Ismét az Audi nyert Le Mans-ban
Le Mans-i 24 órás verseny: balesetek, műszaki hibák és Audi-győzelem
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Balszerencsék sorozataként nyerte meg ismét az Audi a Le Mans-i 24 órás versenyt. Eddig 16 alkalommal indultak, 13-szor győztek.
Miként tavaly, idén is a 2-es rajtszámú Audi nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A győzelem messze nem volt olyan egyszerű, mint tavaly
Az első két helyen Audi futott be, egy Toyota harmadik lett, egy Porsche bevánszorgott ugyan, de végül hosszú szerelési ideje miatt diszkvalifikálták
Sokáig a Toyota állt az élen, a pole pozícióból rajtoló 7-es számú autóval több mint 14 órán keresztül vezettek a japánok, amikor autójuk egy elektronikai hiba miatt megállt. Másik autójuk, a harmadik helyről startoló 8-as még a verseny második órájában okozott balesetet az esőben felúszó slick gumikon. Egy Ferrariba és egy szintén LMP1-es Audiba is belement. Utóbbit annyira összetörte, hogy az nem tudta folytatni a versenyt, míg a Toyota sokszoros körhátránnyal, de vissza tudott állni. Ekkor az Audi került élre, ám náluk később a turbókat kellett cserélni - a csapatot meglepte ez, mert korábban ugyanezekkel a feltöltőkkel nem volt probléma. Az Audik műszaki hibája a Le Mans-ba idén visszatérő Porschét is az élre hozta, később azonban a Porschékkal is adódtak gondok, s így ismét az Audi kerülhetett a győztes helyre.
Le Mans 2014, elitkategória (LMP1) - a dobogósok
A 82. Le Mans-i 24 órás megbízhatósági futamot az Audi 13. győzelmét jelentve harmadszorra nyerte meg a Fässler/Lotterer/Tréluyer trió a 2-es számú Audival, második pedig az 1-es Audi (Di Grassi/Gené/Kristensen), harmadik a Toyota 8-as rajtszámú, harmadik helyről rajtoló autója lett. Az Audi győzelme messze nem volt olyan egyszerű, mint tavaly, de ami a legfontosabb: az izgalmas, fordulatokkal teli futam nem követelt emberéletet, mint egy évvel ezelőtt.
- Marcel Fässler (svájci), Benoit Tréluyer (francia), Andre Lotterer (német) Audi, 379 kör
- Lucas Di Grassi (brazil), Marc Gene (spanyol), Tom Kristensen (dán) Audi, 3 kör hátrány
- Sebastien Buemi (svájci), Anthony Davidson (brit), Nicolas Lapierre (francia) Toyota, 5 kör hátrány



