Hajtást vált a BMW: elöl, villannyal is teperhet

BMW Concept Active Tourer: az elöl hajtó kompakt BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újat, elsőkerékhajtású, villanymotort és háromhengeres turbós benzinest társító hajtásláncú kompakt modellt mutat a BMW Párizsban.

Noha a második generációs, aktuális 1-es BMW alig több mint egy éve érkezett, a Párizsi Autószalonon hasonló méretű koncepciót mutat be a BMW. A Concept Active Tourer névre hallgató meredekhátú 4350 mm-es hosszával 3 cm-rel túl is növi az 1-est, így akár annak, szerény mértékben növelt méretű utódjának is tekinthető. Nem csak hosszával, 1834 mm-es szélességével is nagyobb (6,4 cm-rel) a mostani 1-esénél, 1,56 méteres magasságával pedig még komolyabb mértékben, 14 cm-rel növi túl azt. Tengelytávja bezzeg hajszálnyit (2 cm-rel) kisebb, 2,67 méteres. A LED-fényekkel gazdagon világított utastérben utóbbi aligha lesz felismerhető, a BMW hagyományaival szakító elsőkerékhajtással sok teret nyertek a tervezők és a jövőbeli BMW-vásárlók.

A méretbeli különbségeknél több szempontból is sokkal fontosabb a hajtásláncé, a Concept Active Tourer nem elég, hogy elöl hajt, azt háromhengeres, kettős leömlésű turbós, akár 200 (!) lóerős benzinmotorral és 200 Newtonméter nyomatékát már az indulás pillanatától adó villanymotorral teszi. A hibrid hajtáslánc padlóba épített, konnektorból tölthető lítium-ion akkumulátoraival az elektromos hatótáv 30 kilométer lehet, ha pedig a benzines motor is dolgozik, a 100 km/órára gyorsítás szintideje 8 másodperc, a végsebesség 200 km/óra lehet. Közben a kalkulált vegyes fogyasztási érték 2,5 l/100 km, a CO2-emisszió mindössze 60 g/km.
Hirdetés

Az Active Tourer Concept a BMW palettáján nem csak hajtásláncával hoz újat, napfényteteje elektromosan sötétíthető, szélvédőre vetített műszerparkja a kategóriában újdonság, de a luxusautókhoz mérten is innovatív. Hogy a fogyasztásán túl árával is pénztárca-barátnak ígért koncepcióból mikor lesz valóság, azaz mikor lesz kapható az első elsőkerékhajtású BMW, arról egyelőre nincs információ, Párizsban azonban már meg lehet majd tapogatni, s talán utóbbiakról is nyilatkoznak majd valamit a márka prominensei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?