BMW M4 vs BMW M3 E92

BMW M4: 13 másodpercet vert az E92-es M3 Coupéra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiderült, elődjénél mennyivel gyorsabb a Nordschleifén az új BMW M3, ami kupéként ugye már nem is M3, hanem M4. És persze sokkal gyorsabb.

Míg a szedán maradt M3, a 3-as kupék (és kabriók) izomváltozatát már M4-nek hívja a BMW. A motor az E92 szívó V8-asa helyett ikerturbós hathengeres 431 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal, a 100-as sprintidő 7 sebességes DCT váltóval 4,1 mp, a végsebesség elektronikai korláttal 250, Driver's Package-dzsel 280 km/óra

A német Sport Auto magazin kíváncsi volt, milyen gyors a BMW M4 Coupé a Nürburgringen, mennyivel gyorsabb elődjénél, ami 2007-ben 8:05 perces időt ért el a Nordschleifén. Nos, az E92-es M3 Coupénál nem gyenge 13 másodperccel bizonyult fürgébbnek a valamivel erősebb és könnyebb M4 Coupé. Ennek tükrében a rajongók tán megbocsátják a két henger elvesztését és a két turbó hozzáadását, hiszen ugye az előd szíve 4,0 literes szívó V8 volt, az aktuális változaté meg 3,0 literes, duplán töltött sorhat műhanggal...

Hirdetés

Ha valaki most azzal jönne, hogy a Mégane R.S., "egy Renault" alig lassabb (7:54), vagy hogy 2003-ban az E46 M3 CSL 7:50-es időt tudott, ezek pályára "tenyésztett" gépek semislick gumikkal, kikönnyítve, kihegyezve. Azért az M4 is kapott holmi Michelin Pilot Supersport abroncsokat és kerámiaféket, viszont a csúcstámadás során a levegő hőmérséklete állítólag alig 15, az aszfalté 18 fok volt, s a sofőr sem profi autóversenyző... Videót - egyelőre - nem láttunk a 7:52-ről, amit itt lehet összevetni a riválisok eredményeivel.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?