Itt az új Toyota Verso, s nem lett drágább

Tisztább és csinosabb lett a faceliftes Toyota Verso

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Félidős faceliftet kapott a Verso. A Toyota kompakt egyterűjének legfrissebb verziója már nálunk is rendelhető: alapára 4,99, dízelként 5,89 millió forint.

Már Magyarországon is kapható az új, pontosabban megújított Verso - a kompakt egyterűn félidős faceliftet eszközölt a Toyota. Az aktuális márkaarculattal sokkal frissebbnek mutatja magát a szegmens egyik legnépszerűbbike (2009 óta közel 145 ezer példányban kelt el) - nyilván ez is volt a cél. Ha mind nem is látszik, de a sajtóanyag szerint nem kevesebb mint 470 ponton változtattak az elődhöz képest, a tervezés és az eredmény is a Toyota Motor Europe munkája. A ráncfelvarrt Versót - elődjéhez hasonlóan - Törökországban gyártják.
Hirdetés
Méretei nagyjából maradtak a szokottak, csupán az átrajzolt lökhárítók hoztak 2 centis hossznövekedést. Öt vagy hét ülés (ennek 230 ezer forint a felára), Easy Flat rendszer, tologatható, dőlésszögével is állítható támlájú második sor, kellő nagyságú csomagtartó, temérdek tárolórekesz eddig is volt - mostantól jobb minőségűek az anyagok, látványosabbak a dekorbetétek, komolyabb a szigetelés, ami a módosított ablakokkal és tükrökkel vállvetve csendesebb futást ígér. Új színek, felnik, kárpitok is elérhetőek, naná.
Merevítettek a karosszérián, újrahangolták a futóművet és a kormányt is, hogy (jó úton) nagyobb élmény legyen vezetni a nem a vezetési élményről szóló Versót. A 6 sebességes manuális váltó fokozatain csipetnyit nyújtottak, a 2,0 literes dízelmotoron pedig annyit reszeltek, hogy egyszerre legyen fürgébb és takarékosabb is. A motorpaletta többi - jól ismert, CVT-vel vagy hagyományos automata váltóval is kérhető - tagja szintén valamivel tisztább lett.
Toyota Verso 2013 - műszaki adatok
  1. Hosszúság/szélesség/magasság: 4460/1790/1620 mm
  2. Tengelytáv: 2780 mm
  3. Csomagtartó 5 üléssel: 484-1740 l
  4. Csomagtartó 7 üléssel: 178-440-1696 l
  5. Saját tömeg: 1430-1575 kg


1.6 132 1.8 147 2.0 D-4D 124 2.2 D-CAT 150 2.2 D-CAT 177
Hengerűrtartalom (cm3) 1598 1798 1998 2231 2231
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Teljesítmény (LE 1/min) 132/6400 147/6400 124/3600 150/3600 177/3600
Nyomaték (Nm 1/min) 160/4400 180/4000 310/1600-
2400
340/2000-
2800
400/2000-
2800
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
11,7 10,4 (11,1)* 11,3 10,1 8,7
Végsebesség (km/h) 185 190 (185)* 185 195 210
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 6,6 6,8 4,9 6,4 5,8
CO2-kibocsátás (g/km) 154 158 (159)* 129 169 153

* CVT-vel

Ami a piszkos anyagiakat illeti: a faceliftes Verso tulajdonképp nem drágult, legfeljebb az lehet becsapós a listaárakra pillantva, hogy a készletről még kapható kifutó típusnak volt (és van) menetstabilizáló elektronika nélküli verziója is 4,8 millióért. A 2013-as modell már feltétlen ESP-sVSC-s, míg gazdagabb ellátmányt, egyebek mellett kétzónás automata klímát, könnyűfém kereket, bőrkormányt, tempomatot, Bluetooth-kihangosítót az Active szinttől keressünk és találunk. Ettől fölfelé van navigáció - 160 ezer forintért. A Lounge csúcsfelszereltség okoskulcsot, első-hátsó parkolóradart, Xenon világítást is ad.
Toyota Verso 2013 - árak
Típus Ülés Váltó Felszereltség Ár (Ft)
1.6 Valvematic, 132 LE 5 kézi/6 Live 4 990 000
1.6 Valvematic, 132 LE 7 kézi/6 Live 5 220 000
1.6 Valvematic, 132 LE 7 kézi/6 Active 5 810 000
1.8 Valvematic, 147 LE 7 CVT Active CVT 6 160 000
1.8 Valvematic, 147 LE 7 kézi/6 Limited 6 560 000
1.8 Valvematic, 147 LE 7 kézi/6 Lounge 6 810 000
1.8 Valvematic, 147 LE 7 CVT Lounge CVT 7 260 000
2.0 D-4D, 124 LE 5 kézi/6 Live 5 890 000
2.0 D-4D, 124 LE 7 kézi/6 Live 6 120 000
2.0 D-4D, 124 LE 7 kézi/6 Active 6 710 000
2.0 D-4D, 124 LE 7 kézi/6 Limited 7 110 000
2.0 D-4D, 124 LE 7 kézi/6 Lounge 7 360 000
2.2 D-CAT 177 7 kézi/6 Active 7 280 000
2.2 D-CAT 150 7 automata/6 Active A/T 7 400 000
2.2 D-CAT 177 7 automata/6 Lounge 7 860 000
2.2 D-CAT 150 7 kézi/6 Lounge A/T 7 980 000

A hibrid hajtásláncot nem kínáló Verso faceliftes alapára - tán legnépszerűbb - ötüléses kisdízelként 5,89 millió forint (hibrid egyterűnek meg ott a Prius+). Viszonyításképp a VW Touran 1.2 TSI benzinesként 5,76, ugyancsak 105 lóerős 1.6 CR TDI dízelként legkevesebb 6,6 millió forintba fáj. Másképp: tavaly a Toyota MVP-je itthon harmadik lett, s akik megelőzték: C-Max és Scénic. A Ford egyterűje 5 üléssel és benzinmotorral (1.0, 100 LE) 5,36, dízellel (1.6 TDCi, 95 LE) 5,91 millióról indul, a Renault-é most nagyon akciósan benzinesként (1.6, 110 LE) már 4,39, dízelként (1.5 dCi, 110 LE) 5,19 milliótól gurítható haza.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?