A Bosch és a Mercedes megsértődött a Teslára
A németek szerint hiba, hogy a Tesla nem szabványosítja gyorstöltőit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A németek kritizálják az amerikaiakat, mert nem szabványosított töltőhálózatot építenek ki Európában.
Teslát igen, mást nem lehet ezzel tölteni
A Tesla a saját útját járta eddig is, a Mercedes meg bánhatja, hogy a Tesla kútjain nem lehet majd az autóit villannyal megtankolni. A Teslák és többi villanyautó használhatóságának a záloga, hogy élhető közelségben legyen gyorstöltő is, amivel alig háromnegyed óra alatt elvileg teljesen fel lehet tölteni az autót. Egy féltöltés csak 20 perc, ami nem irreálisan sok. Hagyományos autóval is eltart eddig egy tankolással, ablakmosással, szendvicsevéssel kombinált egészségügyi szünet. A Tesla Európát is szeretné lefedni hálózatával, aminek sarokköve Németország, ahol idén év végéig a lakosság felét szeretnék ellátni gyorstöltő-elérhetőséggel. A Mercedes-Benz és az autóipari beszállítóként is ismert, szintén német Bosch azt kéri számon a Teslán, hogy miért csak a saját autóikhoz használható töltőket létesítenek.[BANNER type="1"]
A Tesla töltőhálózata Európában, eddig 14 gyorstöltő állomással
Nem csak az autóiparban, de a szórakoztató elektronikában is az egységesítésre kéne törekedni, hogy a felhasználóknak ne okozzon gondot a rendszerek közötti váltás, nem beszélve arról, hogy így az infrastruktúra is sokkal olcsóbb lehet. Mivel az európai rendszer már kész, elvárható lett volna a Teslától az adaptálása. A Tesla januárban a német vasúttal kötött megállapodása alapján kezdte kiépíteni töltőhálózatát. Németországban eddig Kölnben és Münchenben van már gyorstöltő, így 14 Tesla villanykútból áll az európai hálózat.
Ahol a Model S-t gyorstöltik, ott például nem tankolhat áramot egy elektromos smart vagy Mercedes B-osztály


