Hirdetés

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

Porsche Macan GTS menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.

Megérkezéskor középen várt a fehér kavicson. Akkor még nem is gondoltam, milyen élményeket ad majd

Rövidebb tesztre ugyan, de a 718 Boxster mellett a Porsche Macan GTS-t is sikerült megkergetni a Dobogó-kőre vezető, Magyarországon szerpentinnek számító rövid úton. A kontraszt nagy volt, hiszen előtte egy Cayenne S anyósülésén utazhattam, és hiába voltak mind a ketten városi terepjárók, a Macan valami teljesen más volt.

Kiállásában is, tudásában is egy definiálhatatlan jármű, ami nekem eszméletlenül bejött.

A Porsche kisebb crossovere is több változatban kapható, bár kínálata nyilván nem éri el a 911-es 25-féle variánsát

A dizájnvonal tökéletesen hozza a Cayenne külsejét, a tetővonalat azonban keményen lecsapták a formatervezők. Ez mégsem vett el sokat a fejtérből, legalábbis az én 185 centimmel kényelmesen elfértem hátul. A prémium minőség mindenhol kézzel fogható, a középen elhelyezett óra számomra kedvenc részlet volt. A 3D-s hátsó lámpák mögött 500, ledöntött hátsó üléssekkel 1500 literes csomagtér várja a családot.

A 3D-s hátsó lámpák komoly sportautó-hatást adnak a crossovernek

A középkonzolon rengeteg gomb vár, ahol állíthatunk Sport és Sport Plus módot, ki- és bekapcsolhatjuk az ESP-t, és a sávelhagyásra figyelmeztetést, keményíthetjük a lengéscsillapítókat, és megnyithatunk egy szelepet a kipufogóban, amitől hihetetlen jó hangja lesz. A sportülések rendkívül jól tartanak, az üléspozíció megfelelő, a kisméretű kormány csak rátesz a sportérzésre. Már csak élvezni kell a feszes futóművet és az utat. Tereptulajdonságairól nem sokat tudni, de a Macan nem is oda való. Inkább tudom elképzelni az M7-esen levillogó vagy a hotel elé begördülő luxuscrossovernek, elismerve minden tudását és sportosságát.

Egy valódi, teljes értékű Porsche, ahol ugyanúgy a lábunkban, kezünkben érezzük az autó minden mozdulatát, mint a sportautókban

Az egészben a legjobb a 7 fokozatú duplakuplungos PDK váltó, ami úgy dobálja vissza a sebességeket Sport és Sport Plus módban, mintha a gázra rúgnánk. Ettől hihetetlen sportautós érzés lesz rajtunk úrrá, és el is felejtjük, hogy egy crossoverben ülünk. Csak akkor eszmélünk rá újra, mikor meglátjuk, hogy milyen magasan ülünk. A magas persze viszonyítás kérdése, hiszen a Macan GTS hozza a kompakt crossoverek 1,6 méteres magasságát, de egy Porsche esetén ez nyilván sok és szokatlan.

PDK váltóval és összekerékkel 5,2 másodperc alatt megfutja a 0-100-at

A Macan esetén az a “jó, hogy se nem hagyományos SUV, se nem “csupán crossover. Crossover utility vehicle (CUV) besorolással emlegetik. Robusztusabb testének és összkerékhajtásának köszönhetően ötvözi a SUV-os magabiztosságot és biztonságot, valamint a Porsche szupersportautóinak végtelen erejét. Az általam tesztelt példány a GTS változat volt, ami az S és Turbo között áll erőben és árban egyaránt. Duplaturbós 3,0 literes V6-os motorja 360 lóerőt és 500 Nm-t ad le, ami 20 lóerővel több az S-nél, viszont 40 lóerővel kevesebb a Turbónál. Az áraknál is belőtték a középutat – míg az alapmodell 19,7 millió forinttól indul, addig az S már 21 millió forint, a GTS 25 millió, míg a Turbo 28 millió forinttól vihető.

Hirdetés

A Cayenne kistestvéreként lépett piacra a Macan – szemből nem is könnyű megkülönböztetni őket. A GTS jelzés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja, ennek megfelelően remek sportos túragép, még ha nem is a mi pénztárcánkhoz

A célközönségét nehéz lenne meghatározni, ahogy az autót magát is, de annyi biztos, hogy megalkották a crossoverek sportautóját, és ez komoly érv lehet mellette azoknak, akik szeretik élvezni a nyers erőt egy nagyobb kasztni alatt is. Persze vannak ellenfelek is, ott a szintén sportos Jaguar F-PACE vagy a Macannál szinte egyenlő adatokat hozó BMW X4 M, ráadásul a bajor gyár a nagyobb X6 M-mel is elhozhat néhány potenciális sportos crossoverre vágyó vevőt. A Porsche mellett a dizájnja és a kultusza szólhat. Akik ki akarnak tűnni a tömegből, és unják a BMW-t, azok biztos a Macan felé kacsintgatnak majd. No meg az sem utolsó szempont, hogy egy hihetetlenül élvezhető autó.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?