Balesetveszély az utakon – ilyen a szemléletes illusztráció

Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben egy autó az árokban landolt.


Itthon messze még a valódi tél, talán nem is lesz, bár azért sokan vágyunk rá. Főként a sípályák számára remélt a havazás, a közlekedésben azonban sok nehézséget, fennakadást, balesetveszélyt tud az okozni. Erre még olyan helyeken is érdemes felhívni a figyelmet, ahol azért a hazainál gyakoribb és komolyabb hóesés jellemző. Az alábbi videón épp Svédországban beszélne a katasztrófavédelem illetékese a csúszós utak kapcsán, s meg is kapja a megfelelő illusztrációt a masszívan havas utakon túl is: egy Audi esik le az útról, s borul feje tetejére.
Hirdetés


A sofőr vélhetően használta biztonsági övét, s az is feltételezhető, hogy nem is hajtott vészesen gyorsan, ugyanis szemmel láthatóan sérülések nélkül tudott kiszállni autójából. Még egy kicsit óvatosabban kellett volna hajtson. Kis emlékeztető téligumi-tesztünkből: míg száraz aszfalton átlagosan 6,9 és nedves útfelületen átlagosan 7,3 méteres fékutat mértünk 40 km/órás tempóról, a havas/jeges útfelületet mintázó nedves műgyantán a tesztelt 15 abroncs átlagában 27,5 méteres fékút adódott. Ezért igényel különös óvatosságot a havas úton vezetés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:38
    Permalink

    Na igen. Egész Skandiáviában ezért használnak télen szegecses téligumit, mert annak jóval rövidebb a fékútja hóban és főleg jégen, mint a puritán téligumié. És nem mellesleg a vonóereje is jóval hatékonyabb. Saját tapasztalat: Norvégiában élek már pár éve telenként szegecses téligumival…

Vélemény, hozzászólás?