Immár szűk két éve annak, hogy a Stellantis bemutatta az STLA Medium platformját. A két legfontosabb ígéret a 700 kilométeres tisztán elektromos hatótáv volt, illetve a multifunkcionalitás, vagyis, hogy a padlólemez többféle hajtásláncot is képes befogadni. Ebből azóta több típus is profitált (például a Peugeot 3008/ 5008, vagy épp az új Opel Grandland), most pedig újabb név iratkozik fel a listára a harmadik generációs Jeep Compass személyében.
A 4,55 méter hosszú SUV ránézésre megtartotta a közvetlen elődjének főbb jellemvonásait, amely például (az elektromosnál csak képletesen) a hűtőmaszk grafikájában mutatkozik meg. Hátul már markánsabb irányt választottak a tervezőmérnökök: a két lámpatestet összeköti egy LED-es díszcsík, amelynek közepén a márkajelzés is megtalálható piros kontúrvilágítással.
Az utastérben a képernyőket nem túlozták el annyira, mint a tisztán elektromos Wagoneer S-ben -
ott négyet is beépítettek. Itt "csupán" kettővel kell beérni: a minden esetben 10 colos digitális műszeregységgel, valamint a 16 colos érintőképernyővel. Az előző generációhoz képest a csomagtér 45 literrel nőtt immár 550 literre, bár az nem derült ki a közleményből, ez melyik hajtáslánccal ellátott konstrukcióra vonatkozik.
Az új Compass összesen háromféle technológiával, viszont ötféle hajtáslánccal lesz megvásárolható. A belépő szinten a 48 voltos, 145 lóerős hibrid, fölötte a 195 lovas PHEV, míg a legerősebb a villanyos Compass lesz legalább 213, legfeljebb 375 lóerővel. A közlemény szerint maximum 650 kilométeres hatótávot tudhat majd az EV kivitel, viszont az akkumulátor pontos kapacitását nem árulták el. A Jeep ígérete szerint az első példányok az idei esztendő utolsó negyedében kerülnek a kereskedésekbe, így vélhetően, hozzánk is ekkor érkeznek meg.