Hatalmas nyomatékkal támad a dízel Audi SQ5

700 Nm forgatónyomatékot tud a dízelmotoros Audi SQ5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akiket nem rémisztett meg a dízelbotrány és az utána következő kálvária, dízelmotorral is kérhetik az izmos Audi Q5-öst.


A benzineshez hasonlóan háromliteres és V6-os, ám lóerőben gyengébb, viszont nyomatékban jóval erősebb az Audi SQ5 dízelmotorja. A gázolajos egység 342 lóerős (a benzines 354 LE), a nyomatéka pedig 700 Nm (a benzinesé 500 Nm). Természetesen ehhez társul a quattro összkerékhajtás és egy nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó. Továbbá a részlegesen önzáró központi differenciálmű képes a hajtás 85 százalékát a hátsó kerekekhez juttatni, vagy a 70 százalékát az elsőkhöz, ám normális körülmények között 60:40 az arány.
Hirdetés

A dízel SQ5-öshöz azonban rendelhető sport differenciál is a hátsó tengelyre, amely a hátsó kerekek között osztja a nyomatékot, így biztosítva a sportosabb viselkedést. Szintén extraként rendelhető a változó áttételezésű kormány, illetve a 21 colos könnyűfém keréktárcsák, az alapáron járó 20 colosak helyett.

A karosszéria és az utastér nem változott a benzines modellekhez képest, ugyanúgy mindent megkap az ügyfél, ami egy S-modellhez jár - többek között az Alcantara kárpitokat, a fém pedálokat és a mindenfelé felbukkanó S-logókat is. Azonban akad még egy újdonság, amiről nem ejtettem szót, ez pedig az EPC, tehát egy elektromosan meghajtott kompresszor, ami segít eltüntetni a turbólyukat és javít az üzemanyag-fogyasztáson.
Németországban nyáron érkezik meg a kereskedésekbe a dízel SQ5, amelynek alapára 67 750 euró (körülbelül 21,5 millió forint), a hazai bevezetés nem sokkal később várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?