Benzinesnek hazudja magát az Abarth 500e a hanggenerátorával

Benzines elődjének újraalkotott hangzása szól az Abarth 500e külső hangszóróiból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig senki nem merte bevállalni, de az Abarth megtette: nyíltan beismerik, hogy a benzinmotorok hangja izgalmasabb, ezért hangszórókon keresztül azt hallatja elektromos modelljük.

Az elektromos autók egyik legrégebbi kritikája, hogy elveszítjük a belső égésű motorok több évtized alatt tökéletesített hangzásvilágát. A mai technológiával persze pofonegyszerű lenne bármilyen motorhangot generálni és azt hangszórókon közvetíteni, de eddig mégsem választotta ezt egyetlen elektromos autót gyártó márka sem. Elvégre egy belsőégésű motor hangját hallatni, miközben csak villanymotor üzemel a kocsiban, eléggé mű hatású. Ha már furcsa a hang, legyen eredeti - ezért különböző zúgásokat-búgásokat alkottak a hangmérnökök, a BMW-nél egyenesen Hans Zimmert kérték fel erre.
Hirdetés
Az Abarth azonban mégis úgy döntött, megtartják a szépen morgó benzines motorjaik hangját az elektromos autózás korában az új 500e-vel. Hiába tudjuk, hogy hamis az egész, őszintén szólva azért mégsem olyan rossz ezt hallani az alábbi videóban (0:04-től és 3:04-től).
Hirdetés
A gyáriak rengeteget dolgoztak rajta - ráadásul többé-kevésbé ugyanazok a csapatok, akik a benzines Abarth modellek kipufogóit is hangolták. Két éve tökéletesítik a kamu motorhangot, a hangszigetelt helyiségekben a korábbi Abarthok hangzását rögzítve az új 500e hangszóróiba táplálták a szintetikus hangokat, odafigyelve a legutolsó frekvenciára is. Többféle intenzitással és orgánummal is szólnak a hátra épített hanggenerátorok, "alapjáraton" (álló üzemmódban) például az Abarth Record Monza hangját idézik meg. Nagyobb sebességnél hangosabban szólnak a hangszórók, gyorsításnál és lassításnál is igyekeztek a benzinmotor viselkedésének hangját újraalkotni, még indításkor és leállításkor is az előző Abarth 595-ösre emlékeztet az új modell. A hangmérnökök persze gondosan kalibrálták azt is, hogy a mostani szigorúbb zajkibocsátási értékeknek megfeleljenek, de azon belül a lehető legintenzívebb hangzást érjék el. A benzines hang gombnyomásra kapcsolható ki-be, és párhuzamosan vele akár a gitárszerű szintetikus zúgás is szólhat (a fenti videón 3:45-től), ami talán még a hamis benzines hangtól is furcsább jelenség (de mindenképpen egyedi).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?