Webber az asztalra csapott

Formula–1-es Spanyol Nagydíj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mark Webber érinthetetlen volt a Spanyol Nagydíjon, ahol a pole pozícióból rajtolva szerezte meg pályafutása harmadik, idei első győzelmét.

Majdnem egy másodperccel voltak gyorsabbak a Red Bullok az időmérő edzésen a többi csapattól, ám ezt az előnyüket csak Mark Webber tudta eredményre váltani a versenyen, aki rajt cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon. Fernando Alonso némi szerencsével hozta be a második helyre a Ferrarit, Sebastian Vettelt pedig fékhibája miatt csapata a verseny feladására is kérte, ám a német végül ölben behozta autóját a harmadik helyre. „Ez az én napom volt!” – lelkendezett Webber, akit a rajt után, Vettel és Hamilton is próbáltak támadni, ám sikerült az élen maradnia, és fokozatosan húzott el saját csapattársától, majd később a mindenkori másodiktól. Igazán senki sem volt rá veszélyes és végül 25 másodperc előnnyel nyert. „Az élről rajtoltam és végig a kezemben tartottam a versenyt.” Webber annyira boldog volt, hogy a célba érkezés után kimászott a pályára, és a közönség közé hajította egy kisebb vagyont érő sisakját. „Nagyszerű dolog volt a közönségnek dobni a sisakomat, mert őket nem mindig kényeztetik el a Formula–1-ben.”
Ahhoz képest, hogy az időmérő után még azon tanakodott mindenki, hogy mekkora előnnyel arat kettős győzelmet a Red Bull, Sebastian Vettel nagyon megszenvedte a versenyt. A rajtnál ugyan visszaverte a belsőíven próbálkozó Hamiltont, de nem tudta magáról lerázni és miután a lágy gumikat keményre cserélték, a McLaren egyszerűen kitaktikázta őket, és Hamiltont a második helyre hozták. „Eltaktikáztuk a kerékcserét” – mondta Vettel. „Túl korán jöttünk ki, aztán várnom kellett amíg elmegy mellettem Alonso.”
Hamilton egy körrel később cserélt kereket, és pont Vettel mellé ért vissza a pályára. A német pechére a belsőíven éppen egy Virgin próbált elmenekülni előlük, és a három autó nem fért el egymás mellett, így Vettelnek egy kicsit szélesre kellett vennie az ívet, Hamilton pedig elment mellette. Innentől kezdve Hamilton második helyét nem veszélyeztette senki, ám két körrel a leintés előtt bal első defektet kapott, kisodródott a pályáról és a gumifalban leszakította az első kerekét.
Vettel valamivel jobban járt, de ő is kicsúszott. „A hetes kanyar előtt fékeztem és bumm!” – mondta. „Láttam, hogy valami lerepült az autómról. Onnantól kezdve akárhányszor ráléptem a fékre, az autó elkezdett jobbra húzni. A csapat kihívott kerékcserére, ahol megnézték a kocsit, de ilyenkor nem nagyon lehet vele mit kezdeni. A következő körben rádión mondták, hogy álljak ki, mert nincs fékem, de én nagyon szerettem volna befejezni a versenyt és megmenteni egy-két pontot.”
Vettel a fékhibájáig a harmadik helyen állt, a kerékcserével pedig visszaesett a negyedikre. Csapata hiába kérte, hogy álljon ki végül három fékkel teljesítette a versenyt, bár az utolsó körökben folyamatosan könyörögtek neki, hogy menjen lassabban. Végül Vettelnek lett igaza, mert Hamilton kiesése után nemhogy célba ért, de még harmadik helyet is megszerezte. A második hely az utolsó körökben hullott Fernando Alonso ölébe, aki a verseny második felében sorra futotta a Ferrarival leggyorsabb köröket, de a Webber, Hamilton, Vettel trióval nem tudott mit kezdeni. Vettel kerékcseréjénél jött fel a harmadik helyre, Hamilton kiesésé után pedig a másodikra. „Negyedikek voltunk az időmérőn, másodikak a versenyen, úgyhogy az eredményre nem panaszkodhatom, de javulnunk kell, ez nem is kérdéses” – mondta Alonso.
Michael Schumacher az új aerodinamikai csomagot és hosszabb tengelytávot kapott Mercedesszel szerezte meg a negyedik helyet. Egész hétvégén jobb volt csapattársánál, Nico Rosbergnél, ami az idén még egyszer sem fordult elő vele. A kerékcserék után pedig Jenson Button elé jött vissza, aki bár többször is próbálta megelőzni a németet, nem sikerült neki. Button McLarenjében a rajtnál tönkrement minden kijelző, így a brit egy kicsit vakon vezetett, többször leszabályzáson váltott el. A verseny végére pedig fel is adta Schumacher üldözését és az ötödik helyen futott be, megelőzve a Ferrarit nem nagyon érző Felipe Massát, a Force Indiás Adrian Sutilt, a Renault-s Robert Kubicát, a Williamses Rubens Barrichellót, és az utolsó pontot megszerző Toro Rossós Jaime Alguersuarit.
A világbajnokság eddigi öt futamát négy különböző versenyző nyerte és a ponttáblázat is nagyon szoros maradt. A vb-t továbbra is a címvédő Button vezeti 70 ponttal, a 67 pontos Alonso és a 60 pontos Vettel előtt. A konstruktőröknél még kisebb, mindössze hat pont a különbség az első három helyen. Itt a McLaren áll az élen 119 ponttal, a Ferrari a második 116, míg a Red Bull a harmadik 113 egységgel. Mark Webber bár nagyon boldog volt, nem ünnepelhet sokáig, hiszen csütörtökön már a soron következő verseny, a Monacói Nagydíj szabadedzésén kell részt vennie.
Spanyol Nagydíj végeredménye:
  1. Mark Webber, Red Bull–Renault, 1:35:44,181
  2. Fernando Alonso, Ferrari, +24,065
  3. Sebastian Vettel, Red Bull–Renault, +51,338
  4. Michael Schumacher, Mercedes GP, +1:02,195
  5. Jenson Button, McLaren–Mercedes, +1:03,728
  6. Felipe Massa, Ferrari, +1:05,767
  7. Adrian Sutil, Force India–Mercedes, +1:12,941
  8. Robert Kubica, Renault, +1:13,677
  9. Rubens Barrichello, Williams–Cosworth, +1 kör
  10. Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari, +1 kör
  11. Vitalij Petrov, Renault, +1 kör
  12. Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari, +1 kör
  13. Nico Rosberg, Mercedes GP, +1 kör
  14. Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, +2 kör (baleset)
  15. Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes, +1 kör
  16. Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth, +2 kör
  17. Jarno Trulli, Lotus–Cosworth, +3 kör
  18. Timo Glock, Virgin–Cosworth, +3 kör
  19. Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth, +4 kör


Kiesett versenyzők: 42. kör Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari, hidraulika 27. kör Karun Chandhok, HRT–Cosworth, sérülés 18. kör Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari, sérülés 1. kör Bruno Senna, HRT–Cosworth, baleset 1. kör Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth, váltó Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, 1:24,357
A világbajnokság állása:
  1. Jenson Button 70
  2. Fernando Alonso 67
  3. Sebastian Vettel 60
  4. Mark Webber 53
  5. Nico Rosberg 50
  6. Lewis Hamilton 49
  7. Felipe Massa 49
  8. Robert Kubica 44
  9. Michael Schumacher 22
  10. Adrian Sutil 16


Konstruktőrök világbajnoksága:
  1. McLaren-Mercedes 119
  2. Ferrari 116
  3. Red Bull–Renault 113
  4. Mercedes GP 72
  5. Renault 50
  6. Force India–Mercedes 24
  7. Williams–Cosworth 8
  8. Toro Rosso–Ferrari 3

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?