Itthon a Maserati új SUV-ja, mutatjuk az árát!

Ez lesz a legkelendőbb Maserati!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igaz, hogy a Grecale a kisebbik SUV a Maserati kínálatában, ám ettől függetlenül élőben sokkal nagyobb, mint amekkorának a képek alapján tűnt.

Már az 1960-as években elkezdődött az a hagyomány, hogy a Maserati az autóinak névadásakor bizonyos szelek neveit használja. A Mistral volt az első, amit olyan nevek követtek, mint például a Bora, a Merak és a Ghibli. A legújabb szabadidő-autóval is ezt a hagyományt követték, így lett a neve: Grecale. Ez a Földközi-tenger térségében fújó szél tökéletesen illik egy olasz sport-SUV-hoz. Nem csak azért érdekes a Grecale, mert lefelé bővül vele a Maserati kínálata, hanem azért is, mert a "lapos", vérbeli szupersportautóként bemutatott MC20 indította formanyelvet használja. Ez megnyilvánul többek között a hűtőmaszkon, az immár vertikális elrendezésű fényszórókon, amelyek az eddig alkalmazott horizontálist váltották. Emellett nincsenek olyan önkényes, csak a látványosság kedvéért ráaggatott elemek, amelyeknek nincs funkciója. Ezt nevezik a Maseratinál "tiszta dizájnnak". Magyarán, ami légbeömlőnek tűnik, az tényleg az, ami pedig légterelőnek, az valóban az. Hátul is érdekes a forma, ugyanis a bumeráng alakú hátsó lámpái tökéletesen illeszkednek az egyedi trapézvonalhoz, amit a Giugiaro Design Studio által tervezett Maserati 3200 GT ihletett. A hazai bemutatón kihangsúlyozták az autó hatalmas utasterét, ami valóban lenyűgöző, ehhez szükséges a 2901 milliméteres tengelytáv, amihez 4846 mm-es hosszúság, 1670 mm-es magasság és 2163 milliméteres (külső tükrökkel mért) szélesség társul.
Hirdetés
Maserati Grecale - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség tükrökkel [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4859 2163 1670 2901 535
Bent a korszellemnek megfelelően maximális digitalizáltság vár. A jellegzetes Maserati stíluselemet, a műszerfal tetején elhelyezett analóg órát is digitálisra cserélték, persze analógnak álcázva. A középkonzolon két érintőképernyő is helyet kapott, a felső 12,3 colos, az alsó pedig 8,8 col méretű. Természetesen a vezető is digitális műszeregységről olvashatja le az információkat, de még az ajtónyitás is gombnyomásra működik belülről, kilincsek helyett. Az anyaghasználat természetesen prémium, a kényelem pedig elsőrangú, és hátul valóban fejedelmi a lábtér.
Hirdetés
Három különböző stílussal érkezik egyébként a Grecale. Az alap a GT, amelyet a gazdag krómdíszekről lehet felismerni. A C-oszlopon is ezüstösen csillog a szigony, amelyet már nem egy ovális keret határol. Középen a Modena helyezkedik el, ezen már feketék a díszek, a ranglétra tetején pedig a Trofeo áll, ami a sportosságot domborítja ki, hátsó nyomtávja szélesebb is a többi modellnél. Motorfronton hű maradt a Maserati sportos imázsához a Grecale. Az alapváltozat ugyan kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotorral érkezik, ám ez a lágy hibrid szerkezet is 300 lóerős. Az üresen 1870 kilogrammos modell százas sprintje 5,6 másodperc, szóval már ez sem gyenge, de a Modena már 330 lóerőt ad 5,3 másodperces százas gyorsulással, a Trofeo pedig a háromliteres, V6-os biturbós motorral már 530 lóerőt tud és 3,8 másodperces gyorsulást. Ennek a motorja egyébként az MC20-ból érkezik, persze kicsit módosítva. A másik két modell pedig lágy hibrid hajtásláncot kapott, konnektoros hibrid viszont nem lesz. Ugyanis a Maserati a vezetési élményt helyezi mindenek fölé. A PHEV plusz kilói pedig nem szolgálnák ezt.
Hirdetés
Évente 25 ezer Grecale eladását tervezi a Maserati, lényegében a márka eladásainak 50 százalékát ez a modell fogja kitenni, ha minden a tervek szerint alakul. Itthon idén 15 autó eladását tervezik, de nézzük az árakat. Az Grecale GT indulóára 31 343 400 forint, a Modena 35 813 800 forinttól elérhető, míg a Trofeo 48 522 840 forintról indul. Utóbbi még nem, de a GT és a Modena már testközelből is megtekinthető a Maserati váci úti szalonjában.
Maserati Grecale - alapárak (Ft)
GT 31 343 400
Modena 35 813 000
Trofeo 48 522 840
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.08.18. at 11:45
    Permalink

    Én mindig sokra tartottam a Maseratit, valahogy az Aston Martin ellenfele volt mindig is a fejemben.
    Valójában meg a németekkel kell küzdenie sajnos és még bejön mellé a Jaguar, Lexus, és már a Genesis és az Infinity is.
    Összességében jó autó de nem lesz emiatt ütős szerintem. Mondom hogy mi ami nem elég jó az autón. A kormányközépen domború szigony kellene az a fekete kör alap hát…. Az autó hátulján a Maserati felirat felett és a hátsó szélvédő között is. A hátulja amúgy jó. Az oldala ütős kivéve a kilincsek formja is jó de nem adják… olalra a szigonyok oda nem kellenek hiába tradíció, a gt felirat elé viszont ütős lenne elosztva a légkilépők felett. Az első lámpák formája jó, de a belseje nem ütős, sőt… A ködlámpahelyek miért nem mélyítettek. Ezek szerintem viszonylag olcsó átalakítási lehetőségek, így lenne egy ütős autó..

    • 2022.08.18. at 14:29
      Permalink

      Szerintem legkevésbé fog azon múlni, hogy hol van szigony, meg hol nincs. Amit leírtál, az a te személyes véleményed, de ha megkérdeznének 10 embert, hogy hova milyen szigonyt tenne, akkor tízféle választ kapnának. A 7-es BMW hűtőmaszkja szinte senkinek sem tetszik, legalábbis Európában, mégis ezzel tervezték és így került piacra, mert Kínában meg erre van igény, és ők ott kicsit többen vannak.
      Egy Maserati esetében az a döntő, hogy mennyire szimpatizálnak a márkával, mennyire gondolják presztízs értékűnek. Ezután jön, hogy mennyire tetszik az adott kocsi, milyen a teljesítménye, megbízhatósága, stb.

    • 2022.08.18. at 21:19
      Permalink

      A Maserati és az Aston két külön világ. Piaci szegmensben az Aston a Ferrarikkal versenyez a vevők kegyeiért (200.000 euró feletti hobbi (sokadik) versenyautók, közlekedési eszközként nem használják).
      A Maserati a Porsche ellenfele, ez még a (jól kereső) bérből és fizetésből élők gyakran egyetlen vagy fő családi autója. A 911 egy autó, ami sportos, és a Maserati Granturismo is hasonló vevőkörre pályázik. A 488 egy versenyautó rendszámmal, és az Astonok többsége egy adott Ferrari modellnek próbál ellenfelet állítani (A V8/ Vantage a kis V8as Ferrarinak, a DB11/DBS a V12-es nagy GT-nek).

      • 2022.08.18. at 23:08
        Permalink

        Csak azt nem értem hogy akaraz Aston Mercedes motorral Ferrarival versenyezni, szerintem nem egy szint hiába az F1 tudás. A Lamborghini is csak az a szint, sőt még annyi sem az Audi motorral.
        Én uti nem vennék ilyen áron más gyártó/nemzet motorjával így autót.
        A Ferrari/Maserati legalább közös gyökerű.

        • 2022.08.20. at 13:34
          Permalink

          Az Aston egyelőre V12-essel nyomul a gerincmodellben (DB11) és V8-assal a belépő modellnél. Ez ugyanaz amit a Ferrari is kínál.

          Még egyszer, ez nem így működik hogy “egy Ferrari” egy “Astonnal”, ahogy 3as BMW-t sem E klasszéhoz mérsz.
          A 488/F8 egy könnyűépítésű sportos viszonylag spártai V8-as élményautó, két üléses min harmadik autó rengeteg pénzért.
          Az ez ellen kapható Aston Vantage teljesen jó V8-assal.
          A nagy V12 grantourismo ellen az Aton is V12-est kínál.

          A Lambót végképp nem értem, milyen Audi motor? A belépő Huracan is V10-es motorral készül. Sosem volt ilyen jó a márka mint most (na jó, a Miura nagyot szólt annak idején, de a coutache-t inkább a forma adta el). A Gallardo és Huracan egy ízig vérig olasz sportkocsi, az Audi épített rá egy saját változatot (még a “quattro” név is egy lambo hajtásláncot takar ). Speciel ez az Bagde engineering engem nem zavar mert két nagyon különböző autó született (bár tény, R8-ast nem vezettem, csak ültem benne).

          • 2022.08.28. at 03:51
            Permalink

            Jó hogy nem ezt írtam, hanem azt a tényt hogy ki milyen erőforrást használ.
            Angol autó német motorral 🙂 az Aston…
            nekem ez egy hétköznapi autóban még talán elmegy, néha jót is tesz neki, de nem látom itt milyen márkaimázs marad annál a potenciális gazdag vevőjelöltnél aki ért is hozzá.
            Oda megy hozzá a szomszéd újgazdag és megkérdi ez merci motoros Aston, a tulaj meg köpni nyelni nem tud.
            A lambo meg egy vicc egy fricska, egy német sportautó ma már.
            Tudatlan újgazdagok villogós szarja, pont az ellentéte a régi Lambonak.
            A countach na az igazi olasz dizjn volt. a Cannonball -Ágyugolyófutamban ütött akkorát, már az elején a fekete hogy akkoriban döbbenetnek számított hogy ilyet is tud valaki.

  • 2022.08.18. at 12:42
    Permalink

    Nem csak a szigony hanem hogy leválnak motorfejlesztésben a Ferraritól, ami nem baj szerintem, persze ha jól csinálják. Én tudom nem vagyok anyagilag célközönség, de pont azok akik lehetnének többet várnak, azokat az “apróságokat” amiket írtam szerintem. A Ferrari motor nagy köbcentis, ide indulónak jó a 2 literes mondjuk hibrid. A Stelviót én nem látom exkluzívnak, ide meg pont az kell.
    Egy GT legyen Grand Turismo, olyan kinézettel ami már üt egy kicsit.

    • 2022.08.23. at 20:01
      Permalink

      Ha azt akarod, hogy jelen időben beszélhessünk a márkáról még huzamosabb ideig, akkor barátkozz meg velük. A Porsche se létezne már a Cayenne és a Macan nélkül. Hogy felfogd: abból a pénzből fejlesztik a sportkocsikat, amit ezeken a “dömpereken” keresnek.

      • 2022.08.24. at 23:36
        Permalink

        Nem, nem akarom. Ilyen áron nem. Ezt kellene felfogni végre.
        Hogy tehát te is felfogd: ha az az ára egy patinás márka létének, hogy minden patinás, dicső múltat megtagadva, a jóízlésre fittyet hányva pénztermelő divattermékeket gyártsanak, arra nincs mentség, akkor inkább múljon ki az Alfa Romeo, a Porsche, a Maserati és minden más márka is. Az duma, hogy “abból a pénzből fejlesztik a sportkocsikat, amit ezeken a “dömpereken” keresnek.”

        Amiről beszélünk, az a színtiszta mohóság, pénzéhség, tőkefasizmus, bélpoklosság. Bármelyik márka megteheti bármikor, hogy nem áll be a sorba, és megmarad az exkluzivitásnál. Ha egy márka (tipikusan a Ferrari) nem gyárt egy típusból pár száznál többet, akkor megteheti azt is, hogy nem lép elő volumengyártóvá és nem szolgálja ki a rossz ízléssel megvert korszellemet. De persze ezt a magadfajta elfajzott fogyasztónak hiába is magyarázom, hiszen valószínűleg nincsen sem ízlésed, sem önuralmad, gyenge jellemként nem vagy képes feloldani a kognitív disszonanciát úgy, hogy az új trendekre kategorikus NEM-et mondasz. Ma ott tartunk, hogy a Bugattit leszámítva MINDEN márka az MG-től a Rolls Royce-ig böszme dömpereket gyárt torz lelkű, elhízott, kispöcsű pénzes proliknak Oroszországba és Kínába. Te meg csak tapsikolj ehhez, hajrá!

  • 2022.08.25. at 10:12
    Permalink

    “Bármelyik márka megteheti bármikor, hogy nem áll be a sorba, és megmarad az exkluzivitásnál.”

    A mondat így helytálló: Bármelyik patinás, exkluzív márka megteheti bármikor, hogy nem áll be a sorba, és megmarad az exkluzivitásnál. A Maserati, Rolls, Bentley, Aston Martin például tipikusan ilyenek.

Vélemény, hozzászólás?