Letették a debreceni BMW gyár alapkövét

A világon először nálunk lesz emisszió-mentes autógyár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már jó ideje folyamatos a munka a debreceni BMW gyár területén, de a létesítmény alapkövét csak most tették le, az első autó pedig évek múlva gördül le a gyártósorról

Körülbelül egymilliárd euró befektetésével készülhet el a BMW debreceni gyára, ahol 2025-ben kezdődik a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció sorozatgyártása. De pontosan miféle gyár is épül? A BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal. A létesítmény több mint 400 hektárnyi területet foglal el Debrecen északnyugati térségében, ahol az indulást követően évente körülbelül 150 000 darab autó gyártására lesz képes. A gyár érdekessége még, hogy „az egy legyártott autóra vetített károsanyag-kibocsátása nulla lesz – igazolva, hogy kellő elhatározással és innovációval az autógyártás igenis lehet fenntartható” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A fosszilis energiaforrások használatát teljesen mellőzni fogják. „Sem kőolajat, sem földgázt nem fogunk használni” - tette még hozzá Nedeljković.
Hirdetés
Az üzem működéshez szükséges energia nagy részét közvetlenül a gyár területén elhelyezett fotovoltaikus rendszerek termelik majd meg. A fennmaradó részt a térség száz százalékban megújuló energiaforrásaiból nyerik majd ki. A szakemberek eközben a geotermikus energia alkalmazásának lehetőségeit is vizsgálják. A debreceni gyár ráadásul olyan innovatív technológiákat is rendszerbe állít majd – kiváltképp a fényezőműhelyben –, amelyek ebben a formában még nem voltak jelen az autóiparban. A debreceni gyár fényezőműhelyében nem gázkemencék szárítják majd a fényezéseket, hanem a gyártási folyamatba új, elektromosan működtetett technológiákat integrálnak. „Debreceni gyárunk a világ első, teljes egészében emisszió-mentes autógyára lesz, amely nagymértékben hozzájárul majd azon célunkhoz, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét 80 százalékkal csökkentsük” – mondta erről Nedeljković. A fenntartható gyártás másik kulcsa a körkörösség folyamatos biztosítása. A gyártás során alkalmazott alapanyagokat és erőforrásokat újra és újra felhasználják, ahol csak lehetséges. A marásból és préselésből származó fémhulladékokat és reszelékeket például további felhasználás céljából újrahasznosítják. A hűtési folyamatok során keletkező hulladékhőt a belső terek és a vezetékes víz fűtésére használják fel. Eközben a létesítmény összes energiafelhasználását intelligens energiafigyelő rendszerek követik nyomon, amelyek kiszűrik a pazarlást és az erőforrás-felhasználás tekintetében is biztosítják a lehető leghatékonyabb gyártást.
Hirdetés
Az építkezés következő szakaszának beindításával a vállalat épületek és rendszerek építésével, valamint épületüzemeltetéssel foglalkozó szakembereknek kínál álláslehetőséget. A HR, pénzügy, beszerzés, informatika, tervezés és kontrolling területén dolgozó munkatársak toborzása ugyancsak megkezdődött. A gyártáshoz kapcsolódó állásajánlatok meghirdetésére egy későbbi időpontban kerül sor.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?