is csen a hasmagasságból, összesen 6 centit, amivel valószínűleg együtt lehet élni, mivel nem egy vérbeli terepjáróról van szó. Belül a külső méreteit meghazudtoló tágasság fogad úgy elöl, mint hátul. Az elöl ülők ráadásul nagykanállal kapják a digitalizációt. A sofőr 10,2 colos képernyőnek örülhet, a középkonzolon pedig a függőlegesen álló 15,1 colos érintőképernyő uralja a teret. A multimédiás rendszerben könnyű barangolni, logikus az elrendezés, három szekcióra osztották. Viszont továbbra sem tartom jó ötletnek a klímakezelés totális digitalizációját, mert túl sok figyelmet követel a kijelző alsó részén. Az anyaghasználat egyébként példás, nincsenek olcsó hatású részletek, a sok sötét felület komorságát kék díszcsík és kék varrások próbálják oldani. A háromküllős kormánykerék pedig kimondottan sportos érzést kelt. Ahogy már említettem, hátul parádés a lábtér, amihez megfelelő fejtér is társul, a panorámatető sem vesz el ebből. A csomagtérből viszont a kábelek már rabolnak helyet, mert nincs külön rekeszük, de azért az alapból 361 literes térfogat nem rossz, ráadásul 1,1 köbméteresre bővíthető.
Hirdetés
Az e:Ny1nem okoz nagy fejtörést a vásárlóknak, hiszen csak egyetlen hajtáslánccal kérhető. Az autó orrában dolgozó villanymotor 204 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 310 Nm. Ez 7,6 másodperces 100-as sprinthez elég, és itt is érezni a villanyautókra jellemző azonnali nyomatékleadást, ami az ülésbe préseli az utasokat. A száguldásnak azonban 160 km/h-nál vége, ennyi az autó végsebessége. A lítium-ion akkucsomag pedig 68,8 kWh kapacitású, ami gyárilag 412 kilométeres hatótávot jelent. Így télvíz idején, fűtéssel, hóban-fagyban azonban épphogy elég volt 300 kilométerre a tárolt energia, ami nem rossz érték, de az e:Ny1 inkább a klasszikus városi, elővárosi életmódhoz ideális. Szerencsére 78 kilowattos töltést is tud az autó, amivel 10-ről 80 százalékra 45 perc alatt feltöltődik. Futóműve is megegyezik a HR-V-nél látottal, tehát elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldást alkalmaztak a mérnökök. Vezetni is hasonló élmény, bár érezni az 1,7 tonnás tömeget, de a villanyautók között kimondottan „feszes” az e:Ny1. Értem ezalatt, hogy a kormányzása nem túl lagymatag, megfelelő mennyiségű visszajelzést, ad, a lengécsillapítás pedig nem lett túl lágy. Igaz, így azért rendesen érezni az úthibákat, cserébe nincs ijesztő dőlés a kanyarokban. A fronthajtású autó biztonság terén is mindent tud, ami manapság elvárható, adaptív tempomat, sávtartó, táblafelismerő és parkolóasszisztensek is elérhetők.
Hirdetés
Már csak az a kérdés mennyibe is kerül a Honda második villanyautója? Jelenleg 20 730 000 forint az alapára és nincsenek különböző felszereltségi szintek. Akad néhány csomag, amivel a külső módosítható, illetve 300 ezer forintba kerülnek a különböző fényezések, így feltornázható a végösszeg 21 millió forint fölé, de most 2,4 millió forintos kedvezményt ad a Honda az e:Ny1-re.
Árak
Tesztmodell alapára