Ford alelnök: ma már nem fontos, mi hajtja az autót!
A Ford egyik első embere szerint manapság sokadlagos szempont a vásárlásnál az erőforrás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vállalat alelnöke szerint a mostani vásárlóknál nem élvez akkora prioritást a hajtáslánc mibenléte, mint néhány évtizede.
Meglepő kijelentést tett a Ford alelnöke, John Lawler egy nemrég rendezett konferencián. Elmondása szerint azok az idők elmúltak, amikor egy autót a belső égésű motor határozott meg - legalábbis a vásárlók szemében.
"Nem hiszem, hogy a fogyasztók még ma is úgy gondolnak az erőforrásokra, mint 30 évvel ezelőtt. Akkoriban az autókat a belső égésű motor, a lóerők, a lökettérfogat, a nyomaték, és minden ezzel kapcsolatos határozta meg. Úgy hiszem, ezeknek az időknek vége" - elmélkedett Lawler.
Furcsának hangzó kijelentését olyan felmérésekre alapozza, amely alapján a legtöbb vásárló fontosabbnak tartja a megjelenést, a multimédiát, a különböző vezetést támogató funkciókat és csak ezek után következik szempontként a hajtáslánc.
Ráadásul az alelnök szavait a piac változása is alátámasztja. Évtizedekkel ezelőtt korántsem támasztottak ennyire szigorú emissziós normákat, így motorfronton a választék is szélesebb volt. Emellett - főleg Európában - a szinte évről évre komolyabb károsanyag-kibocsátási kvóták miatt a legtöbb gyártó kényszerből kisebb lökettérfogatú belső égésű motorokat épít az autókba - ezek pedig ritkán tudják izgalomba hozni a fogyasztókat.
Mindenesetre a Ford nem engedi el véglegesen a különlegesebb autók szerelmeseit sem, hiszen a Mustang továbbra is 5,0 literes, V8-as erőforrással kapható mindenféle elektromos rásegítés nélkül. Azonban nagy kérdés, mennyi ideig lesz még kapható Európában, hiszen például a 11. generációs Civic Type R sem tölti ki az életciklusát a kontinensen. A Honda idő előtt kénytelen levenni a modellpalettáról, ugyancsak az emissziós követelmények miatt.



Mily „meglepő”, hogy ez a figura az európai divízióhoz tartozik…
Abban mondjuk van igazság, hogy ha már az idióták elvették a lehetőségét annak, hogy az egyszerű földi halandónak „izgalmas” autója is lehessen, akkor nem csoda a tendencia…