Klasszikus BMW roadstert hangolt át a Senner Tuning
Senner Tuning BMW Z8
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kilenc éve nem gyártott BMW Z8 roadsterhez a műszaki alapokat érintő tuningcsomagot készített az ingelheimi Senner Tuning.
Ez a teljes egészében alumíniumból épített kasztni legalább akkora klasszikus lesz ötven év múlva, mint manapság a Jaguar E-type. 1535 kg, az első tengely mögé tolt motorral oldották meg az 50/50 arányú tökéletes súlyelosztást
Számukra lehet érdekes tudatmódosító a Senner által kifejlesztett, kizárólag a műszaki részleteket érintő tuningprogram.
Az 1999 és 2003 között gyártott Z8-as roadstert az azóta saját villanyautójával is hírnevet szerzett Henrik Fisker tervezte, és E52 kódnéven meglehetősen hű mása az 1997-es Tokiói Autószalonon bemutatott, a BMW 507-esnek emléket állító, közönség által körülrajongott Z07 tanulmányautónak. Hajtását az akkor futó BMW M5 (E39) ötliteres, 400 lóerős V8-asára bízták, az 500 Nm nyomatékú motor 4,7 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/h-ra a 1,5 tonnás autót. Bár végsebességét 250-nél korlátozták, lehet tudni, hogy az elektronikus tiltás kiszerelése után megfutja a 300 km/h-t. Az Z8-at a Car and Driver egyik írásában a mára már szintén klasszikus és meglehetősen tökös sportkocsinak tartott Ferrari 360 Modenával hasonlították össze, és a tesztelők három igen fontos szempontból – gyorsulás, vezethetőség, fékezés – jobbnak találták olasz konkurensénél.
James Bond (Pierce Brosnan) is hajtotta az 1999-es, A világ nem elég című epizódban, mielőtt egy helikopterre felszerelt rettenetes favágó eszközzel széttrancsírozták. A Z8-ast, nem Bondot
A Senner sem érezte szükségét feltöltésnek, vagy más agresszív teljesítmény-növelő megoldásnak, a motorvezérlés enyhe módosítása, valamint a sportlégszűrő és az egyedi kipufogórendszer felszerelése után az S62-es V8-as motor teljesítménye 450 lóerőre, legnagyobb nyomatéka pedig 535 Nm-re növekszik. Ezzel egy időben a sebesség-határolót is kiiktatják, s ennek köszönhetően már 300 km/h feletti tempót is élvezhetnek a Z8 tulajdonosok.
Hátsó lámpáiban és az irányjelzőkben neont alkalmaztak: elvileg az autó teljes életciklusán át kitartanak, de az időközben berobbanó LED-ekkel nem tudott versenyezni ez a technológia. A BMW itt már készült az iDrive koncepcióra, az utastérben multifunkciós kezelőszervek találhatók, például az elektromos ablakok és a visszapillantó tükrök ugyanazzal a karral kezelhetők
A futóművet Variant 2 Inox-Line típusú állítható keménységű lengéscsillapítókkal és erősebb első toronymerevítővel teszik masszívabbá, és már jöhetnek is Racing Gold fényű féknyergek, valamint az elöl 255/40, hátul 285/35 méretű Continental Sport Contact 5P gumikkal felvértezett 19 colos Schwert SC1 könnyűfém felnik, hogy elkészüljön a mű.
Gyönyörű felni ehhez az autóhoz. Kicsit a sofőr felé dőlő műszereit direkt azért helyezték középre, hogy semmi se korlátozza a motorháztetőre és az útra vetülő kilátást
A Senner mindösszesen 18 900 eurót kér az átalakításért, ami a maga korában 235 000 német márka (körülbelül százhúszezer euró) vételárú roadster esetében nem tűnik túlzásnak.




