Még az sem kizárt, hogy további egy teljes évtizeden át a kínálatban maradjon belsőégésű motorral a jelenlegi Golf generáció
Utód nélkül búcsúzik az ID.3 a Volkswagen kínálatából, legalábbis papíron. 2029-ben ugyanis érkezik a következő Golf. Ami igazából nem Golf lesz, hanem a Riviannal közösen fejlesztett, SSP, avagy Scalable Systems Platform padlólemezre épülő villanyautó, ráadásul a jelenlegi Golffal párhuzamosan tervezik forgalmazni, akárcsak jelenleg az ID.3 modellt. A két gyártó közös munkája 5,8 milliárd dolláros kezdőtőkével indult néhány hete, ennek keretei között villanyautó-platformot és szoftvert is fejlesztenek a jövőben érkező Volkswagen modellekhez, amelyek közül az egyik első lesz a Golf 9. generációja.
Thomas Schäfer vezérigazgató az Automotive News hírportálnak is megerősítette, hogy a németeknek szükségük van a Rivian segítségére a legendás modell teljes újragondolásához.
Schäfer szerint ezzel végre valóban megvalósul a szoftver-alapú autó, amelyet az ID.3 megjelenésekor saját erőből próbáltak megvalósítani. Hozzátette: "Most úgy döntöttünk, hogy mindezt egy jóval ikonikusabb névvel kell csinálni egy sohasem hallott új modell indítása helyett." Persze, erre a megjelenésre nem holnap kell számítani, 2029 még a távoli jövőnek számít az autóiparban. Addig azonban még az ID.3 modellt sem érdemes temetni,
egy jelentős frissítést ígértek a villany-kompaktnak a VW fejesek alig néhány nappal ezelőtt. Arra viszont, hogy milyen lesz a Rivian-VW közös platform, elég lesz 2027-ig várni, ekkor ugyanis állítólag a Porsche és az Audi már bemutatja a legelső közösen készült újdonságokat.
Igazából az ID.3 utódja lesz a 9. generációs, tisztán elektromos, Rivian alapokra épülő Golf
A „nagy” VW már a sarki fűszeressel is összefogna kétségbeesésében, csak hogy meglelje a helyes utat: Rivian, Rimac, Ford, SAIC, XPeng… Vajon kivel, kikkel bővül a közeljövőben a sor?