Vajon V6 nélkül is sláger lesz a GLC?

Bemutatták a Mercedes-Benz GLC új generációját, mutatjuk a részleteket!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már az előd GLK megjelenésekor nagyot robbant, azóta töretlen a sikere ebben a méretben a csillagos SUV-nak. A gyártó egyik slágermodelljeként magasra került a léc, vajon a V6-os motor nélkül, helyette sok modern kütyüvel is az eladási listák élén marad?

Négyhengeres benzinesekkel és dízelekkel az orrában mutatkozott be a GLC legújabb generációja, ráadásul minden erőforrás kap elektromos rásegítést is. A benzinesek és a dízelek is 2,0 literesek, négy modellváltozat lágy hibridrendszert, három pedig konnektoros hibrid hajtást kap, ez utóbbiak mind 100 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávra lesznek képesek. A váltó minden esetben 9 sebességes automata, természetesen az összkerék-hajtás is marad az opciók közt. A csúcsmodell 381 lóerős rendszerteljesítményre és 750 newtonméteres maximális nyomatékra lesz képes. [BANNER type="1"] Kívül csak egy keveset, belül állítólag jóval többet nőtt a modell, miközben a légellenállása is javult, ez utóbbit az autó aljának burkolatát, a felniket, a tetőszpojlert és a lökhárítókat optimalizálva érték el a mérnökök. A hatékonyság mellett a kényelem és a minimális menetzaj is az elsődleges szempontok közt szerepelt. Dizájn terén egyértelműen felismerhető maradt, ám a hűtőráccsal összeérő fényszórók sokkal modernebb látványt kölcsönöznek az újdonságnak. Hátul az új fényszórók és az enyhén kupésabb tetővonal, oldalról pedig a 18 és 20 col közötti méretben választható felnik teszik sportosabbá.
Belterét egyértelműen az új S-osztály inspirálta, a 12,3 colos digitális műszeregység egy döntött, 11,9 colos központi kijelzővel párosul, amely a gyártó új MBUX rendszerét futtatja. Nagyvonalú a Mercedes a kényelmi funkciók terén is, alapáras többek közt a vezeték nélküli telefontöltés, az Android Auto és az Apple Carplay, valamint a fűthető ülés is. Az újdonságok közé tartozik az ujjlenyomat-olvasó is, amely automatikusan állítja a vezetői profilt és az ahhoz rendelt beállításokat. [BANNER type="2"] Aki még ennél is több technológiát akar, annak sem kell máshol kopogtatnia, az opcionális szélvédőre vetített kijelző ugyanis színes és nagyfelbontású, emellé kérhető a 360 fokos kamerarendszer és az úgynevezett "átlátszó motorháztető" is. Utóbbi még véletlenül sem arra ad lehetőséget, hogy munka közben nézegethessük a kétliteres hibridünket. Ez egy off-road funkció, amely az autó orra alatti részt mutatja a kijelzőkön, kiegészítve a kerekek helyzetével és a kormányállással. Mindezek mellé rendszeres, automatikusan települő szoftverfrissítésekre is számíthatnak majd a leendő GLC-tulajok. A bevezetés pontos dátumát és az árakat még nem árulta el a Mercedes, ám akinek nem lenne elég a 381 lóerős konnektoros hibrid, annak sem kell csüggednie: jövőre egy AMG változatot is bemutatnak. Hogy ebbe is négyhengeres erőforrás kerül, vagy netán még visszatér egy utolsó hajrára a V6, azt egyelőre még nem tudjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?