A Toyota Gazoo Racing a 2024-es Dakaron a tavalyi gyÅ‘ztes autó frissÃtett változatával indul, amelynek neve GR DKR Hilux Evo T1U lett, utalva a frissÃtési csomagra és a világbajnokságon létrehozott új kategóriára is. HÃrnevéhez méltó módon a Toyota a minÅ‘ségre, a tartósságra és a megbÃzhatóságra helyezte a hangsúlyt a fejlesztésnél. A 2024-es Hilux Evo 10 centivel szélesebb lett (230 cm) elÅ‘djénél, és számos technikai finomÃtást tartalmaz.
Külön figyelmet fordÃtottak a mérnökök a 350 mm-es rugóúttal rendelkezÅ‘ felfüggesztések tökéletesÃtésére, a légkondicionálót pedig a nagyobb hatékonyság érdekében áthelyezték. EzenkÃvül a verseny-pickup vadonatúj hűtÅ‘rendszert is kapott, amely nagyobb teljesÃtményű a korábbinál. A szárazon 2, menetkészen több mint 2,6 tonnát nyomó Hilux Evo hajtásáról a Land Cruiser 300-asból származó 3,5 literes, ikerturbós V6-os motor gondoskodik, amely a szűkÃtÅ‘vel 359 lóerÅ‘t és 620 Nm-t képes a négy kerék felé küldeni hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül.
Egész évben folyamatos fejlesztés alatt állt a Hilux Evo, eddig már közel 30 ezer kilométert tett meg a W2RC és a SARRC 2023-as szezonjában. De külön teszteket is elvégeztek vele a Kalaháriban és a Namib-sivatagban a Dakarra való felkészülés részeként.
A 2024-es Dakaron lesz egyébként a csapat valaha volt legnagyobb létszámú részvétele. Nyers tempójuk alapján a gyÅ‘zelemre valószÃnűleg a Lucas Moraes/Armand Monleon (206) és a Seth Quintero/Dennis Zenz (216) párosoknak lesz a legnagyobb esélye, de nem lehet lebecsülni a 2009-es gyÅ‘ztes Giniel de Villierst (209) sem, aki navigátorával, Dennis Murphyvel hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Rajtuk kÃvül még két újonc dél-afrikai egység, a Saood Variawa/Francois Cazalet (226), valamint a Guy Botterill/Brett Cummings (243) páros bizonyÃthat gyári Hilux Evókkal.
Forrás: Smarter Média