Biztonsági dÃj a radaros visszapillantónak
EuroNCAP Advanced: dÃj a legfejlettebb biztonsági berendezéseknek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két évvel megjelenése után a EuroNCAP dÃjazta a Mazda RVM holttérfigyelÅ‘-rendszer hasznosságát.
Bár a EuroNCAP nem vesz be azonnal minden új fejlesztést a tesztprogramjába, nyitott szemmel járnak, és folyamatosan figyelik, melyik autógyár milyen fejlett berendezéseket pakol legújabb modelljeibe, és a különösen életképesnek vagy hasznosnak Ãtélt újÃtásokat a EuroNCAP Advanced dÃjjal jutalmazzák.
A most öt csillagra értékelt Citroen DS5-ben található Citroen Localized Emergency Call (Helyi vészhÃvás) funkció, mely baleset esetén automatikusan vészhÃvást indÃt a megfelelÅ‘ helyekre, még 2010-ben kapta meg az Advanced dÃjat, és tulajdonképpen ugyanezt a funkciót látja el a szintén most tesztelt, ötcsillagos BMW X3 szabadidÅ‘autó Advanced eCall elnevezésű rendszere is.
Egy másik példa a Mazda Rear Vehicle Monitoring (RVM) megoldása, mely a hátulról érkezÅ‘ autókat tartja szemmel, és különösen a sávváltásos ütközések elkerülésében segÃthet. Ezt a berendezést még a 2009-ben tesztelt Mazda3-ason látta elÅ‘ször a EuroNCAP, de akkor még nem gondolták úgy, hogy különösebben hasznos lenne a kiegészÃtÅ‘. Azóta eltelt pár év, és a tapasztalatok azt mutatták, hogy nagyon sokszor segÃthet ez a felszerelés, Ãgy az idei Frankfurti Autószalonon átadják a Mazdának a komoly presztÃzsű EuroNCAP Advanced dÃjat.
A Mazda RVM rendszerében az autó hátsó lökhárÃtójának két szélébe épÃtett radarérzékelÅ‘k figyelik a körülvevÅ‘ autók távolságát és sebességét. 60 km/h-s tempó felett a rendszer jelzi a sofÅ‘rnek, ha 50 m-es körzetébe nagy sebességgel haladó autó érkezik, illetve ha valaki a holttérben helyezkedik el. A visszapillantó tükrökbe épÃtett jelzÅ‘fény figyelmezteti a sofÅ‘rt ha a holttérben tartózkodik valaki, illetve, ha öt másodpercen belül várhatóan odaér egy autó. Ha a vezetÅ‘ ilyen esetben a sávváltás jelzésére bekapcsolja az irányjelzÅ‘t, a fény villogni kezd, és az RVM hangjelzéssel is figyelmeztet a veszélyre. A rendszer az autó mindkét oldalát figyeli, úgyhogy akkor is hasznos, ha mi akarunk elÅ‘zni, és akkor is, ha minket elÅ‘znek. Szinte minden idÅ‘járásban működik, és nemcsak az autók, hanem a kisebb járművek, kerékpárok, motorok jelenlétét is megbÃzhatóan jelzi - immár nem csak a Mazda, hanem a EuroNCAP szerint is.
A most öt csillagra értékelt Citroen DS5-ben található Citroen Localized Emergency Call (Helyi vészhÃvás) funkció, mely baleset esetén automatikusan vészhÃvást indÃt a megfelelÅ‘ helyekre, még 2010-ben kapta meg az Advanced dÃjat, és tulajdonképpen ugyanezt a funkciót látja el a szintén most tesztelt, ötcsillagos BMW X3 szabadidÅ‘autó Advanced eCall elnevezésű rendszere is.
SÃpolással és a tükörbe szerelt lámpa villogásával is jelez az RVM, ha sávváltáskor jönnek hátulról
Egy másik példa a Mazda Rear Vehicle Monitoring (RVM) megoldása, mely a hátulról érkezÅ‘ autókat tartja szemmel, és különösen a sávváltásos ütközések elkerülésében segÃthet. Ezt a berendezést még a 2009-ben tesztelt Mazda3-ason látta elÅ‘ször a EuroNCAP, de akkor még nem gondolták úgy, hogy különösebben hasznos lenne a kiegészÃtÅ‘. Azóta eltelt pár év, és a tapasztalatok azt mutatták, hogy nagyon sokszor segÃthet ez a felszerelés, Ãgy az idei Frankfurti Autószalonon átadják a Mazdának a komoly presztÃzsű EuroNCAP Advanced dÃjat.
A Mazda RVM rendszerében az autó hátsó lökhárÃtójának két szélébe épÃtett radarérzékelÅ‘k figyelik a körülvevÅ‘ autók távolságát és sebességét. 60 km/h-s tempó felett a rendszer jelzi a sofÅ‘rnek, ha 50 m-es körzetébe nagy sebességgel haladó autó érkezik, illetve ha valaki a holttérben helyezkedik el. A visszapillantó tükrökbe épÃtett jelzÅ‘fény figyelmezteti a sofÅ‘rt ha a holttérben tartózkodik valaki, illetve, ha öt másodpercen belül várhatóan odaér egy autó. Ha a vezetÅ‘ ilyen esetben a sávváltás jelzésére bekapcsolja az irányjelzÅ‘t, a fény villogni kezd, és az RVM hangjelzéssel is figyelmeztet a veszélyre. A rendszer az autó mindkét oldalát figyeli, úgyhogy akkor is hasznos, ha mi akarunk elÅ‘zni, és akkor is, ha minket elÅ‘znek. Szinte minden idÅ‘járásban működik, és nemcsak az autók, hanem a kisebb járművek, kerékpárok, motorok jelenlétét is megbÃzhatóan jelzi - immár nem csak a Mazda, hanem a EuroNCAP szerint is.
Tök állat!