Visszatérnek a nagy lökettérfogatú Porsche négyhengeresek
2,0 és 2,5 literes motorokat kap a Porsche 718 Boxster és Cayman
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem lesz 1.6-os a Porsche 718 Boxster és Cayman, viszont az új négyhengeresek 2,0 és 2,5 literből gazdálkodnak. 300 és 360 lóerővel jönnek.
A nagy ősnél most sokkal fontosabb a két lepel alatt pihenő újdonság. Bemutatójuk Genfben lesz, az első hivatalos fotóikat 2016 elejére várjuk
Így is lehet downsizingolni. Írtunk a Porsche Boxster és Cayman sorozatának átnevezéséről és átdolgozásáról, de most még újabb infók jöttek. A 718 Boxster és Cayman négyhengeres lesz, ezt eddig is tudtuk, de még kérdés volt a lökettérfogat. A brit Autocar-nak viszont volt lehetősége a még álcázott prototípusokat kipróbálni és meg is tudtak ezt-azt az új motorokról. Ha minden igaz, az új blokk gyári kódja 9A2B4T, ami egy szimplaturbós, kétliteres, boxer négyhengeres 350 Nm nyomatékkal és 300 lóerővel.[BANNER type="1"]
Az igazi pláne, hogy 7400 felett egy hajszállal van a tiltás, azaz marad ez a motor is olyan pörgős, mint a korábbi hathengeresek. Az alapváltozatnál erősebb Boxster S és Cayman S 2,5 liter körüli motort kap, ami 360 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, a feltételezések szerint változó geometriájú turbófeltöltővel éri ezt el. Matthias Hofstetter, a Porsche hajtásláncok fejlesztésért felelős mérnöke elárulta, hogy nem volt könnyű bepasszítani az új blokkot, de sikerült. Az elhagyott két henger helyére mehetett a turbó, ám a változtatásokkal így is 80 kilogrammot nő a két modell súlya, de ez sem igazi probléma. A Boxster gyorsulása ugyanis kevesebb, mint volt: csak 5,5 másodperc. Ahogy a kisebb turbómotorokkal szokás, a fogyasztás meg bő egy literrel csökken - legalábbis papíron.



Zöld b+ gyere fanyalogni.