Magyar körúton a tesztgyőztes Mercedes
Az AMTS után több magyar városban is megfordul a Mercedes AMG C-Coupé DTM
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Demóautóval turnézik a mogyoródi teszten legjobb Mercedes. Versenyben már Audistul és BMW-stül május végén láthatjuk itthon a DTM-et.
Az AMTS után az ország számos pontján mutatja majd meg a Mercedes ezt a demóautót. A Hungaroringen az AMG C-Coupé DTM volt a leggyorsabb
A Mercedes-Benz versenyzője, Christian Vietoris zárt az élen az április elején rendezett mogyoródi kollektív DTM-teszten. Vietoris legjobb ideje 1:37.461 perc lett - alig néhány századmásodperccel megelőzve az ellenfeleket. A május végi-június legeleji futam felvezetéseként a Mercedes-Benz hazai vezérképviselete országos körútra indítja AMG C-Coupé bemutató-versenyautóját, ami több vidéki és fővárosi helyszínen is látható lesz.
[BANNER type="1"]
A német túraautó-bajnokság mezőnyének hungaroringi edzésén a Mercedes-Benz színeiben a korábbi F1-es versenyző és DTM-bajnok Paul di Resta, a szintén ex-F1-es Vitalij Petrov, az ugyancsak korábbi DTM-első Gary Paffett és a sportág történetének legfiatalabb pilótája, a mindössze 19 esztendős Pascal Wehrlein körözött. Meg Christian Vietoris, a tavaly futamgyőzelmet is elérő Robert Wickens, valamint a Force India F1-tesztelőjeként is dolgozó Daniel Juncadella is.
Volt F1-pilótákkal teli a Mercedes-istálló, de igyekezniük is kell a stuttgartiaknak, mert 2010 óta nyeretlenek. Akkor a most visszatérő Di Resta tudott győzni
A magyarországi gyakorlás a csapat egy részének új pálya megismerése és az új autók kipróbálása szempontjából is fontos volt, hiszen a szezon május eleji startjáig alig négy további tesztnap van. A Juncadella-féle Mercedest az alábbi időpontokban és helyszíneken lehet megcsodálni:
- 04.09. – 04.14.: Eurovan Miskolc Kft., Miskolc, József A. u. 75.
- 04.15. – 04.21.: Pappas Auto Magyarország Kft., Budapest, Kárpát utca 21.
- 04.28. – 04.30.: Pappas Auto Magyarország Kft., Szeged, Vásárhelyi P. u. 15.
- 05.02. – 05.05.: Pappas Auto Magyarország Kft., Pécs, Koksz u. 125.
- 05.16. – 05.18.: Autentik Motor-Car Kft., Győr, Mérföldkő út 1.
- 05.19. – 05.22.: Pappas Auto Magyarország Kft., Székesfehérvár, Seregélyesi út 131.
- 05.23. – 05.26.: Pappas Auto Magyarország Kft., Budapest, Hunyadi János út 6.
"Nagyon változatos teszten vagyunk túl, rengeteg sikeres kört teljesítettünk a versenyautókkal" – fogalmazott már a BMW-s Bruno Spengler. "Nagyszerű érzés volt újra pályára gurulni és versenymódba kapcsolni. Elsősorban nem az volt a célunk, hogy minél gyorsabb köridőket menjünk, mégis minden tökéletesen összejött ahhoz, hogy azt mondhassam, nagyon jó irányba haladunk" – tette hozzá a kanadai versenyző. "Ezelőtt soha nem jártam Magyarországon, így most voltam először a Hungaroringen is. Egy csapásra megszerettem ezt a pályát, annyira gyönyörű a fekvése. Az egyesült államokbeli Road America és Road Atlanta ikonikus versenypályáira emlékeztet” – lelkendezett az amerikai Joey Hand.
A BMW-nek is van volt F1-pilótája: Timo Glock. Meg még olyan ászai, mint Martin Tomczyk, Bruno Spengler, Augusto Farfus, António Félix da Costa...
A DTM-ben újoncként bemutatkozó António Félix da Costa ezt nyilatkozta: "Az elmúlt néhány napban rengeteg mindent kipróbáltunk annak érdekében, hogy minél több, szezon közben felmerülő szituációra felkészüljünk. A versenyautó nagyon jó tempóra képes, de az esélyeinket illetően még korai lenne spekulációkba bocsátkoznom. Mindenki az előre eltervezettek szerint haladt a teszt során." – A másik újonc, Maxime Martin szerint „minden jól működött és rendben ment, az összegyűjtött adatokat kielemezve pedig tovább javítunk az autó beállításain. Otthon érzem magam a csapatban és a BMW M4 DTM volánja mögött."
A BMW új autója: M4. Egy "csöppet" szélesebb, alacsonyabban is ül az utcaiaknál. Az elképesztően gyors és szénszálas monocoque konstrukciós, pilótástul is alig 1,1 tonnás DTM-gépek motorja 4,0 literes szívó V8 közel 500 lóerővel, 500 Nm-es nyomatékkal és brutális hangorkánnal. A gumipartner a Hankook
Végül az Audiról: a négykarikások RS 5 DTM versenyautóinak volánja mögött sem kisebb nevek/egyéniségek üldögélnek, mint Mattias Ekström, Jamie Green, Miguel Molina, Timo Scheider, vagy épp a címvédő Mike Rockenfeller. "A pálya nagyon kellemes, és a vezetés nagy örömet okoz, ha az ember egyedül van. Ugyanakkor félek, hogy ez a feladat, a vezetés rendkívül nehéz lesz a júniusi verseny során. A négy tesztnap során nagyon sok értékes információt gyűjtöttünk össze. Mindig jó dolog, ha a verseny előtt ugyanazon a pályán tesztelhet az ember. Most hazamegyünk, kifújjuk magunkat, és tökéletesen felkészülünk a hockenheimi versenyre" - mondta például Ekström.
Miként a Mercedes, úgy az Audi célja sem más, mint visszavágni a BMW-nek
Szezonrajt ugye május 4-én Hockenheimben, és még egyszer, a Hungaroringre május utolsó/június első hétvégéjén látogat a DTM.
A legjobb audis az újonc Nico Müller lett, aki narancssárga RS 5 DTM-jével 1:37.505 perces időt repesztett. A jövő sztárjának számító 22 éves fiatalember ugyancsak a legelfoglaltabb Audi-pilóta volt, hiszen nem kevesebb mint 277 tesztkört tett meg
















