Kevés magyar kéri az autójába a vezetéstámogató rendszereket

Suzuki felmérés: még mindig nem adnak a magyar vevők a biztonságra

Az autóipar fejlődésével egyre több biztonsági-, és vezetéstámogató rendszer érhető el az autókhoz, azonban a vásárlók nagy része kevésbé tájékozott az innovációk kapcsán - derül ki a Suzuki reprezentatív felméréséből.

A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával végzett reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a hazai vásárlók sok esetben nem kérik az extra biztonsági, és vezetéstámogató rendszereket, még akkor sem, ha anyagi helyzetük ezt megengedné. A megkérdezettek 54%-ánál az ár az elsődleges szempont, ezután a fenntartási költségek, és a funkcionalitás végzett, míg a megkérdezettek körében a biztonság mindössze a hetedik helyen végzett a legfontosabb vásárlási szempontok listáján. További érdekesség, hogy a megkérdezettek körében a vásárlásnál fontos szempont az adott márka megítélése is.
Hirdetés
A márkakereskedők szerint fontos lenne a szélesebb körű tájékoztatás a vezetéstámogató rendszerek kapcsán, mert az vásárlók többsége úgy gondolja, hogy ezek nem feltétlenül járulnak hozzá a biztonságosabb közlekedéshez, pedig csak a vészfék-asszisztenst tekintve egy 100 km/h-val haladó autó - a sofőr megfelelő reakciója mellett - akár 36 méteren is képes megállni, míg az a jármű, mely nem rendelkezik ezzel a rendszerrel legkevesebb 42 méteren képes megállni az említett sebességről.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.19. at 11:17
    Permalink

    A felmérés válaszai szerint
    – van légzsák az autómban, de nem használom: 10%
    – van ABS az autómban, de nem használom: 7%

    Előbb a fejekben kellene helyretenni a dolgokat…

  • 2021.11.19. at 16:36
    Permalink

    Mily meglepő!
    Nem akarnak saját pénzen (jó drágán) ‘béta tesztelők lenni?!

    Balesetek főbb okai a rendőrség szerint:

    1.Gyorshajtás (31 százalék)
    2.Elsőbbségi jog figyelmen kívül hagyása (25 százalék)*
    3.Kanyarodási szabályok megszegése (17 százalék)

    Ez közel a balesetek 3/4 része.
    Mit is számítana az ilyen eseteknél ‘vezetéstámogató rendszerek’ megléte?
    kb. semmit.

    *biztosítók szerint az elsőbbségadás figyelmen kívül hagyása az első

    • 2021.11.26. at 10:38
      Permalink

      És mi volt az a rendszer, ami hiányzott? Mi nem tette meg azt, amit a sofőrnek kellett volna, akármilyen módon megelőznie? Nem volt elég jó a fék, vagy túl közel mentél az előtted haladóhoz? A telefont nyomkodtad, miközben megnyaltátok a korlátot, és ezt pl. kivédte volna a lane keep assistant? Vagy mi volt az, amit a gép jobban tudott volna? Érdekelne, azért kérdezem.

  • 2021.11.26. at 23:33
    Permalink

    Az előző kocsinknál nagyon jól jött volna a ráfutásra figyelmeztető rendszer.
    Most van és bár inkább vakriaszt elég egyszer ha segít.

    A lényeg szerintem az hogy ne csináljon semmit az engedélyem nélkül és ne írja felül az én döntéseimet.

    Viszont minden extra asszesztenciát szeretek. Lelkes tempomat-használó vagyok, és valszeg élnék az auto pilottal is…

Vélemény, hozzászólás?