Négyféle variációban érkezett az új Ford Focus

Megérkezett az új Focus, kombiként és terepesként is megismerhetjük

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vadonatúj platformra építették, csinos formatervvel, új technikával. A Focus kombiként és emelt hasmagasságú csapotthátúként is bemutatkozott.


Hosszú beharangozó programja után végre lerántotta a leplet vadonatúj kompaktjáról a Ford. A Focus bemutatója pedig akárcsak a Fiestáé, tartogatott meglepetéseket. Azt már tudhattuk előre, hogy a csapotthátú mellé egyből érkezik egy további változat is, most kiderült, hogy ez a kombi, a szedánnal még váratnak egy kicsit. A csapotthátút több felszereltségi szintben is bemutatták, így az alap mellett láthatjuk a sportos ST Line-t, a kényeztető és rendkívül csinos luxus Vignalét, valamint egy a Fiesta Active-hoz hasonló emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott, szabadidő-autósított kivitelt is.
Az új Ford Focust alapjaitól kezdték újra, padlólemeze az új moduláris C2 platform, aminek segítségével nyújthattak a tengelytávon, 53 milliméterrel lett nagyobb ez az adat, mint elődjéé.

Az új Focus utastere tágasabb, a karosszéria merevsége 20%-kal javult, a formaterv légellenállása szintén.

A csapotthátúnál 0,250, a kombinál 0,273 a cW érték. Az új karosszéria akár 88 kilóval lehet könnyebb elődjénél, ennek megfelelően az azonos motorokkal szerelt változatoknál a fogyasztás is kedvezőbb, 10 százalékos javulást ígérnek.
A Focus kinézete merőben változott, kifinomultabb lett, akárcsak a Fiesta. Bár hátuljába erősen belelátni a Fiat Tipót, oldalról mindenképp lendületes, a kerekek fölötti elnyúló domborítások pedig egész ügyesen megidézik a Mustangot, pláne a kombin. Az új külső persze csak egy dolog a száz közül, hiszen a Focus legfontosabb újdonságait a lemezek alatt kell keresnünk.

Az utastér kialakítása egész más, mint korábban volt, a műszerfal vékonyabb, a középkonzol már látszólag is több helyet hagy a sofőr és utasa térdeinek.

Jó minőségű anyagokat, bőrkárpitot, dizájnos betéteket láthatunk, digitális műszeregységet egyelőre nem, van viszont nagy méretű, ám külön plexi lapra vetítő head-up kijelző.
Hirdetés

Vezetéstámogató rendszerekben is ügyesen felzárkóztatták, a radaros távolságtartós tempomat dugóasszisztensként is működik, megáll és el is indul magától az új Focus. Sávtartóját úgy hangolták, hogy a sáv közepén tartsa az autót és aktívan vezesse, ám halvány felfestéseknél sávelhagyáskor figyelmeztet is.

A Focus LED-es fényszórói képesek a jelzőtáblákra fókuszálni a fényt, valamint kanyarfényként is működnek.

Utóbbi nem csak akkor kapcsol, mikor megindítjuk a kanyarvételt, az autó előretekintő kameráját használva 65 méterre előre néz, felismeri a felfestéseket, és ha az út előttünk kanyarodik, már előre felkapcsolja az ívbelső kanyarfényszórót.
Az önparkoló rendszert frissítették, kicsit gyorsabb lett, be- és kiparkolásnál is képes segíteni. Kormányrásegítéssel támogatja a sofőrt egy lehetséges baleset elkerülésénél, de csak ha a sofőr is beavatkozik a kormányzásba. Felismeri a gyalogosokat és a kerékpárosokat is, egy esetleges baleset után pedig automatikusan állóra fékezi az autót a lehető legrövidebb távon belül.

Keresztirányú forgalomfigyelővel, parkolókamerával, rossz útirány-figyelmeztetővel is segíti a sofőrt.

Utóbbi a behajtani tilos táblákat figyeli, egyelőre Németországban, Ausztriában és Svájcban fog működni. A tulajdonos online kapcsolatot létesíthet autójával okostelefonja segítségével, a FordPass Connect applikáción keresztül figyelheti új Focusa helyét, a zárak állapotát, de olajszintet, szervizinformációkat is lekérhet a távolból. Android Auto és Apple CarPlay képes SYNC 3 infotainment rendszerrel is elérhető lesz, valamint 10 hangszórós, 675 wattos B&O Play hangrendszerrel.
Az új Focus motorjainak jó része már ismert, benzinesből a többszörös Év Motorja nyertes 1,0 literes EcoBoost a belépő 85 lóerővel, ebből lesz 100 és 125 lóerős változat is. A kis háromhengeres mellett 1,5-ös háromhengeres turbós is lesz 150 illetve 182 lóerővel.

Megjelenik a Ford hengerlekapcsolásos rendszere, ha éppen nincs szükség mind a három henger erejére, az egyikben lekapcsolja az üzemanyag-ellátást.

Ha pedig szükséges, 14 milliszekundum alatt újra képes aktiválni. Dízelfronton a legújabb EcoBlue motorok érkeznek, az 1,5-ös 95 és 120 lóerővel, mindkét esetben 300 Nm nyomatékkal, a kétliteres dízel pedig 150 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal. Utóbbinál először jelennek meg Ford dízelmotorban az acélból készült dugattyúk. Váltóból csak hatfokozatú kézi, vagy nyolcas automata lesz elérhető, utóbbihoz pedig nem hagyományos kart, hanem jaguaros forgótárcsát kapunk. Az új Focus gyártása hamarosan megkezdődik a németországi Saarlouis-i gyártóegységben, ahol egy új 6000 négyzetméteres csarnokban készülnek majd az új Focus karosszériaelemei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?