Ez az egyik legautószerűbb villanyautó?

Teszten a Škoda Elroq 85! De mi az a 85?

Rengeteg villanyautó közül lehet már választani az újautó-piacon, ám mind közül az egyik legkedvelhetőbb a Škoda Elroq, amennyiben családi használatra is alkalmas gépjárművet keres a vásárló

Igazán érdekes autó a Škoda Elroq, hiszen a cseh márkánál egy új formanyelv képviselője, a névadás alapján viszont ez az elektromos Karoq. Viszont az a típus még az üvegkristályos dizájnt követi, az Elroq pedig a futurisztikusabb Modern Solid formanyelv szülöttje. Direkt nem teszek közéjük relációs jelet a formaterv szépségét illetően, hiszen mindkettő egyed, kellőképp furcsa, de mégis látványos. Szóval döntse el ki-ki maga, hogy melyik formanyelv jön be neki jobban. Azt viszont fontos tudni az Elroqról, hogy valóban megfelelő a mérete családi autónak. Legalábbis egy négytagú család biztosan kényelmesen be tudja lakni.  Ez a számok nyelvén azt jelenti, hogy 4,49 méter hosszú, kicsit szélesebb, mint a magasabb kategóriába sorolt Enyaq, hiszen 1,88 méteren terpeszkedik és 1,62 méter magas, miközben a tengelytávolsága 2,76 méter. Ráadásul a villanyautók között nem is nyom olyan vészesen sokat, habár a 85-ös változat 2044 kilós üres tömege könnyűnek sem nevezhető. De arra, hogy mit is jelent a 85, majd egy kicsit később térek ki, bár az elektromos autózásban jártasak már biztosan tudják. Előtte azonban egy gyors pillantás az utastérbe, ugyanis szerintem pont itt érhetőtetten a címben feltett kérdésre a válasz. Mégpedig az, hogy igen, az Elroq valóban vérbeli autó. Nincs benne semmi visszataszítóan túlgondolt, mindent a használhatóságnak rendeltek alá, a simply clever gondolkodás maximálisan jelen van. Szóval vannak még fizikai gombok, de az infotainment kezelése is logikus. Kiváló a multifunkciós kormánykerék kialakítása, fotelszerűen kényelmesek az ülések elöl és hátul egyaránt. Az anyaghasználat magasabb kategóriában is megállná a helyét, ami az árat ismerve el is várható, de erről majd a végén. A csomagtér alapból 470 literes, de 1580 literesre bővíthető és az egyik legjobb megoldást rejti a töltőkábelek tárolására. Lényegében a kalaptartó alján elhelyezett hálóban könnyedén az autóban tarthatók, így sosincsenek útban, nem vesznek el a hasznos térből sem helyet. Na, most jöhet a 85 magyarázata, ami elég egyszerű. Az akkumulátor nagyságát jelöli. Nem pontosan 85 kilowattórás, hanem a bruttó kapacitás 82 kWh (a nettó pedig 77 kWh). Ez a legnagyobb, amivel az Elroq kapható, innen szívja az energiát a 286 lóerős villanymotor, amelynek maximális nyomatéka 545 Nm. Mindez a hátsó kerekekre jut, így akár még azt is gondolhatnád van némi élményfaktor is, de nem, ez az autó a kényelmes, stresszmentes közlekedésről szól. Persze ekkora erő képes hirtelen meglódítani az egyébként egy emelt kombira hajazó autót. 6,6 másodperc a százas sprint és 180 km/h-nál van a vége. Azonban vezetési élménye ugyanolyan mint mindegyik hasonló elektromos autóé. Kicsit steril, de nincs is benne semmi, ami sportos autózásra késztetne, úgyhogy ezt nem rónám fel neki negatívumként. Sőt, könnyű vele parkolni, elég testes, hogy tágas legyen, de mégse nyűg a városi közlekedés, ugyanakkor a nagy akkumulátorral bátran veheti a nyakába az országot a család, mert a papíron 581 kilométeres hatótáv is majdnem elérhető. Nálam 500 kilométert simán tudott, igaz még nem télen, de fogyasztást növelő téli gumiabroncsokkal. Kerek 16 kWh/100 kilométer fogyasztást produkált városi, elővárosi közlekedéssel. A magasan felszerelt változatokban minden fontos vezetősegéd és kényelmi extra benne foglaltatik, viszont rendesen meg is kérik az árát. Sportline felszereltséggel 20 118 070 Ft az alapár, viszont említettem, hogy semmi sportos nincs benne, ezért tökéletesen megfelelő lehet már a belépő szintű 85-ös is kevesebb extrával, jóval kedvezőbb áron 17,6 millió forinttól. Persze még ez is nagyon drága, de ez ma a villanyautós valóság. A Škoda legalább nem vette félvállról a feladatot és egy olyan autót tett le az asztalra, ami valóban kiválthatja sok családnál a belső égésű motort, ha tudják otthon tölteni 11 kilowattal. De, ha épp úgy alakul, akkor villámtölteni 175 kilowattal is lehetséges. Hát, röviden ennyi az Elroq, ami nem véletlenül Európa egyik legkedveltebb villanyautója.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre