Az olasz állam legfontosabb vezetőinek társaságában volt az apró Fiat
Olaszország néhány legmagasabb rangú épületébe gurult be a nemrég bemutatott, teljesen elektromos új Fiat 500. Az olasz életérzést és a modern mobilitást egyszerre megtestesítő divatautót a köztársasági elnök, Sergio Mattarella tekintette meg a Quirinalében. Itt azonban nem állt meg a pöttöm Fiat, az FCA elnökének, közép-európai vezetőjének, illetve a Fiat globális márkaigazgatójának társaságában még a Palazzo Chigibe is átsuhant, hogy Olaszország miniszterelnöke, Giuseppe Conte is szemügyre vehesse. Valószínűleg egyik politikus sem fogja személyes használatra megvásárolni az autót, a bemutató viszont szimbolikus, hiszen az olasz autógyártás egyik legfontosabb modellje az 500, nem csupán ikonikus, hosszú múltra visszatekintő karaktere miatt, hanem magas eladási számainak köszönhetően is.
[BANNER type="1"]
Belül teljesen megújult az 500 az előző generációhoz képest
Ma, a
Fiat 500 harmadik generációjával még tovább növekszik az autó meghatározó szerepe, hiszen ez az ország első teljesen elektromos népautója. Belsőégésű motorral szerelt változat már nem is lesz, ám a jövő városi mobilitási igényeit úgyis egy zéró emissziós kocsi elégíti ki. A WLTP ciklus szerint 320 km-t tud megtenni egy töltéssel, ha viszont csak városban használjuk, 400 km-re is elég - gyorstöltéssel ráadásul 50 km-es hatótáv is elérhető 5 perc alatt. Ilyen tulajdonságokkal pontosan a 60 évvel ezelőtti, első generációs 500-as szellemiségét, a közlekedés szabadságát viszi tovább. A gyökerekhez való ragaszkodás máshol is tetten érhető, a külső dizájn egyértelműen az eredeti stílust idézi meg. Ugyanakkor a technológia terén sokat újít az apró Fiat, a már említett elektromos hajtásláncon kívül olyan részletek teszik modernné, mint a teljesen LED-es fényszórók, a kulcs nélküli nyitás, vagy a fejlett és online infotainment rendszer.
Már csak elektromos változatban készül az 500, ám ez illik is a stílusához
Nem véletlen, hogy a felszín alatt innovatív mini kívülről azonnal felismerhetően 500-as, hiszen teljes egészében Torinóban tervezték és gyártják, ahol több mint 120 éve alapították a Fiatot. Természetesen azonban a jövőbe is kell tekinteni, éppen ezért erősítette meg az olasz miniszterelnök elkötelezettségét a Fiat gyáregységeinek jövőbeli fejlesztéseinek támogatása mellett. Az ország autóiparának reformálásában két fő célt határoztak meg: egyrészt alacsony károsanyag-kibocsátású autókat szeretnének készíteni, másrészt hálózatba is szeretnék csatlakoztatni a mobilitási eszközöket. Ez nem csak az internetre való csatlakozást jelenti, hanem például a 2021 végére elkészülő Vehicle-to-Grid rendszert is, amely az elektromos hálózatba kapcsolja majd a töltés alatt álló elektromos járműveket. Az akár 700 elektromos autót is befogadó hálózat a legnagyobb ilyen jellegű rendszer lesz a világon, melynek lényege a megújuló, ám változó mennyiségben termelődő energia fluktuációinak optimalizálása lesz, hogy ezáltal minél kevesebb áram vesszen kárba.
[BANNER type="2"]
Szerencsére továbbra is elérhető kabrió kivitelben
„A vezetők az ország autógyártásának jövőjéről is egyeztettek.”
Nocsak… Van neki olyanja? 😀
Valami 2-2,5 millió autó évente amit Olaszországban gyártanak. És persze egy sor külföldi gyár is a Fiat érdekeltségébe tartozik, Indiától Brazíliáig.
A mindenkori olasz kormányfőnek pedig nem csak arra kell figyelnie hogy megtartsa az ipari termelést, de arra is hogy ne kerüljön olyan helyzetbe a Fiat (sem a Fiatot pénzelő bankok), hogy az államnak kelljen besegítenie (a svéd állam is keményen bukott szerintem a Saab csődön, nem csak elmaradt bevételekkel és bukott hitelgaranciával is)….
Azért nem ártana tájékozottabbnak lenni mielött neki áltok egy ilyen cikknek és akkor nem írnátok butaságokat.