400 ezer forintért kínál turbómotort a legolcsóbb hétüléses

Turbómotor, aminek a felét az állam fizetheti - így bővült a Dacia Lodgy kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Immár a piac legolcsóbb hétülésesének számító Dacia Lodgy esetén is elérhető a Daimlerrel közösen fejlesztett 1,33 literes turbómotor, felárának felét ráadásul az állam fizetheti.

Tavaly érkezett az 1,33 literes turbós, közvetlen befecskendezésű és részecskeszűrős benzinmotor a Renault és a Daimler kínálatába. Először a Renault Scenicben, majd a Grand Scenicben, a Mercedes-Benz A-osztályban, nemrégiben pedig a Dacia Dusterben és a méretben alig nagyobb Renault Kadjarban is próbálhattuk. Eléggé szerethető gép (most is van belőle épp egy 130 lóerős példány nálunk, ismét a Dacia Dusterben, az is meggyőző). Nos, ez a 130 lóerős TCe motor került be a piac legolcsóbb hétülésesének számító Dacia Lodgy kínálatába is. A Lodgy esetén a teljesítményben egyértelműen a csúcsot képviselő, 130 lóerős, 240 newtonméterét már 1600-as fordulattól adó motor felára 400 ezer forint az alap SCe szívó benzineshez mérten, ezzel egyébként 300 ezer forinttal olcsóbban érhető el, mint a Lodgy kínálatában is szintén friss, a TCe-hez hasonlóan 6 fokozatú váltós, 115 lóerős 1.5 Blue dCi dízel. A TCe motorral a Lodgy tőle eddig sosem tapasztalt dinamikára képes, 9,3 másodperc alatt érhet 100 km/órára, végsebessége 193 km/óra, miközben kombinált fogyasztási értéke nem nagyobb, mint a belépő benzinesé, WLTP érték szerint 7,1 l/100 km vegyes üzemben. Tapasztalatból tudjuk, hogy a valóságban országúton simán vihető ez alá is. Mivel júliustól a nagycsaládosok a hétüléses autók vásárlásához legfeljebb 2,5 millió forintos, vagy az autó bruttó vételárának 50 százalékát elérő vissza nem térítendő támogatást kaphatnak, az alapverziójával 3 049 000 forinttól, hétülésesként 3 529 000 forinttól (már gazdagabb ellátmánnyal) elérhető Lodgy esetén

a turbómotor felárának 50 százalékát is az állam állhatja.

A TCe motor csak a két leggazdagabb, Stepway és Techroad ellátmánnyal választható a Lodgy-hoz. Ezek már elég jól felszereltek, de ha az állami támogatásból a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni, még hozzájuk is kell extrákat rendelni, ugyanis a legdrágább TCe motoros Lodgy alapára is 4 599 000 forint csupán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.04.19. at 18:34
    Permalink

    Egy apró pici baj van ezzel a motorral, egy olcsó autóba tették bele. És közvetlen befecskendezéses, vagyis kormol(na) de van rajta szerencsére részecskeszűrő, (benzinesen!) amit majd lehet szépen regenerálgatni, (ha nem gyújtja fel az autót mint a BMW meg a Ford) a sok ovi suli járat közben, meg a turbó, meg van rajta egy fele akkora hengerfej, mint más hasonló méretű motoron (nem szokott az elrepedni miért is tenné). A kipufogó leömlő öntvényében van a turbó, meg sorolhatnám. A kereskedő szépen rámelegíti a kedves ügyfélre, akinek fogalma nincs mit vesz, csak a 130 lóerőt látja. Mit fog csinálni vele ha csak állami támogatással tudta megvenni, a családi költségvetésbe hogy fér bele egy 2-300 ezres akárminek a cseréje? Egy dolgot lehet tenni, meg kell venni a plusz két év garanciát 60 ezerért aztán eladni öt éves kora előtt. Én 1.6-ost vennék amíg van, reméljük lesz még júliusban is.

    • 2019.10.06. at 13:48
      Permalink

      Elképesztően jól megy a Lodgy ezzel a motorral, és mennyi ideges ember van akit legyorsulok vele 🙂 öröm nézni. Maga az autó komplett egységes jármű, egy normális és élhető jó autó, nem flancos, nem divatőrült de nem is ciki. Fogyasztásban elképesztő, 6.9-et mutatott a számítógép 6,5-öt tankoltam 🙂

Vélemény, hozzászólás?