Balesetveszély az utakon – ilyen a szemléletes illusztráció
Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben egy autó az árokban landolt.
Itthon messze még a valódi tél, talán nem is lesz, bár azért sokan vágyunk rá. Főként a sípályák számára remélt a havazás, a közlekedésben azonban sok nehézséget, fennakadást, balesetveszélyt tud az okozni. Erre még olyan helyeken is érdemes felhívni a figyelmet, ahol azért a hazainál gyakoribb és komolyabb hóesés jellemző. Az alábbi videón épp Svédországban beszélne a katasztrófavédelem illetékese a csúszós utak kapcsán, s meg is kapja a megfelelő illusztrációt a masszívan havas utakon túl is: egy Audi esik le az útról, s borul feje tetejére.
A sofőr vélhetően használta biztonsági övét, s az is feltételezhető, hogy nem is hajtott vészesen gyorsan, ugyanis szemmel láthatóan sérülések nélkül tudott kiszállni autójából. Még egy kicsit óvatosabban kellett volna hajtson. Kis emlékeztető téligumi-tesztünkből: míg száraz aszfalton átlagosan 6,9 és nedves útfelületen átlagosan 7,3 méteres fékutat mértünk 40 km/órás tempóról, a havas/jeges útfelületet mintázó nedves műgyantán a tesztelt 15 abroncs átlagában 27,5 méteres fékút adódott. Ezért igényel különös óvatosságot a havas úton vezetés.
Na igen. Egész Skandiáviában ezért használnak télen szegecses téligumit, mert annak jóval rövidebb a fékútja hóban és főleg jégen, mint a puritán téligumié. És nem mellesleg a vonóereje is jóval hatékonyabb. Saját tapasztalat: Norvégiában élek már pár éve telenként szegecses téligumival…