Végre egy izgalmas Toyota – Toyota GT86 teszt
Toyota GT86 2.0 Sport Leather teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A GT86 olyan jó autó, s annyira kellemes meglepetés, hogy végre megint van egy izgalmas Toyota, hogy az automata után a kézi váltóst is muszáj volt kipróbálnunk. Nem csalódtunk.
A vérvonala minden autóbolond előtt nyitott könyv, a tudása pedig abszolút meggyőző
Kicsi, lapos, könnyű, hátul hajt, s nem utolsósorban jól is néz ki
Néha, például hegynek fel tán kevesellhetjük a kétliteres boxermotor erejét, de egyrészt kiváló tuningalap, másrészt épp elég a mindennapi örömködéshez
Elöl isteni az ülés, ahogy az üléspozíció is, a hátsó sor bezzeg csak jelképes
Kényelmet, luxust is ad a 86, de nem a kulcs nélküli nyitásért, a kétzónás klímáért vagy a navigációért szeretjük
A mai mércével már egyáltalán nem sok 200 szívó lóerő és 205 Nm jó magas, 6000 feletti percenkénti fordulatokon pedig éppen az a kategória, hogy gyengének senki ne érezze a félelmetesen lineáris kétliteres boxert, ám feltétlen biztosítsa a sportautós fölényt. Másképp fogalmazva tökéletes tuningalap. Ahhoz meg nem kell több kraft, turbó se, hogy pimaszul farolgassunk, különben is, a fordulókból a sperrdifi garantálja a kigyorsítást. A hátsókerékhajtás élvezeti értéke az alacsony tömegközépponttal és az 53:47-es súlyelosztással lesz teljes, a kormányzás és a – városban sem fájóan sprőd - futómű pedig valóban elsőrangú.
Nagy gáznál egy kis erőltetésre bekapcsolva hagyott menetstabilizálóval is megindul a fenék. Alulkormányzottság, szomorú orrtolás? Az meg mi? VSC Sport módban tágul a mozgástér, de úgy, hogy az elektronika azért csak rászól az elkapatott sofőrre. Kikapcsolásához hosszan kell nyomni az off gombot, azután következhet a móka és kacagás. Játékos, jó tanár a nyolcvanhat – végre egy izgalmas Toyota, végre egy olyan autó, melynél nem pusztán mézesmadzagos maszlag a marketing, mert tényleg a vezetés öröméről szól.
A GT86 a karakteréhez nem passzoló automatával is remek játékszer volt, ahogy az is biztos, hogy kézi váltóval az igazi. Az önkapcsolós egyszerű dodzsemként a pedálok nyomogatásával és a kormány tekerésével is remek játék, a manuális szerkezettel azonban már halálpontos műszer lesz. Rövid váltóutak, a boxer karakteréhez illesztett, remekül egymásra épülő rövid fokozatok jellemzik - a kapcsolás nem tükörsima, de sportkocsiban furának is tűnnének a vajpuha mozdulatok, határozottan ott kell lennünk. Ahogy Kántor úr is megjegyezte, örömmel tölti el az embert, hogy a váltási pontra figyelmeztető piros fény nem a takarékos fogyasztásilag ideális ponton, hanem leszabályzás előtt villan. Magával ragadó, megunhatatlan tevékenység az autó vezetése, továbbra is tartom, hogy egyszer a nem túl távoli - bár nem is túl közeli - jövőben lesz egy ilyen autóm.
Gruber Gergely
Sokat vártunk egy új, klasszikus kis japán sportkocsira, de türelem GT86-ot terem
Úgy 5000-es percenkénti fordulat fölött él igazán, 7500-nál szabályoz le. Kicsit boxer, nagyon jó
A GT86-tal a Toyota (és a Subaru) véghezvitte azt, amit az MX-5-tel a Mazda. Adott egy imádnivaló autó, s – egyelőre – nincs konkurencia. Ennek fényében a 8,86 millió forintos alapár sem vészes. A turbós, elöl kaparós hot hatchekért is ennyit kérnek. A felszereltség gazdag, megbízhatósági kételyeink sincsenek. Egy-két év, s jövünk a használtteszttel.










































Életemben nem éreztem még birtoklási vágyat egy Toyota iránt, de ez az autó egyszerűen KÉNE!
Végre egy új autó, ahol nem a károsanyag-kibocsátás volt a legfontosabb…
Én is szívesen beleülnék …végre egy kicsit másabb toyota !!