Ismét minden traffipaxját bevetheti a rendőrség

Országos akció indult a gyorshajtók kiszűrésére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kedden, szerdán és vasárnap a rendőrség európai akció keretében fokozottan ellenőrzi az előírt sebességhatárok betartását.


Augusztus 18-án, 19-én és 23-án, azaz e hét kedden, szerdán és vasárnap a rendőrség országosan figyeli a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó előírások megtartását a TISPOL (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) SPEED elnevezésű európai szintű fokozott ellenőrzése keretében.
Hirdetés
Miként azt a rendőrség írja, a korábbi évekhez hasonlóan a közúti balesetek fő oka a sebességtúllépés, illetve a sebesség helytelen megválasztása. A személyi sérüléssel járó balesetek mintegy harmada ilyen jogsértés miatt következik be. Az ellenőrzés célja a megengedett legnagyobb sebességet túllépő járművek vezetőinek kiszűrése által a közlekedésbiztonsági helyzet érzékelhető javítása, a közlekedők biztonságának szavatolása. Ennek érdekében a rendőrök a megszokott hitelesített sebességmérő berendezések alkalmazásával ellenőrzik a közlekedőket, s a bírságok kiosztását sem fogják elmulasztani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Én csak a kikapcsolhatatlan önvezető autókban látom a majdnem 100%-os biztonságot. Haladás mellett lehetne, italozni, beszélgetni, aludni, tanulni, szeretkezni, stb.
    🙂

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Jaj uraim de féltik a magyart…akik törpekirályunk miatt éhen-halnak azokat nem félti senki ? …és 1 halott helyébe jönnek már 1000-vel a sárgák ..feketék…..
    Kár itt évelődni hogy gyorshajtás meg stb-i. Hiába radar gyorshajtó mindég fog akadni, netán drogos vagy részeg sofőr ….

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    “… öv nem becsatolása csak a hülyéjének ártana…”

    Na, ebben nagyon tévedsz!
    Ha valaki okoz egy balesetet, mert figyelmetlen volt, ne adj isten vétett a szabályok ellen és a másik fél azért sérül meg életveszélyesen, rosszabb esetben meghal, mert nem volt bekötve, akkor az már nem csak önmagára tartozik.
    Komoly lelki traumát és élethosszon tartó lelkiismeret furdalást okozhat a baleset okozójának.
    Ha be van kötve, akkor pedig egy kisebb sérüléssel megúszhatta volna a dolgot a vétlen fél és a másik is könnyebben feldolgozza az eseményeket.
    Szóval az öv használatának mellőzése egyáltalán nem magánügy, főleg ha a baleseti ellátás költségeit is figyelembe vesszük!

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Úgy érzem, van itt olyan ember aki nem éri el az ingerküszöbömet sem, de az külön öröm számomra, hogy vannak azért itt értelmes hozzászólások IS. Mindenkinek baleset mentes közlekedést, jó egészséget kívánva a jövőben!

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Tökéletesen egyetértek. Fájdalmasan sok “magyar embör” pl. automatikusan azt mondja, hogy kapcsold be a biztosnsági övet mert megbüntet a rendőr. Tehát nem azért kell bekapcsolni, hogy nehogy megdögöljön egy balesetben, hanem hogy nehogy megbüntessék érte. Ez is tökéletesen mutatja az idiotuzmusuk szintjét. Ilyenkor érzi azt az ember, hogy ez a világ már tökéletesen megérett a pusztulásra noha ebben a példában szereplő öv nem becsatolása csak a hülyéjének ártana, míg a sebességtúllépésnél más, teljesen vétlenek is veszélyezteve vannak. De ott ugyanúgy tojnak rá, mert ő többel szeret menni és kész.
    Ezeknek az idiótáknak akik képtelenek még az ilyen végtelen egyszerű szabályok betartására is, örökre be kellene vonni a jogosítványukat hiszen bizonyíthatóan a legalapvetőbb közösségi szabályokat sem tudják követni.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    🙂
    Külön öröm, hogy a védtelenekre még jobban figyelsz.

    Miértre még magyarázatok:
    [url]http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=571[/url]

    “A „Fehér Könyv”-ként elhíresült közösségi dokumentum azt a célt tűzte ki, hogy a 2001-es bázisévhez képest 2010. év végére 50 %-kal csökkenjen a közúti balesetek halálos áldozatainak száma az Európai Unió területén.

    Az elmúlt évtizedben a közúti tragédiák számának jelentős (uniós szinten 40 %-os) csökkenése ellenére a közösségi célokat nem sikerült teljesíteni, nyolc tagállam ugyanakkor elérte a kitűzött 50 %-os értéket. A dicső sorrend az alábbi: Lettország (61 %), Észtország (61 %), Litvánia (58 %), Spanyolország (55 %), Luxemburg (54 %), Franciaország (51 %), Szlovénia és Svédország (egyaránt 50 %).”

    “Magyarország hatályos közlekedéspolitikai programját még az előző Fehér Könyv idején, 2004 tavaszán tették közzé, s a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” címet viseli. A Magyar Országgyűlés 19/2004. (III. 26.) OGY határozatával elfogadott az európai uniós szándéknál enyhébb célkitűzéseket tartalmaz.

    A megfogalmazott cél az alábbi: „… a 2001. évi személysérüléses balesetszám 2010-re 30%-kal, a balesetben elhunytak száma legalább 30%-kal csökkenjen. 2015-re pedig ugyanezen értékek – a „Fehér Könyv”-ben 2010-ig előírt mértékben – 50%-kal csökkenjenek.””

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Köszönöm!
    Az igaz, hogy valószínűleg az objektív felelősség bevezetése komoly hatással volt a balesetek csökkenésében, de túlzás a valóban látványos (bár hosszú évek alatt) látványos eredményeket csak ennek a számlájára írni.
    Fontos megjegyezni, hogy 2008-ban kezdődött a válság, ami komoly hatással volt a közúti forgalom nagyságára.
    Drasztikusan csökkent, ami nagyban befolyásolta a közúton történteket.
    Szóval erős csúsztatásnak érzem 50%-os eredményt tulajdonítani ennek az intézkedésnek, de valóban nagyon pozitív hatása volt a szabályok komolyabb betartása felé.
    A gyalogos gázolás egy külön része a dolgoknak főleg zebrán.
    Mindig kiemelt figyelmet fordítok a zebrára és a gyalogosokra. Próbálok a legnagyobb körültekintéssel eljárni, de nyilván nem vagyok tévedhetetlen.
    Sajnos meg kell jegyezzem, hogy annak ellenére, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán a saját érdekében körültekintőbben kéne eljárnia. Szomorú, de elsőbbsége annak van akinek megadják. Ez a gyalogosok esetében fokozottan érvényes, hiszen az életébe kerülhet, ha vakon megbízik az autósban.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Bizonyíték:
    [url]http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=680[/url]

    “A program indoklásaként kifejtésre került, hogy: „…tűrhetetlen, hogy évente több, mint 1 200 ember hal meg és 30 000 ember sérül meg közlekedési balesetekben, miközben több mint 100 ezer gyorshajtás miatti feljelentésnek és egyéb közlekedési szabálysértéseknek nem lehet érvényt szerezni a jelenlegi szabályozási keretek között.”

    2007-ben már beszéltek róla, majd a jogszabályi háttért elfogadták. 2008 május 1. volt az indulás. Az elején sok formai hiba miatt nem tudtak annyit büntetni. 2010-ben finomítottak.

    [url]http://iho.hu/img/vasut/1304/mti_halalos.jpg[/url]

    + a sebességmérések száma évek óta csökken.

    Sajnos sosem lesz olyan szabályozás, ami figyelembe venné a vezetői tudást, életkort, előzményeket. Így is bonyolult. Ebből is következik, hogy mindig a leggyengébb láncszemhez kell igazítani az általános szabályokat a közutakon.

    Tudom ez régi, de játssz el a gondolattal és képzeld magad a vezető a halott, majd a családja helyébe is.
    [url]http://www.origo.hu/itthon/20110224-gyalogos-gazolas-halalos-kozuti-baleset-hogyan-dontenek-a-birosagok.html[/url]

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Szélesítsék az ellenőrzéseket. Nagyon helyes!
    Tudsz valami bizonyítékot szolgáltatni az állításodat alátámasztandó, hogy az objektív felelősség bevezetésével a felére apadt a halálos balesetek száma?
    A gyorshajtásra mindent rá lehet fogni. Ehhez szerintem nem kell nagy képzelőerő. Nyilván veszélyesebb gyorsabban menni mint lassabban, ezt nem is vitatom, csak a túlszabályozásokkal nem értek egyet.
    A sok hülyéhez igazítják a szabályokat, az itt a baj. Ez a normálisakat jogosan háboríthatja fel.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    A probléma az, hogy te olyan korlátolt balfék vagy, hogy csak a sebességtúllépést látod a legnagyobb problémának.
    A hozzád hasonló együgyü seggek el sem tudják képzelni, hogy attól, hogy valaki nem tartja be eszetlenül a gyakran abnormális sebességkorlátozásokat még nem egyenlő egy tömeggyilkossal.
    Feltételezem, hogy te is egy minden szabályt betartani akaró agyatlan birka lehetsz, akinek komoly kihívás eljutni A-ból B-be és mindig azon rinyál nehogy összetörje valaki útközben. 🙂

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Útjainkon emberek százai vesznek oda, nyomorodnak meg egy életre, de mindenki megtalálja a maga kicsinyes, gyarló, egyszerű magyarázatát arra, hogy miért úgy vezet ahogy.
    Ez szánalmas, de tényleg, gondolkozzatok el egy kicsit ezen, érdemes!

    És ami a csúcs, a született hülye ezt le is írja!!

    “Képzeld teszek a traffipaxokra és legtöbbször a sebességkorlátozásokat sem tartom be. Még ha évente 100.000Ft-ot adnának, akkor sem tenném.
    Képzeld, nem félek tőle, hogy meghalok vagy megsérülök az úton, mert aki erre gondol, az nem oda való. ”

    A te szaros életed senkit sem érdekel, de mikor majd másnak okozol ezzel a magatartással problémát, ami könnyen megeshet, onnantól kezd érdekessé válni a dolog.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Útjainkon emberek százai vesznek oda, nyomorodnak meg egy életre, de mindenki megtalálja a maga kicsinyes, gyarló, egyszerű magyarázatát arra, hogy miért úgy vezet ahogy.
    Ez szánalmas, de tényleg, gondolkozzatok el egy kicsit ezen, érdemes!

    És ami a csúcs, a született hülye ezt le is írja!!

    “Képzeld teszek a traffipaxokra és legtöbbször a sebességkorlátozásokat sem tartom be. Még ha évente 100.000Ft-ot adnának, akkor sem tenném.
    Képzeld, nem félek tőle, hogy meghalok vagy megsérülök az úton, mert aki erre gondol, az nem oda való. ”

    A te szaros életed senkit sem érdekel, de mikor majd másnak okozol ezzel a magatartással problémát, ami könnyen megeshet, onnantól kezd érdekessé válni a dolog.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Nem én találtam ki az autóelkobzást. Máshol sikeresen használják. Azt, hogy Mo-on évente elkoboznának 2-2-2 db BMW, Merci, Audit az valószínűleg kevesebb Rezesovát eredményezne és a 6 tulajdonoson kívül mindenki másnak jobb lenne.

    Nehéz a szövegértés? Leírom harmadszor is: az objektív felelősség bevezetése önmagában elég volt, hogy lefeleződjön a halálos kimenetelű közúti balesetek száma.
    Korábban írtam. Ha valaki csigatempóban (mondjuk iskola előtti zebránál 30km/h-val) elbambul és elüt egy gyereket, akkor annak a gyereknek a 30 km/h miatt sokkal nagyobb a túlélési esélye, mintha 40km/h-val, vagy 50km/h-val ütnéd el. A fizikából és az ember felépítéséből következik, hogy 60 km/h felett gyakorlatilag nincs esélye.

    És mire a szigor?
    Az elmúlt öt évben folyamatosan romlik a statisztika. Idén úgy néz ki megdöntjük az elmúlt öt évet és több, mint 700-an halunk meg egy év alatt.

    A “BALESET” szóhoz teljesen más aspektusból fogsz közelíteni, ha nem csak végigolvasod, [b]hanem meg is érted[/b] az alábbiakat:
    [url]http://noemisszio.blog.hu/2015/06/20/ne_mentegessuk_a_gyilkosokat[/url]

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Vancsi..
    OK hogy nem törpekirályunk szomszédja vagy de nem értem a drákói szigorodat..elkobozni az autót..netán még halál -büntetést is bevezetnél?
    A menőmanónak írtakban is ??? Mi köze az objektív felelősségnek és a halálos kimenetelű baleseteknek??
    Netán hogy minden hozzászólás és valóság ellenére is a gyorshajtást nevezed a legfőbb bales. okozójának.
    Sokan ha csigatempóban vezetnek néha “elbambulnak” míg a tempózok /így én is/ odafigyelek az útra és nem bámészkodok!!

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Természetesen nem élek rózsadombi körülmények között. Azért kapok kevesebb büntetést, mert azon nagyon kevesek közé tartozom, akik észreveszik a városon belüli sebességkorlátozó táblákat is. Javasoltam én is, hogy a büntetés mértékét az anyagi javakhoz kellene állítani és nagyon agresszív szabálytalanság esetén a járművet el kell kobozni (mint számtalan országban meg is teszik).
    Kisebb büntetéseket alkalmaznék és nem a magyarspecifikus 30km/h jelenti mehetek nyugodtan 50-nel, hanem a svájci kategóriákat tartanám elfogadhatónak (pl. 50 helyett 52-vel mehetsz utána bünti). Plusz szigorúbb, okosabb táblakihelyezést-visszavonást (pl. építkezés után otthagyott tábla, stb.)
    A valós vétkes megállapítása nélküli büntetés meg itthon kötelező (amíg ilyen hazudozós, mindent megmagyarázó, szabálykerülő a magyar)!

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    “sebességmérésekkel csak a tényleges gyorshajtás mérhető”

    Ezért szeretnék szélesíteni az ellenőrzések spektrumát (záróvonal, telefonálás, sávváltás, elsőbbségadás, index használat, stb., külföldön átlagsebesség, követési távolság, stb.).

    Másrészt az objektív felelősség bevezetése bebizonyította, hogy még csökkenő mérésszám mellett is a felére apadt a halálos sérülések száma. Ezt úgy érték el, hogy innentől kezdve nem lehetett azt hazudni, hogy közeli hozzátartozóm vezette.

    Mint már korábban írtam a gyorshajtások (passzív, aktív) okozzák a legtöbb balesetet. És az sem igaz, hogy szigorúan csak az aktív gyorshajtások csökkentek a gyakori mérésekkel.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Vascsi ..akkor hol élnek azok akiknek bizonygatni kellene? Rózsadombon vagy ?
    Azoknak még az eszeveszett “tarifálás” sem okoz gondot, a sokmilliós bevételeikből könnyen kifizetik.
    Ez is H-országi specialitás mint a balesetadó, a valós vétkes megállapítása nélküli büntetés és nem utolsó
    sorban nem mérlegelik az ember anyagi helyzetét mint más demokratikus országokban.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Tévedsz!
    Felfogtam, de nem értek vele egyet.
    Pontosan azt kéne csinálni, amit írsz! Ott kell radarozni ahol szükség van rá. A társadalom is elfogadná.
    Két érdekel, hogy hányan futnának bele? Magukra vessenek. Mellesleg kevesebben, mint egy kihalt részen kihelyezett 40-es táblába, épp ezért nem is csinálják.
    Én pl. nagyon gyorsan autózom, de csak ott ahol nem tartom veszélyesnek. Ez eddig maximálisan bevált.

    Nem itt él az, akinek bizonygatni kell, hogy a magyarországi sebességmérés nagy részt a pénzbeszedésről szól és nem a balesetek elkerülésről. Ez tény! Kár vitatni.
    Azt sem érdemes vitatni, hogy a sebességmérésekkel csak a tényleges gyorshajtás mérhető, ami elenyésző a balesetek számában.
    A figyelmetlenség, tapasztalatlanság, tudatlanság, hülyeség és hasonlók, sokkal több balesetet okoznak mint a tényleges gyorshajtók.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    A nagy részéből semmit nem értettél/fogtál fel amit írtam, de erre számítottam.

    Ha az iskolák előtt, veszélyes zebrák környékén, lakóövezetekben mérnének (ahol különösen indokolt lenne), akkor bőven 95% felett lenne a gyorshajtók száma és soha nem látott bírságolás sorozat lenne.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Gondolom nagyon okosnak és tájékozottnak képzeled magad.
    Ki kell, hogy ábrándítsalak.
    Hiába hivatkozik a rendőrség arra, hogy a sebességmérésekkel a baleseteket akarja elkerülni, ha nem úgy állnak hozzá. Ezt csak a fafejű, elvakult, agyatlanok nem látják.
    Nem a semmi közepén kitett 40-es vagy az indokolatlan 50-es táblánál kell mérni, hanem ott ahol bizonyítottan sok a baleset. Nem ott kell mérni, ahol még az is belefuthat, aki megpróbál szabályosan közlekedni.
    Csak, hogy tudd! A relatív gyorshajtást nem lehet traffipaxokkal mérni, így az ebből bekövetkező baleseteket sem lehet így megakadályozni. A megakadályozható csupán pár százalék.
    Képzeld teszek a traffipaxokra és legtöbbször a sebességkorlátozásokat sem tartom be. Még ha évente 100.000Ft-ot adnának, akkor sem tenném.
    Képzeld, nem félek tőle, hogy meghalok vagy megsérülök az úton, mert aki erre gondol, az nem oda való.
    Az ilyen dilettáns szakértőktől mentsen meg az ég minket, meg az olyanoktól mint te, hogy döntéshozó helyzetbe kerüljön.
    Magyarországon már nagyon sok minden esztelenül agyon van szabályozva a közlekedésben is, nem kellenek még hülyébb ötletek a fokozásukra.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Hogy legyen egy ellenoldali hozzászólás is leírom a véleményemet én is:

    A magyarországi közlekedési kultúra tragikus (tény), a közgondolkodás a rendőrök munkájáról borzasztóan ellenséges (tény). A magyarok nagyjából ugyanolyan hülyék, mint a többi nemzet polgárai. A rendőrség statisztikája borzasztóan felületes és pontatlan plusz tele van hibával (elmúlt pár év tapasztalata alapján).

    A KSH stat. 38. oldalon az első két sort olvasva kiderül, hogy:
    A járművezetők hibájából a sebesség nem megfelelő alkalmazása miatt bekövetkezett balesetek aránya 32%. Vannak olyan primitívebb/egyszerűbb gondolkodású emberek, akik csak azt tekintik sebességtúllépésnek, ami ki van táblázva.
    Ez úgy hülyeség, ahogy van. Mindenhova, nem tehetnek táblát, ráadásul minden közlekedési körülményt számításba kellene venni. Könnyen belátható, hogy ez lehetetlen.

    Magyarokra különösen jellemző a tolerancia/udvariasság hiánya. Sokszor csak a KRESZ kijátszásán jár az eszük. Gyakorlatilag ragaszkodnak ahhoz, hogy ők gyorsan hajthassanak és vérig vannak sértve, ha akár egy rendőr ezt nem engedi. Lásd bunkó BMW-s + a kamerás és az őket követő autósok. Az ő – és a hozzászólásokból láthatóan a magyarok 99%-a szerint – „törvényük” alapján jár nekik, hogy gyorsabban mehessen, mint 130km/h.

    [url]http://index.hu/belfold/2015/04/09/poffeszkedo_rendorauto_lehet_jobbrol_elozni/[/url]

    A járművezetők bőven több, mint 95%-a nincs tisztában az alapvető fizikával. Egy kérdéssel könnyen be lehet bizonyítani:
    30km/h-val közlekedsz átlagos száraz aszfalton átlagosan kopott abroncsokkal, normális műszaki állapotú személygépkocsival, átlagosan fáradt állapotban (1,5 mp reakcióidő). Egy gyerek 17,1 méterre az autód orrától eléd kerül. Pont megállsz.
    Kérdés: Ha 40km/h-val mész, mekkora sebességgel ütöd el a gyereket?

    Ha minden közlekedő [b]szigorúan betartaná[/b] a sebességhatárokat 70-80%-kal is csökkenne a halálos balesetek száma.
    Kíváncsi lennék hány nagyszájú vállalná azt, hogy egy évre az autójába tennének egy olyan műszert, amivel nem tudna gyorsabban menni a megengedettnél, cserébe kapna évi 50eFt-ot?

    Emlékszik még valaki a objektív felelősség bevezetése körüli időszakra? Leírom. Szokás szerint mindenki hőbörgött. TV, rádió, internet hónapokig tele vele. Eredménye mi lett? Felére esett a halálos balesetben elhunytak száma. No ennyit a sebességmérés szükségtelenségéről (és itt nem KSH-s adatokról, hanem tényekről van szó).

    Én azt támogatnám, hogy legyen mindenhol sokkal több kamera. És ne a rendőrnek kelljen elnézést kérnie, magyarázkodnia ha mér. A büntetés fizetés alapján lenne és a nagyarányú szabálytalanságoknál az autót is elkoboznám. Na így lehetne 1 év alatt rendet rakni.
    (biztos, hogy az elején engem is megbüntetnének, mert én sem mindig közlekedek szabályosan, de előbb-utóbb megszokná az ember)

    Egy közlekedéssel foglalkozó szakember jegyezte meg, hogy nem érti [b]miért a traffipaxtól félnek az autósok és nem amiatt, hogy az utakon meghalnak, vagy megsérülnek.
    Úgy látom itt válik ketté a gondolkodó, okos ember a primitív és butától.[/b]

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Sajnálom hogy a nép véleményét a hatóságok nem veszik figyelembe. Orbáncka néha a szokásos /sok-sok milliós/ véleménykérő lapok között néha a közlekedésről is kérdezhetne !!
    Így csak a nép be-etetése megy. Milyen balesetek vannak ott ahol mérnek? Ugyanis a 30-40 -es tábláknál mérnek !! És ..valóban aki gyorsan vezet az oda is figyel nem mint a 30-40-el döcögők a belső sávban !!

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Az a baj, hogy ezt mindenki tudja, már sokszor le is lett írva, csak az illetékeseket nem érdekli. Itt tényleg a pénzbehajtás a lényeg, arra meg legjobb, és legegyszerűbb a személytelen sebességmérés. Ha érdekelne valakit a balesetek megelőzése, akkor az utakat tennék rendbe elsőnek, hogy ne kelljen teleszórni az országot sebességkorlátozó táblákkal, de akkor meg kevesebb lenne a gyorshajtó. Kinek lenne az jó?

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    T. Katona Mátyás!
    Nem tudom, hogy lehetséges-e, de ideje lenne közzétenni egy velős kivonatot a KSH baleseti ststisztikájából.
    Valószínűleg sok ember életét lehetne megmenteni a tényleges okokra való odafigyeléssel.
    Lehet, hogy újabb teljes statisztika még nincs is, én csak a 2012-est találtam meg a neten:
    http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset12.pdf
    Ez a pdf elég hosszú, de a 38. oldalon van összegyűjtve a balesetek száma az okok szerint.
    Szerintem ebből kellene kiindulni, hogy miként sanyargassuk az autóvezetőket.
    Minden nap hallunk a gyorshajtásról, pedig az jelentéktelen baleseti ok.
    A KRESZ sok egyéb szabályát kellene reklámozni és betartani a biztonságos közlekedéshez.
    Érdekes módon például a jobbra tartás az utóbbi időben háttérbe szorult, pedig fontos.
    Most az M7-re ki kellett tenni erre figyelmeztető táblákat. szerintem 10 éve kellett volna.
    Talán az oktatással is gond van.
    20 évvel ezelőtt a rendőrök büntettek a folyamatos indokolatlan belső sávban haladásért, amit a KRESZ ma is tilt.
    Most általában csak dudálás jár érte.
    Sávváltás tükör nélkül, kikanyarodás mások elé, átmenni a piroson, beláthatatlan helyen előzni stb… na ezt kellene büntetni! Csak egyszerűbb a gyorshajtót, aki egyébként semmi bajt nem okozott., sőt a néhány hüjétől eltekinve nem is fog, mert ők egyébként sokkal jobban figyelnek, mint az “úgyis lassan megyek, minek nézzek körül” sofőröik.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    A rendőrség szokás szerin hazudik, ez már felháborító szemétség!!!!
    A hivatalo0s KSH statisztika szerint a halálos balesete 3%-a a megengedett sebesség túllépése miatt van,
    a személyi sérülések csak 0.8%-a van a megengedett sebesség túllépése miatt !!!
    Az előzés, elsőbbségadás, itányjelzés hiánya miatt ennek sokszorosa történik.
    A trffipax csk pénzbehajtás!
    http://s23.postimg.org/qdu7upj8r/Baleseti_okok.jpg

Vélemény, hozzászólás?