7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót
Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.
Teljesen új, a korábbinál jóval karakteresebb formájával alapáron 15, opcióként 16, 17 colos felniken érkezik a Kia Rio harmadik generációja. A 4045 × 1 720 × 1455 milliméteres karosszéria csak néhány cm-t, a 2,57 m-es tengelytáv jelentősebben nőtt
Kritika aligha érheti a második generációs Riót, Használói Véleményeink szerint a típus osztályzata 4,65 pontos, azaz csaknem kitűnő, s ahogyan azt nem túl rég egy használttesztben is kifejtettük, a széria nélkül hozta azt, amit vásárlói elvártak tőle. Az persze vitathatatlan, hogy a 2005-ben megjelent kisautó nem volt épp egy első pillantásra szerelmet ébresztő modell. Leginkább ezen változtattak a Kia fejlesztői a most piacra lépő, a korábbinál 2 cm-rel hosszabb, 2,5-tel szélesebb és 1,5-tel alacsonyabb harmadik generáció kapcsán.
Cee'd-ből átemelt kormánykerekén a Rio is kínálhat telefon-vezérlőket és rádiógombokat, a beltér színvilága sötét- és világosszürke, valamint barna árnyalatokból válogatható össze. A műszerfal felső része puha, ám a többi plasztik kemény, ahogyan az a kisautóknál általánosan megszokott
Elöl-hátul jó a helykínálat, az ülések teljesen vállalhatónak tűnnek, a cosmagtér 6 százalékos hízással 288-923 literes
Kanyarfényszóró és LED-es menetfény is kerülhet a divatos lámpaburákba, de csak az év végétől
Helykínálata megjelenése és kivitele mellett még opciós ellátmányával hoz jelentős többletet a Rio (bár már alap 6 légzsákja és ESP-je is kellően nagy szó). Felárért azonban a kisautók között szokatlan tételek, például kormánykerék-fűtés, tolatókamerás navigáció, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer egyaránt szerepelhet (részletes felszerelés-információk itt). Ahogyan azt már korábban is tudtuk, az új Rio kétféle benzines és ugyancsak kétféle turbódízel motorral érkezhet. A benzinesek alapja a műszakilag nem túlzottan távoli Hyundai i20-ból ismerős 1,25 literes, itt 85 lóerős, míg a cee’d-ből ismert 1,4-es 109 lóerővel és már 6 fokozatú váltóval kapható. A dízelekhez utóbbi alapáras, az öngyújtósoknál egyébként már az 1,1 literes, 75 lóerős háromhengereshez is alap és természetesen ilyen jár az 1,4-es 90 lovashoz is. Automata (4 fokozatú bolygóműves) csakis a csúcs, azaz 1,4-es benzineshez kérhető.
- Rio 1.2 CVVT LX - 2 999 000 FT
- Rio 1.2 CVVT EX Limited - 3 349 000 Ft
- Rio 1.2 CVVT EX - 3 740 000 Ft
- Rio 1.4 CVVT EX Limited - 3 549 000 Ft
- Rio 1.4 CVVT EX - 3 949 000 Ft
- Rio 1.1 CRDi Eco - 3 349 000 Ft
- Rio 1.1 CRDi LX - 3 399 000 Ft
- Rio 1.1 CRDi EX Limited - 3 749 000 Ft
- Rio 1.1 CRDi EX - 4 149 000 Ft
- Rio 1.4 CRDi EX Limited - 3 949 000 Ft
- Rio 1.4 CRDi EX - 4 349 000 Ft
Ilyet mintha már láttunk volna, Toyota Yaris-SEAT Leon ötvözet a far
Modell | 1.2 CVVT | 1.4 CVVT | 1.1 CRDi VGT | 1.4 CRDi VGT |
Hengerűrtartalom [ccm] | 1248 | 1396 | 1120 | 1396 |
Teljesítmény kW (LE) | 62,5 (85) | 80 (109) | 55 (75) | 66 (90) |
Nyomaték (Nm) | 121 | 137 | 170 | 220 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 4,8 | 5,3 (Aut: 6,4) | 3,8 (Eco: 3,2) | 4,1 |
CO2 (g/km) | 109 | 124 (Aut: 150) | 99 (Eco: 85) | 109 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 13,1 | 11,5 (Aut: 13,2) | 16,1 | 14,2 |
Végsebesség (km/h) | 168 | 183 (Aut: 170) | 160 | 172 |
Változó szelepvezérlésű, szíj helyett lánchajtású az 1,2-es blokk. Nem csak tankolás, karbantartás szempontjából is jónak ígérkezik. A költségeket a Kia 7 év/150 000 kilométeres garanciája teszi tervezhetővé
Vezetés közben egyrészt feltűnően csendes, alacsony fordulaton nagyon készséges az 1,2-es motor, másrészt ereje a fordulatszám növelésével nemigen nő. Higgadt vezetésre termett, ahogyan az úthibákat jó csillapítással, de kissé sok utólengéssel közvetítő (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű is). A 2,8 fordulatos elektromos szervós kormány közvetlen, de visszajelzés nélküli és sok korrekciót igénylő szerkezet.
Összességében, főként akciósan 2 999 000 forintos alapárával a Rio kapcsán elmondható: a Kia egyértelműen hadat üzent európai konkurenseinek, akik vélhetően nem is elsősorban kisautóikkal, hanem méretesebb, de hasonló árú, korosabb modelljeikkel őrizhetik pozíciójuk egy részét a piacon. Az egész volumenből azonban a Kia is egyre nagyobb szeletet óhajt magának és ezt modelljeire pillantva jó eséllyel el is fogja érni.
Szépen feljöttek a koreaiak, ez a kocsi teljesen rendben van! A 190 cm-es példa szerinem nem helyén való, lévén hogy ez még a legtöbb kompaktban sem kivitelezhető! Ellenben egy Zafirában vagy egy Scenicben már kivitelezhető és jogos elvárás! Viszont szerintem az autó kivül és belül is pofás. A szövetbetét inkább a komfortérzetedre hat, használati értéke nincs. A műszerfala esztétikus, jó a motor választéka. Végre a Kia is felnőtt a konkurenciához!
hát akkor te elég igénytelen vagy barátom! Csak szólok hogy nézz utána a korábbi Rió belső ajtajának ha azt hiszed hogy ez szted szépen ki van dolgozva!
Hát ilyen egy használhatatlan autót, hihetetlen hogy vissza tudtak fejlődni a 2005-2010-közti Rio messze fényévekkel szebb és jobb is mint ez a fostalicska! Ebbe 2 normális 190 cm-es ember egymás mögött el se fér, ellenben a 2007-esbe simán! az külső belső kinézetre messze tökéletesebb és az egy igazi autó ellenben ez még a smartnál sem jobb.