Könnyebb, nagyobb, személyesebb – Honda CR-V 2012
Honda CR-V hazai bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formája személyautósabb, üzemeltetése olcsóbb, többet segít vezetőjének, és még tágasabb is lett. Mi kell még?
Szögletes formáit eldobva négy generáció alatt emelt hasmagasságú Accord kombivá szelídült a CR-V
589 alapliter rejtőzik a LED-es hátsó lámpákkal határolt farrészben
A hazai sajtó képviselőinek e héten mutatkozott be a kívülről takarékosabb, de belülről tágasabb, szolidabb megjelenésű, korábbinál gazdagabb felszereltséggel piacra lépő negyedik generációs Honda CR-V. Genfben már megmutatták, Párizsban pedig hivatalosan is debütált a modell, s nekünk sem kellett sokat várni érkezésére. Mint azt már korábban is megírtuk, az új CR-V külméreteit ugyan csökkentették - hosszát 5, magasságát 30 mm-rel - ennek ellenére utastere sok szempontból tágasabb lett elődjénél. 589/1146/1648 literes csomagtere nagyjából 10%-kal bővült, a raktér 140 mm-rel hosszabb, a korábban több oldalról is kritikával illetett hátsó fejtér 38 mm-t bővült.
"A műszerfal felső részének kiváló minőségű felületét a japán Kobe marhahús márványozott mintázata ihlette" - részlet a sajtóanyagból
Áramvonalasabb forma, jobb légellenállás, alulról síkra burkolt padlólemez
Ahogy eddig is minden generációváltásnál történt, megint személyautósodott egyet a CR-V külseje, első lámpái LED-sorból kialakított menetfényt és intelligens kanyarvilágítást kaptak, és már a hátsó burák alatt is fénykibocsátó diódák villannak fel gyorsan és energiatakarékosan. A krómos hűtőrács műanyagosabbnak adta át a helyét, hangsúlyosabb az alvázvédő elem, elkeskenyedtek a lámpái. A hátsó fejtér kibővítéséhez átszabták a tetővonalat, és az első szélvédőt és a motorháztetőt is áttervezték, méghozzá úgy, hogy mostantól jobban belátható az autó orra, ennek köszönhetően könnyebben manőverezhető szűk helyeken. Tovább növeli az autó komfortját az opciós, illetve felszereltségfüggő extra, a kulcsnélküli ajtónyitás és a motoros mozgatású csomagtérajtó.
Memóriás, villanyos, ergonomikus: az ülés és a kormány is tágabb határok között mozog, még több ember lelheti meg kényelmét a CR-V-ben
Szép rajzolatú a műszeregység, zöld gombbal takarékoskodunk, piros gombbal indítunk, illetve leállítunk
Az előző autóban még kettős hidraulikus rendszer biztosította a négykerék-hajtást, mostantól az elektronikus vezérléssel dolgozó Real Time AWD teremt kapcsolatot a kardántengely és a hátsó differenciálmű között. Ezzel a megoldással nemcsak a rendszer belső súrlódását sikerült jelentősen csökkenteni, hanem tömegét is, pontosan 16,3 kg-mal. Menet közben egyáltalán nem lehet érzékelni működését: az indulás minden esetben négy hajtott kerékkel segített, de ezen kívül csak akkor kapcsolódnak be a hajtásba a hátsó kerekek, ha azt a haladás körülményei indokolttá teszik, értsd, tapadásvesztés esetén. Az automata váltó is eszes kis program alapján működik, lejtőn és emelkedőn haladást érzékelve osztja alánk a legtakarékosabb fokozatot.
Ebből a szögből egész egyterűs
A karosszéria megerősítése mellett egy sor aktív, elektronikus biztonsági felszereléssel is felvértezték a CR-V-t. Menetet stabilizáló, kerékpörgést meggátló VSA, vészfékező ESS, kilengő utánfutót pályára visszaterelő TSA, és ez csak a fele. A Hondánál ADAS a modern vezetéssegítő berendezések összefoglaló neve, és három alrendszer tartozik hozzá, ám ezek is csak a CR-V kínálatában számítanak újnak. LKAS a sávtartó automatika, ACC a 30 és 180 km/h között aktív adaptív tempomat, és CMBS névre hallgat az esetleges ütközésre fény- és hangjelzéssel, biztonságiöv-feszítéssel és erős fékezéssel reagáló, 2010-ben EuroNCAP Advanced díjjal jutalmazott alrendszer. Előbbieken túl nyolc légzsákkal és aktív fejtámlákkal lesz kerek a biztonsági csomag.
Tárolási, csatlakoztathatósági problémákkal nem szembesülünk a CR-V-ben
| Motor | 2.2 i-DTEC | 2.0 i-VTEC 4WD | 2.0 i-VTEC 2WD |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 2199 | 1997 | 1997 |
| Max. teljesítmény (kW/LE/1/min) | 11/150/4000 | 114/155/6500 | 114/155/6500 |
| Max. nyomaték (Nm/1/perc) | 350/2000 | 192/4300 | 192/4300 |
| Saját tömeg (kg) | MT 1653-1753/AT 1712-1806 | MT 1517-1627/AT 1542-1652 | 1456-1508 |
| Vegyes fogyasztás (l/100 km) | MT 5,6/AT 6,6 | MT 7,4/AT 7,5 | 7,2 |
| CO2-kibocsátás | MT 149/AT 174 | MT 173/AT 175 | 168 |
| Végsebesség (km/h) | 190 | MT 190/AT 182 | 190 |
| Gyorsulás 0-100 km/h (sec) | MT 9,7/AT 10,6 | MT 10,2/AT 12,3 | 10 |
Ízléses kapcsoló, látványos navigáció, kissé otromba váltókar
6,5 millió forintról indul az új Honda CR-V árlistája, ezért hézagos felszereltségű, fronthajtásos autót lehet kapni, összkerékkel 7,3 millióra ugrik az összeg, az automata váltó felára további 300 000 forint, ami átlagosnak tekinthető. A gazdagabb, csupán három jelentősebb feláras opciót - metálfény 135 000, ADAS 390 000, hangfelismerő navigáció 500 000 forint - meghagyó benzines Lifestyle modellek 8,1 és 9,7 millió között vihetők haza, és természetesen a dízelek képviselik a kínálat leghúzósabb szeletét a 9,3 és 10,69 millió forintos ársávban. Az importőr reményeiről nem esett szó, de talán borítékolható, hogy a most bevezetett újdonságok nem fogják csökkenteni a modell keresettségét.
Megérkezett, vihető





































A régitől ezek szerint nem sokban különbözik, de valóban jól néz ki. Hogy lehet, hogy ekkora méretű autóban nincs még 7 üléses változat, nagyon nem praktikus… A Toyotás kályhaezüst már inkább itt a Hondánál fémesebb a műszerfalon, de miért kell ezt erőltetni, ami biztos tükröződik az üvegen. A kmóra egység valódi költséghatékony megoldás, ettől olcsóbbat már nem is lehetne kihozni egy ilyen presztizsű autóban…nem is illik bele. Szubjektív, de a front rész hűtőrács lámpába lógása is elég furcsa, csa azért hogy változtassunk rajta…akkor inkább a régebbi harmónikusabb volt!