Márkaszervizek kontra sufniműhely – jó így nekünk?

Miért ne javíttassunk a sarkon autót?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdemes a legolcsóbb műhelyt választani vagy hosszú távon jobban járhatunk az elsőre drágának tűnővel? Választ ad az Autós Nagykoalíció.


Az Autós Nagykoalíció e havi ülésén a legális autójavítók előnyeiről, a feketék hátrányairól folyt a szakmai csevely. A mostani konferenciabeszélgetés témája abból indult ki, hogy az általános cél, hogy az autóvezetők és utasaik minden nap épségben érjenek haza, amit a koalíció vezetője, Knezsik István négy alapfeltétel együttes teljesülésére vezetett vissza:
  1. A jármű műszaki állapota, amiért a tulajdonos, vagy az üzembentartó felel.
  2. A gumik állapota, évszaknak megfelelősége, amiért szintén a tulajdonos, vagy az üzembentartó felel.
  3. A vezető vezetési tudása, rutinja. (ezért a vezető felel - a szerk.)
  4. A szerencse.

Hirdetés


Az ez alkalommal az első pontra koncentráló összejövetel vitaindító előadását Dr. Nagyszokolyai Iván, a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesülete elnöke tartotta Az autófenntartás mai és belátható közeljövőjének problémái az autótulajdonos és a javító szakma szemszögéből címmel.
A prezentáció kitért a hazai autójavítók helyzetére, és központi megállapítása volt, hogy hazánkban aránytalanul magas a sufniszerű szerelést végzők aránya, és rendkívül alacsony a márkaszervizt elsődleges javítási pontnak tekintők száma. Ez különösen az autók folyamatos fejlesztéseinek tükrében aggályos, hiszen a szenzorokkal, radarokkal, kamerákkal, vagy épp hibrid hajtással felvértezett járgányok javítása sok esetben jóval nagyobb alkatrész- és információigénnyel történik, mint a teljesen mechanikus korszakban, amikor elég volt, ha a szaki tudta, hogy hova kell ütni a kalapáccsal.

Míg nálunk egy márkaszervizre tíz független jut, a németországi javítóműhelyek 62%-a valamilyen márka hivatalos képviselője. Magyarországon továbbra is él a meggyőződés, hogy ami hivatalos az drága, ezért legtöbben szívesebben járnak az okosba' intézett alkatrészárakat, kedvezőbb óradíjakat, ÁFA-mentes végösszeget kínáló kicsikhez. Az már kevesebbekben merül fel, hogy ezzel elvágják magukat a garanciától, kockáztatnak a beszerelt alkatrész minőségével kapcsolatban, és a számlát illetve munkalapot nem adó szerelőt még felelősségre sem lehet vonni munkájának esetleges kontársága miatt.
Ugyanakkor a márkaszervizek sem mindenhatók, több olyan részterület van, amikkel külföldön is kisebb, de munkájukat irányelvek, előírások, és nem utolsósorban komoly ellenőrzés alatt végző speciális műhelyek foglalkoznak. Példa gyanánt a dízel részecskeszűrőket, automata váltókat javító, illetve az autóelektronikával foglalkozó kisebb szerelőket említette az előadó. Tehát a kicsik számára is van lehetőség, de azt be kell látni, hogy az általános, márkafüggetlen, mindenféle javítást valóban szakszerűen végző szervizek ideje lejáróban van.
A vitaindító után a koalíció többi tagjának képviselői szólaltak fel, felmerült az ellenőrzés hiányának problematikája, miszerint nincs elsőfokú iparhatóság, melynek az autójavítók ellenőrzése lenne a feladata. Ennek köszönhető az is, hogy Magyarországon körülbelül félmillió autó közlekedik műszaki vizsga nélkül, és ennél sokkal nagyobb a vizsgán ugyan áttolt, alapvető műszaki feltételeket mégsem teljesítő autók száma. Mindezt mások is a hatékony kormányzati ellenőrzés hiányára vezették vissza, hozzátéve, hogy alapvetően a jármű tulajdonosa, illetve üzembentartója felel annak közlekedésre alkalmas állapotáért.

Ennek megfelelően a problémát két oldalról kell kezelni. Egyfelől szükséges az autósok meggyőzése arról, hogy autójukat ne muszájból, a közelgő vizsgaidőpont miatt tartassák karban, hanem azért, mert ezzel szavatolhatják saját, családjuk és közlekedőtársaik biztonságát. Döntéshozói oldalról pedig létre kell hozni egy csúcsszervet, mely meghatározza a legális autójavítás feltételeit, ezen túl pedig ellenőrzi azok meglétét, ha pedig szükséges, szankciók bevezetésével kényszeríti a szerelőket arra, hogy a kor követelményeinek megfelelő színvonalon végezzék munkájukat. Az sem tartható állapot, hogy a nappal hivatalos munkát végző szerelők szabadidejükben is folytatják tevékenységüket, csak épp a szerviz nyújtotta háttérszolgáltatások biztosítása nélkül.
A probléma megoldása minden közlekedő érdeke, hiszen a közlekedés milyenségét - a vezetői tudáson túl - alapvetően meghatározza a gépi résztvevők, azaz az autók műszaki állapota. Ez pedig nagyban függ attól, hogy ki, hol, s milyen eszközökkel végzi az autó karbantartását, de amíg nincs egységes ellenőrzés, addig arra sincs garancia, hogy mindenhol ugyanabban a minőségben javítják a hibákat. Mi, sofőrök tehát igyekezzünk jó minőségű alkatrészekkel, megbízható, ellenőrizhető munkát végző szervizekbe vinni autóinkat, s reménykedjünk abban, hogy hamarosan kialakításra kerül egy olyan rendszer, amely automatikusan kiszorítja a kókányolást, gányolást végző szerelőket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    A műszaki vizsga állomások az állam pénzbehajtói,és már közel sem azt végzik amiért létre hozták
    őket.A környezetvédelmi vizsgálat is azért lett oda csapva a műszakihoz hogy csillapítsák a vizsgahelyek anyagi fájdalmait, a több ezer munkanélkülivé tett , hatóságilag bezáratott, elvéreztetett
    vállalkozások árán végzik pénzbehajtói feladataikat.Csendben marad a hatóság,nincs már műmotor
    nincs balesetveszélyes fék ,és futómű rendszer,mert van drága közbeszerzésen vásárolt áfa csalt
    KÖKIR szoftver mely máig sem bizonyított kockázat elemzés elvén emelné ki a korrupt, lehúzó
    vizsgahelyeket.Nem tudom mostanság nem hallanak a Lovas és a Paar úr meggyanúsító kijelentései
    sem.Mostanság minden rendben lenne??……….Dehogy, már egy két okostojás kezdi hangoztatni az új rendszám bevezethetőségének lehetőségeit………..stb…..stb…….

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Nem kell csodálkozni, 2 hónap után sem tudták megcsinálni az autómat!
    Alkatrészenként javították, aztán rájöttek, hát lehet, motorcserés!
    Egy motor besül, azt nem lehet észrevenni?
    Azt mondták , nincs röntgen szemük!
    fél millából nincs kész egy kb. 1,2millás autó, még kell rá kb. 250 000Ft. de onnan már elhoztam, mert még több lett volna!
    Újhelyi Autó, Debrecen. Az ügyintézés egy nagy …!
    Ezt maguk is beismerték! Hát szabadságolás…Hol érdekel engem!

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Ezen ne csodálkozzunk, mert 2 hónap alatt nem jöttek rá, hogy az autóm motorja besült!
    Egyenként cserélgettek benne alkatrészeket, aztán fizettem, csak fizettem, és 2 hónap után szétszedett motorral trélerrel hoztam el a 4 éves autómat!!
    Úlhelyi Autószalon, Debrecen!
    Az ügyintézés egy rakás … volt, ezt utólag ők is elismerték!
    Csak a bocsánatkérésükkel nekem még nincs autóm!! 500 000Ft-nál tartok, és még 250 000Ft kéne, hogy egy kb. 1 200 000Ft értékű autó menjen! LOL?

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    márkaszervizbe csak céges kocsit vittem, de soha nem tudtak vele mit kezdeni (Ford Transit).Elektronikai hibával vittem egyet (minden műszer megszünt működni, majd jó lett, majd ismét rossz stb..).Azt mondták megcsinálták, minden ok, majd az M7-esen kigyulladt a vezetékköteg a műszerfal mögött…
    SAját autóm maszekhoz hordom, de ott is van kókány ember.Haver 2 ütemü Trabijába a vezérlőtárcsákat simán rosszul rakta vissza, két trafócsere 20 ezer volt ( a két trafó ára 9 ezer volt).Nekem a Mitsu Coltomba cserélt hengerfejtömítést és szelepszárszimmeringeket úgy hogy minden alkatrészt én vittem.Aztán nem húzta le rendesen a vezérműtengely perselyeit rögzítő csavarokat..majd újra hengerfejes lett a kocsi…Nekiálltam én megcsináltam és minden klappolt…
    Ja és elkért érte 40 ezer munkadíjat ezelőtt 6 éve…
    A mostani kocsim másik szerelőhöz hordom, tökéletes munkát csinál immáron 5 éve..Csak jelzem a mostani kocsim is hengerfejtömítés cserés volt tavaly (28 évesen), anyag és munkadíjjal 20 ezerbe került….De van olyan feketén melózó autószerelő ismerősöm akinek otthon van hibakód olvasója is 🙂

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Csak egy gondolat.A műszaki vizsgáért pénzt kérnek,amit nyújtanak a nézés és semmi garancia.
    Legalább fél évet kellene adniuk,hogy érezzük miért fizettünk.
    Van az a módszer hogy nincs műszaki,, biztositás van, vagy felel a tulajdonos az okozott kárért.
    A szakik eddig is boldogultak ezutánis fognak,a márkaszervizek pedig a látható módon haldokolnak.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Igen én is pont erre akartam utalni, ahogy a többiek is írják gyakorlatilag lehúzásból él a márkaszerviz szakmai tudás hiányában típusspecifikus szerelő (szépen hangzó) szöveggel elhitetni akaró hazugság. (ha nem emlékszik mit mondtak a gyári oktatáson megnézi a kinyomtatott papíron hogy kell javítani. Ismerem.
    Ez arra jó hogy beleférjen a normaidős javításba mondjuk nagyon szűken.
    Ha nincs papírod róla kicsit tovább tart a javítás. Vagy nem… ha mondjuk valami komplikáció lép fel legyen az beszakadt csavar, amit márkaszervízben kókányolva javítanak, vagy komlett alkatrészt cserélnek. A maszek ezt minőségien oldja meg.
    Nekem mikor viszonylag jól ment persze akkor nem szerelő voltam(volt ilyen is) én is kuncsaftként vittem a márkaszervizbe a kocsim mert nem értem rá a javításra, hamar eláltam tőlük mert hibát hibára halmoztak, megszakították a menetet, hirtelen 1 nappal a szervizlátogatás után dőlt az olaj a kocsiból (kibökték a szimmering élét), letörték az olajnyomásgomba csatlakozófülét a vezetékkötegről, amit komplett kötegként lehet több 100 ezerért cserélni, és semmit nem vállaltak magukra, újra le akartak húzni. (fontolgattam a beperlést) A szerviztulaj 1-el fölöttem járt ugyanoda autószerelőnek iskolába ahova én. Vicc!!! Soha többet ilyen helyre ebbe az országba!!!!
    A végén persze én szorítottam rá időt hogy megjavítsam.
    Egy másik szervizben egy interjún a szervizvezető!! kijelentette hogy oszcilloszkópos műszerekkel (nem mondanék konkrét márkát) a mai új autókhoz már nem lehet nyúlni diagnosztizálni, csak obd csatlakozású gyári cuccal (ami általában 3-4 hibajelzést küld egy meghibásodásnál) abból találd ki mi a baj. (Egy ottani szerelő erre azt mondta egy ismerősöm autójára mikor hozzám került hogy ebben a sorrendben kellene kicserélni (Pillangószelep kb 100e, levegőnyomás érzékelő kb 30e, valszeg ha ez nem használ vezérlőegység, annak az ismerős nem kérdezte már meg az árát, elrohant onnan mindenestől. (Egy vezetékcstlakozó oxidáció okozta a hibát)
    Meg ilyen szöveg, mi ha túl sok a hibajelzés ilyen esetekben a hengerfej levételével és átnézésével folytatjuk. Nem tudom mit kerestem én ott azon az interjún.
    Ehhez szóljon egy szakmabeli olvasó.
    Dolgoztam én régebben márkaszervizekben, ott még a régi iskolát tanult szakik is megfodultak szerelőként, (legalább ők ha nem értettek valamit elkezdtek gondolkodni több kevesebb sikerrel.)
    Én akkoriban tanultam hagytam ott a márkaszervizeket és tanultam tovább olyan munka mellett ahonnan többször elengedtek.
    Azóta csak kuncsaftoktól (akinek még van pénze egyáltalán autótjavíttatni) hallom hogy többé soha csak max gyári alkatrészért.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Igen én is pont erre akartam utalni, ahogy a többiek is írják gyakorlatilag lehúzásból él a márkaszerviz szakmai tudás hiányában típusspecifikus szerelő (szépen hangzó) szöveggel elhitetni akaró hazugság. (ha nem emlékszik mit mondtak a gyári oktatáson megnézi a kinyomtatott papíron hogy kell javítani. Ismerem.
    Ez arra jó hogy beleférjen a normaidős javításba mondjuk nagyon szűken.
    Ha nincs papírod róla kicsit tovább tart a javítás. Vagy nem… ha mondjuk valami komplikáció lép fel legyen az beszakadt csavar, amit márkaszervízben kókányolva javítanak, vagy komlett alkatrészt cserélnek. A maszek ezt minőségien oldja meg.
    Nekem mikor viszonylag jól ment persze akkor nem szerelő voltam(volt ilyen is) én is kuncsaftként vittem a márkaszervizbe a kocsim mert nem értem rá a javításra, hamar eláltam tőlük mert hibát hibára halmoztak, megszakították a menetet, hirtelen 1 nappal a szervizlátogatás után dőlt az olaj a kocsiból (kibökték a szimmering élét), letörték az olajnyomásgomba csatlakozófülét a vezetékkötegről, amit komplett kötegként lehet több 100 ezerért cserélni, és semmit nem vállaltak magukra, újra le akartak húzni. (fontolgattam a beperlést) A szerviztulaj 1-el fölöttem járt ugyanoda autószerelőnek iskolába ahova én. Vicc!!! Soha többet ilyen helyre ebbe az országba!!!!
    A végén persze én szorítottam rá időt hogy megjavítsam.
    Egy másik szervizben egy interjún a szervizvezető!! kijelentette hogy oszcilloszkópos műszerekkel (nem mondanék konkrét márkát) a mai új autókhoz már nem lehet nyúlni diagnosztizálni, csak obd csatlakozású gyári cuccal (ami általában 3-4 hibajelzést küld egy meghibásodásnál) abból találd ki mi a baj. (Egy ottani szerelő erre azt mondta egy ismerősöm autójára mikor hozzám került hogy ebben a sorrendben kellene kicserélni (Pillangószelep kb 100e, levegőnyomás érzékelő kb 30e, valszeg ha ez nem használ vezérlőegység, annak az ismerős nem kérdezte már meg az árát, elrohant onnan mindenestől. (Egy vezetékcstlakozó oxidáció okozta a hibát)
    Meg ilyen szöveg, mi ha túl sok a hibajelzés ilyen esetekben a hengerfej levételével és átnézésével folytatjuk. Nem tudom mit kerestem én ott azon az interjún.
    Ehhez szóljon egy szakmabeli olvasó.
    Dolgoztam én régebben márkaszervizekben, ott még a régi iskolát tanult szakik is megfodultak szerelőként, (legalább ők ha nem értettek valamit elkezdtek gondolkodni több kevesebb sikerrel.)
    Én akkoriban tanultam hagytam ott a márkaszervizeket és tanultam tovább olyan munka mellett ahonnan többször elengedtek.
    Azóta csak kuncsaftoktól (akinek még van pénze egyáltalán autótjavíttatni) hallom hogy többé soha csak max gyári alkatrészért.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Márkaszervíz sosem.
    Ha benézela a kapun mikor elmész mellette már az 30 ezer.
    Osztom a véleményt miszerint alkatrészcserélő emberek dolgoznak ott , nem működik , cseréljük.
    Elment a töltésem , mindenhol mondták új geneátor kell vagy bontott mindegy , de csere , “sufniszervizes” barátom , levette , forrasztgatott ide oda 3 éve tökéletes.
    Ez csak eg a sok közül. 4 év alatt a 12 éves autómra alig költöttem 100 fölött javításokra.
    Márkaszervizbe egy látogatás került volna ennyibe.
    A “sufnis” barátommal úgy kezdjük , hogy ha probléma van , megkeressük mi okozza mondjuk egy biozonyos alkatrész tönkremenetelét.
    Volt olyan is, hogy csapágyhangokat hallottam hátulról , megvettem a csapágyokat , átgurultam hozzá , majd tesztelgette a kocsit és visszaadta a csapágyokat a kezembe , hogy teljesen felesleges még mert nem az szól.
    Ja és nem nyivákol ha én viszem az alkatrészt vagy olajat.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Uraim ez LOBBI már megint, a kicsiket akarja szivatni a Dr úr és csapata szivattak alaposan a zöldkártyával -X millió Ft most az alig működő vállalkozásainkra mennek rá.Nos hogy tisztán lássanak egy mostani autójavító vállalkozásnak az üvegvitrinek a csempézett szép irodák,és
    a dumagép munka felvevőn kivűl közel annyi eszköznek meg kell lenni mint egy márkaszervíznek.
    Reklámozni pedig azt kell ami nem,vagy rosszul megy.Verseny van, bocsátasson meg a világ
    a versenyt a jobb nyeri,mi a munkánk,a megfizethető díjaink után kapjuk rendeléseinket,a versenyt eldőntő pontokat a megrendelők adják.Mi a szakma mesterei vagyunk mivel az kikötése
    a vállalkozói engedélynek,ne minket, hanem a suni tuningos kolegákat tereljék a márkaszervizekbe.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Ne haragudjon, de nem egyszer volt, hogy inkább hozzánk jöttek be a márkaszervízból, mert ott szartak rá, többször rosszul csináltál meg a kocsiját. Sokszor volt pl olyan is, hogy mondta most volt olaj cserén, meg szűrőket cseréltek, ja megnéztük őket ezer éves koszos szarok voltak benne, tényleg jó a márkaszervíz!!!

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Örülök annak, hogy kezd kialakulni akár egy kiterjedt felügyeleti rendszer. Az, hogy a márkaszerviz jobb-e egy nem márkaszerviznél, nem tudom. Computer már szinte mindenhol van. Az alkatrészek közül, mindenki a saját belátása szerint választhat az árban eltérő kategóriájúak közül. Az autószerelő itt a lényeg szerintem. Bizalmi dolog is, nem csak ár függvénye.
    Egy márkaszerviz ugyanúgy átverhet, mint egy vadidegen szerelő.
    Márkaszervizben megtörtént: prémiumkategóriás márka és annak egy ott vásárolt tizenmiliós autó kötelező szervizén, hogy a négy kereket 8-szor vették le és tették föl a szerviz során a munkalapon 8×8000 Ft-os áron.
    (64.000 Ft) Ezt nem lehet leellenőrizni, és garanciavonzata sincsen.
    Másik eset: még egy jó 10 éve volt a munkalapon egy távol-keleti márka szervizében pollenszűrő szerepelt a munkalapon, de a következő kötelező alkalommal, amikor csupán spórolásból a munkalapon szerepelő cserélendő alkatrészeket megvéve egy ismerős szerelővel végeztette el a cseréket kiderült, hogy pollenszűrő ebben a tipusban nincs.

    Akkor most mi legyen?

    Keres, vagy csak talál az ember egy ismerős szerelőt. Ő ismerni fogja az autót. Az nyém mindig át is nézi az autót. Megrángatja a futóművét, egyéb folyadékszintek, fékek állapota stb… és mondja ha kell, vagy hamarosan kell cserélni, illetve mire figyeljek oda.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    ja jobb befektetni egy kis szerszáosládába kb 100 ezer ez tartalmazza a minőségi chrom-vanaadium szettet meg egy adag mindenféle villáskulcsot. ennyi elég még egy kompresszor meg pár edény stb pótalkatrészek a polcra és már mehet is a szerelés 4 márkaszervíz látogatás árából fellehet szerszámozni magad

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    javítsd magad!!!!!!! magadat nem tudod átb@szni még ha akarod se. ha meg tök vagy hozzá akkor úgy kell neked minek vettél autót?? akkor nincs más teendőd mint vagy gyorsan gyűjteni hogy átvágjanak és ki tudd fizetni vagy elkezdesz tanulni szerelni. egyébként a márkaszervízt messziről kerüülni kell meg a sarkon a bélabát is aki fot tölt be motorolaj hejett legjobb járható út a csináld magad vagy egy magánszervz ami középkategória nincs flanc meg glanc hanem megcsinálják normálisan értenek hozzá és csak kevésbé húznak le

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Ugyan már gyerekek! Még MÁRKA SZERVÍZ!!!
    Röhögnöm kell. Tudjátok kik dolgoznak, ott?
    Alkatrész cserélők, akik igen a betanított munkás is meg tud csinálni. Ahhoz nem kell ész, hogy lecserélem az olajat, vagy kicserélek 1 pár féktárcsát, meg mindent, csak az ügy fél fizessen jó sokat.
    Elmehetünk a p….-ba a márka szervízzel, oda!! A sarki maszek műhely miért ne tudna szakszerű javítást végezni?? Na magyarázza meg nekem valaki!! Főleg úgy hogy a Márka szervízek is az Unixba, és a Bárdi-hoz járnak alkatrészért, és felszámolják azt gyáriként!! Akkor ki csap be kit???
    Ja és szerszám meg semmi. Nem csak a speciális célszárszám kell egy műhelybe, hanem olyanok is ha netán berozsdásodott csavart ki lehessen venni. Mert személyes tapasztalatom, hogy ilyenkor megállt a tudomány, főleg ha bele is szakadt. Akkor kik dolgoznak a NAGY MÁRKA SZERVÍZBE??? Senki háziak. azok

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    ez egy ma szokásos lobby cikk, semmi köze ahhoz, hogy az autósoknak segítsen, kaszálni segít a méregdrága márkaszervizeknek, ahol közel sem mehet az ügyfél az autójához, gyakran nem csinálják meg, amit számláznak, egyes helyeken trehány munkát végeznek arctalan, alulfizetett enervált szerelők. Egy kis műhelyt rágyújtanak a szerelőre, ha hibázik, egyébként nem jelenti a rossz minőségű alkatrészt. Én éppen márkahű alkatrész szereltetek olyan szerelővel, aki egyrészt úgy dolgozik, hogy legközelebb is hozzá menjek, másrészt felelősséget vállal az esetleges hibáért. Ez utóbbit a márkaszervizre lehetetlen rábizonyítani, önként pedig eszében sincs vállalni.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    “Az sem tartható állapot, hogy a nappal hivatalos munkát végző szerelők szabadidejükben is folytatják tevékenységüket, csak épp a szerviz nyújtotta háttérszolgáltatások biztosítása nélkül.”
    Mi van??? A cikk írója nyilván nem autószerelő (ellentétben velem) és fogalma sincs róla hogy mennyit keres ma egy szerelő, pláne mennyire nincs megbecsülve a szakma, pont az ilyen nagy márkakereskedők jóvoltából!!! Ahogy Freddie írta, tényleg rosszabb mint egy marxista vagy leninista propaganda! Először helyre kéne tenni de kurvára az autószerelő szakma becsületét, utána megfizetni a jó szakembereket mert ma egy autóértékesítő jó esetben megkeres nettó 5-600 ezret, (van amelyik még sokkal többet is), míg egy szerelő alig nettó százat…..gondolkodjunk már el emberek! Jóhogy maszekolok munka után! Mikor szart se kereksek!

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    “Egyfelől szükséges az autósok meggyőzése arról, hogy autójukat ne muszájból, a közelgő vizsgaidőpont miatt tartassák karban, hanem azért, mert ezzel szavatolhatják saját, családjuk és közlekedőtársaik biztonságát.”
    Komolyan mondom, ez roszabbul hangzik, mint egy marxista propaganda…
    Lassan semmi köze nincs ahhoz a műszaki vizsgának, hogy mennyire üzembiztos a jármű. Kívülről valahogy nézzen ki, aztán kész. Ezt azért állítom ennyire biztosra, mert nekem egy 33 éves Trabant 601-esem van. Nos én valóban minden szükséges javítást elvégzek azért, hogy az autóm mindig üzembiztos, és megfelelő műszaki állapotú legyen. Teszem ezt azért, mert gyakran járok vele külföldre, legtöbbször utánfutót házva, találkozókra(ez a hobbim) és nem szeretném az úton szerelni(nem is kell szinte soha)
    De az egy kész kálvária, amit nekem el kell viselnem egy műszaki vizsgakor. Azt a megaláztatást, ami szóban elhangzik a vizsgabiztosok részéről(persze a vizsgálat előtt) nem kívánom senkinek. Pedig az autóm minden 2 évben új alváz- és üregvédelmet kap, műszakilag teljesen kifogástalan állapotban viszem vizsgára(csak 1 példa: idén elől 3%, hátul 2% fékeltérésem volt…) Átengedni persze csak nagyon nehezen akarják és hiába van rendben minden, mégis elvárják a baksist, mert nehogy már azt képzeljem, hogy ez a Trabant csak úgy átmegy a vizsgán. Borzalom!
    Persze, ha egy néhány éves autóm lenne, külsőre, látszólag szép állapotban, a kutya nem törődne azzal, mi lesz vele a fékpadon, majd megoldják valahogy ….
    Csak arról szól a történet, hogy add el a régi kocsidat és öld bele magad a jó kis hitelbe, vegyél újat. Na ilyenkor megy ki nálam a biztosíték …
    A szervízekre visszatérve: mindenki átvert az elején, kis maszek és komoly műhely egyaránt. Ott és úgy, ahogy csak tudott. Példákat inkább nem sorolnék. A lényeg: szerencsére egy roppant egyszerű járművel rendelkezem, nemes egyszerűséggel kitanultam könyvekből, szakiktól a szerelését és minden munkát magam végzek el. Azóta nem érnek meglepetések útközben.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Nekem kizárólag rossz tapasztalatom van a szombathelyi ford kereskedéssel.Tudjátok vinném én oda a Focusomat,ha nem lenne akkor tirpák a munkafelvevő,mint a ház.Pénteken mentem oda 14:30kor egy egyszerű rádió kiszerelést kértem célszerszámmal,nem többet.Ha jól tudom,ez nem több,mint 1 perc.Válasz:”hápéntek van”kimentem,megnéztem a nyitvatartási időt,ami 17:30ig van!”A szerelők elfoglaltak,és különben is pénzbe kerül ha kivesszük…”Mondom és holnap szombaton láttam akkor is nyitva vagytok délig,visszajöhetek?”Hászombaton ilyennel nem foglalkozunk” akárhányszor muszáj bemennem olyan érzésem van,hogy én teszek szívességet,hogy megjelenek ott…sokadszor választottam maszek szerelőt,akit ha figyelek munka közben végig érzem,hogy tudja bizony hová nyúl.Mindig adok borravalót és mindig félretesz mindent ha megjelenek! Én elégedett vagyok,mert ma már egy magára valamit adó maszeknak is komoly felszerelése van…ennyi!Tőlem tönkre is mehet az összes,aki ilyen viselkedést tanúsít,mint a fent említettek…

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    És az autós nagykoalíciónak volt egy jó napja megint, előadások, beszélgetések a nagy semmiről, egy óra mulva üveges tekintetek, fele alszik, másik fele olvas valamit, közben csoki cuki mogyi ropi, szünetben észosztás, smúzolás……. aztán este megveregették egymás vállát, hogy de fasza gyerekek vagyunk és hazamentek. Majd másnap elvitték autóikat a közeli Józsibácsihoz egy olajcserére, mert azt ők is tudják, hogy jobban megcsinálja az öreg mint a szakszervizek.

    …. a kamu dumát, hogy hibrid, meg radar hagyjuk, amikor az autók átlag életkora 7-8 év.

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    Ez nekem inkább tűnik vmi fizetett hirdetésnek, mint egy komoly, átfogó cikknek!
    Egyébként pedig, pl németeknél egy sima olajcsere hány %-a a havi átlag keresetnek? És mondjuk egy nagyszervíz?

    “Ennek megfelelően a problémát két oldalról kell kezelni.” -> ennek megfelelően megint csak azon megy a gondolkodás, hogy milyen ellehetetlenítő, látszólagos megoldást lehetne találni, ahelyett, hogy a valódi problémát oldanák meg…

  • 2017.10.30. at 19:31
    Permalink

    A Dr N. Iván jól látja a problémát az oktatási részt tekintve, csak azt kifelejti hogy az itthoni márkaszervizek milyen csapnivaló minőségben dolgoznak, olyan autószerelő “szakembereik” vannak akiket nem fizetnek meg, és pont ezért az aktuális mikor telik le a munkaidő szerelőik jó része is azon a műszaki tudás szinten ragad ahol tartott 10 éve is. A szakember ha nyugdíjhoz közeli kihúzza magánvállalkozásában, ilyen olyan csalásokkal amit nem részleteznék inkább, tisztelet a kivételnek, az ügyesebb és szerencsésebb fiatalabbnak már van neve és szervize (ebből kevés van) a többi okosabb továbbképezte magát, nyelvet tanult és külföldön szerel tovább vagy mást csinál, a maradék dolgozik márkaszervizben, meg beugróként egykét szaki is esetleg.
    Dr Úr kiváncsi lennék hogyan tud így általánosítani, hogyan hiheti el azt hogy egy autószerelőnek nevezhető emberből betanított munkást lehet csinálni.
    A márkaszervizekben Magyarországon már majdnem azok dolgoznak, és ez a tulajdonos lefölözi a hasznot annak köszönhető.
    Egy idevágó történet: magam is szakmabeli vagyok aki épp külföldre menekül…
    Volt részem egy autógyár berkeibe bekukkantani(rövid ideig dolgozni, majd kilépni) és egy kopasz komoly embernek tűnő magas beosztású vezető többszáz dolgozó részvételével előadást tartott ahol elmondta autószerelőket képezünk ki. Én nem bírtam nevetni, majdem sírtam hogy ilyen hozzánemértést vagy hazugságot el kell tűrni a multi képviselőjétől.
    Nagyjából a nyolc osztályt végzett fiatal mellé raktak betanított melósnak ennyi elég is volt belőlük egy életre…..
    Viva maszektársadalom, huljon a márkaszerviztulaj szánalmas vezetőalkalmazottaival együtt.

Vélemény, hozzászólás?