Vygor Opera: inkább tragikomédia az olasz SUV
Vygor Opera, az új olasz crossover
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindössze százötven példányt gyártanak a másfél tonnás kupé-terepjáróból, szerintünk bőven elég lesz.
Döbbenetesen szétcsúszott, össze nem illő formákat pakoltak egymásra az olaszok. A Vygor Opera tömege kicsivel másfél tonna felett alakul. Mindössze százötven darabot készítenek belőle, mindet a megrendelő igényeihez alkalmazkodva
A Lamborghini LM002 érdekes Hummer-paródia volt még annak megjelenése előtt, nyomokban Countach-t tartalmazott, de azért lássuk be, nem ők teremtették a SUV-kategóriát. Vagy ott van az ultragyors terepkupékat gyártó Fornasari: irgalmatlanul gyorsulnak, közel 300-zal mennek, befogadásukhoz mégis erős gyomor szükségeltetik. Folytathatnánk a De Tomaso Deauville-lel vagy épp a Maserati Kubanggal, amik szintén nem ütik meg az olasz sportkocsik vagy akár miniautók által felállított mércét.
Lamborghini LM002 a nyolcvanas évekből, Fornasari R66 2007-ből: a kitartás becsülendő, de a süninek is szólnak, hogy szálljon le a drótkeféről
Nem feltétlen szépségével borzongató a farrész, az oldalra is kitolt, oldalankénti két kipufogóvég nagyon bazári. Kínában, szódával elmenne, de Európában?
Műszaki alapjairól egyelőre csak annyit tudni, hogy csövekből hegesztett váza alumínium és kompozit műanyag karosszéria-elemeket visel és elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, négykerék-hajtással, valamint egyelőre ismeretlen specifikációjú, 3-400 lóerős motorral mozog.
Döntsék el Önök: megtalálta-e a helyes utat az olasz cég, vagy inkább térjenek vissza a sportkocsikhoz?
Az biztos, hogy nem egy telitalálat. Azért van valami, amivel nem igazán értek egyet. A kipufogókat ért kritikával. Történetesen, a Ferrari California kéményei szinte pont így helyezkednek el, ami ugye nagyon bazári európában, de kínában szódával elmenne!