HYUNDAI I20

HYUNDAI I20

(2009 - 2015)

Pozitív


Célszerű és jól használható, sallangmentes megjelenésű kisautó; viszonylag tágas utastér, kedvező ár (benzinesek) és fenntartási költségek, öt év garancia - kilométer korlátozás nélkül.

Negatív


Drága és lomha 1,4 CRDi dízelmotor, feláras ESP, kopogós és kemény műanyagok az utastérben, unalmas menettulajdonságok.

Méret, kényelem, kidolgozás

Az i20 kategóriáján belül példás helykínálattal rendelkezik: négy átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A nagy ablakok sok fényt áteresztenek, az utastér kifejezetten világos és a kilátás is jó. Ugyan állítható az ülésmagasság, de így is túlságosan magasan az üléspozíció. Méretes első ajtózsebek, apró rekesz az ajtóbehúzóban, a középkonzolon lenyíló fedelű fiók, alatta egy tároló mélyedés, majd még egy a váltó mögött is, plusz két pohártartó-kiképzés és ráadásként még egy kisebb üreg áll a kacatok szolgálatában. A kesztyűtartó amolyan vállig benyúlós fajta, ajtajában okos papírtárolóval. A hátsó üléstámla 60/40 arányban dönthető.

Különleges felszereltség

Tisztességesen összerakott, ám kemény és kopogós anyagokból építkező berendezés. A túlnyomórészt fekete egységeket a középkonzol ezüst betéte dobja fel valamelyest. A széria (Classic AC) felszereltség része többek között az mp3-as, CD-s rádió, az elektromos ablakemelők elöl, hat légzsák, és a manuális klíma.

Ajánlott motor

Egyáltalán nem érződik lomhának vagy különösebben nyomatékszegénynek az 1,25 literes motorból kihozott 78 lóerő. Ellenben az 1,4-es, 75 lovas CRDi dízellel örökkévalóságnak (16,2 s) tűnik a százas sprint. Az erőforrásokhoz ötfokozatú manuális, rövid utakon mozgó váltó jár. Automata idehaza nem rendelhető.

Fenntartási költség

Az 1,25 literes benzinmotor nem hozza a gyári adatokat, és akár hét liter feletti átlagfogyasztás is előfordulhat. Az 1,4 CRDi takarékos, de lomha. Nyomós érv az i20 mellett, hogy a Hyundai öt év, kilométer korlátozás nélküli garanciát biztosít a kisautóra, így vélhetően fenntartani és a későbbiekben eladni sem lesz túlságosan nehéz.

Biztonság

Az i20 biztonságosságát az Euro NCAP ötcsillagosra értékelte. A kocsihoz alapáron jár hat légzsák (vezető- és utasoldali, oldal- és, függönylégzsákok), ABS, azonban nálunk az ESP menetstabilizáló rendszerért 120 000 forintos felárat kell fizetni.

Típustörténet

A Hyudai Getz utódjaként mutatkozik be a Párizsi Autószalonon az i20 kisautó.

Elindul a piaci bevezetés: előbb az öt-, majd a háromajtós kerül forgalomba.

A hazai motorpalettán 1,2 literes (78 LE) és 1,4-es (100 LE) benzines-, továbbá 75 lóerővel elérhető 1,4 literes CRDi erőforrás szerepel. Az 1,4-es benzinmotorhoz felárért négyfokozatú automata váltó is rendelhető a valamennyi motornál széria, ötfokozatú manuális szerkezet helyett.

        Kétféle felszereltségi szint választható: Classic AC és Comfort.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre