Európába is megérkezett az elektromos Ford Mustang
Az amerikai piac után hivatalosan is áthajózott Európába a Ford első elektromos crossovere, a Mustang Mach-E. A márka úgy fogalmaz a modellről, hogy az öreg kontinensen jelenleg nem gyorsul jobban nála egyetlen crossover sem. A Mustang Mach-E neve ellenére semmiféle belsőégésű motort nem tartalmaz és padlólemeze is teljesen új, elektromos hajtásra fejlesztett. Az izomautótól eltérően a Mustang Mach-E GT-ben két villanymotor dolgozik, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen, így tehát, ha fizikai összeköttetés nincs is a tengelyek között, mindenképp összkerékhajtású.
A Mach-E GT-nél egyelőre nincs gyorsabb crossover Európában, csak hasonló teljesítményű
A Mach-E GT teljesítménye 465 lóerő és 830 Nm a nyomatéka, 0-100-as gyorsulási értéke pedig 3,7 másodperc, éppen annyi, mint a Tesla Model Y-é. Vagyis valóban nincs gyorsabb nála, de azonos teljesítménnyel létezik már szereplő a piacon. Az elektromos Mustang Mach-E eddigi legerősebb GT kivitelének hatótávolsága 500 kilométer egy töltéssel. Ugyanakkor a hatótávra optimalizált, mérsékelt teljesítményű változat is megérkezett az európai piacra 5,1 másodperces gyorsulással, cserébe viszont hatótávolsága WLTP mérés szerint 540 kilométer egy teljes töltéssel.
500 kilométert megy el egy töltéssel a csúcsverzió, 540-et a hatótávra optimalizált verzió