Durván megdrágul a cégautók adója, mutatjuk miként!

Pünkösd hétvégén látott napvilágot az extraprofit adókról szóló kormányrendelet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autósok egyelőre a cégautóadó által találkozhatnak közvetlenül az extraprofit adók bevezetésével. Mutatjuk, milyen drágulás következik.

Szombat este jelent meg a Magyar Közlönyben "A Kormány 197/2022. (VI. 4.) Korm. rendelete az extraprofit adókról". Számos hatása lesz nyilvánvalóan az autósokra is, az első és leginkább szembetűnő a cégautóadó változása. Első körben mindössze 6 hónapra, 2022. július 1. és 2022. december 31. között változik a cégautóadó. A fizetendő összeg továbbra is az adott autó emissziós besorolása és teljesítménye alapján változik. A környezetkímélő, zöld rendszámos modellek után továbbra sem fizetendő cégautóadó, a többiek utáni havi kötelezettség ugyanakkor gyakorlatilag az eddigiek duplájára nő. A konkrét számok alább.
Hirdetés
Annak kapcsán, hogy az adott autó melyik "osztályba" tartozik, a forgalmi engedély V.9 mezője segít, alább pedig az egyes "osztályokhoz" fűződő pontosabb leírás.
Osztály Leírás
0. Katalizátor nélküli Otto-motoros, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízel motoros, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros
1. Katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű Otto-motoros
2. Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű Otto-motoros (kivéve a 4. osztályba sorolt ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott gépjárművet)
3. Az ENSZ-EGB 83.01/C, vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros
4. Az ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű Otto-motoros, az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros
5. Tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint Otto- vagy dízel motorral is ellátott) hajtású
5E. Tisztán elektromos gépkocsi
5N. Növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi
5P. Külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid)
5Z. Egyéb nulla emissziós gépkocsi
6. Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás A. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III)
7. Az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), illetőleg a 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízel motoros (EURO-III)
8. Az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), vagy 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EURO-III)
9. Katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-IV.)
10. Az ENSZ-EGB 83.05 előírás C jóváhagyás (B) és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EURO-IV.)
11. Az ENSZ-EGB 49.03 előírás II jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EURO-IV.)
12. Az ENSZ-EGB 49.03 előírás III jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EURO-V.)
13. Az ENSZ-EGB 49.03 előírás IV jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EEV)
14. A 692/2008/EK és a 566/2011/EU bizottsági rendelettel módosított 715/2007/EK parlamenti és tanácsi rendelet I. mellékletének 1. táblázatában meghatározott határértékek alapján jóváhagyott légszennyezésű gépkocsi (Euro 5.)
15. A 692/2008/EK és a 566/2011/EU és a 459/2012/EU bizottsági rendelettel módosított 715/2007/EK parlamenti és tanácsi rendelet I. mellékletének 2. táblázatában meghatározott határértékek alapján jóváhagyott légszennyezésű gépkocsi (Euro 6.)
16. Az 582/2011/EU bizottsági rendelettel módosított 595/2009/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet szerint jóváhagyott gépkocsik (Euro-VI)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?