Japán tuning az USA kedvenc Toyotájához
A TRD és a Modellista is kezelésbe vette a Toyota Camryt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár Európában nem kapható a Toyota Camry legújabb generációja, mégis érdekes lehet, hogy milyen tuningverziókat készÃtettek belÅ‘le a japánok.
A Toyota Camry aktuális, nyolcadik generációja a Prius IV-hez és a C-HR-hez hasonlóan a márka új TNGA platformjára épül, s bár kétségtelenül izgalmasabb, mint elÅ‘dje, azért nem lett olyan vérpezsdÃtÅ‘ modell, mint például az emlÃtett C-HR. A platform alapján nem meglepÅ‘ módon a fejlesztésnél komoly hangsúlyt kapott a vezethetÅ‘ség élvezetesebbé tétele. A japán, ausztrál és az amerikai piacon egyaránt különböznek egymástól valamelyest a Camry modellek, most pedig a TRD és a Modellista egyaránt a japán verziókat vette kezelésbe és tette még egyedibbé.
A TRD fokozottan hókotrós és – valljuk meg – meglehetÅ‘sen bazári alsó menetfényes lökhárÃtót tervezett a Camry orrára, ahol a hűtÅ‘maszkot is besötétÃtette. Bár a Modellista nagyobb felnikre ültette Camryjét, a középen krómos koptatójú (jó ég, micsoda ellentmondás!) elsÅ‘ lökhárÃtóval harmonikusabb külsÅ‘t ad, felnikbÅ‘l egyébként mindkét tuningműhely kéttónusút alkalmazott.
A TRD nem csupán optikai tuningcsomagot készÃtett az új Camryhez. Az amerikai Nascar bajnoksághoz is épÃtettek egy Camry alapú versenyautót, pontosabban éppen nem az alap, hanem az autó burkolata az, ami a legújabb Camryt idézi a versenyautó esetén.
A fotók szerint mind a Modellista, mind a TRD a Camry (egyelÅ‘re csak Japánban elérhetÅ‘) hibrid verziójából készÃtette morcosÃtott verzióját, utóbbi 2,5 literes (világbajnok, 41 százalékos termikus hatásfokú) négyhengeres benzinmotort alkalmaz a villanymotor mellett. Létezik 2,5 literes négyhengeres Camry nem hibridként is, a csúcsverzió pedig 3,5 literes V6-os. Világújdonság, hogy a nyolcadik generációs Camryk esetén az infotainment a szintén hatékonyságáról hÃres Linux operációs rendszeren alapuló.