Majdnem belebotlottam egy GT-R-be. Szó szerint

Gyors találkozó egy Nissan GT-R-rel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amikor az ember 30 éves fejjel könnyelműen belevág, hogy munka mellett az ország egyik legjobb egyetemén szerezzen történelem szakos diplomát, vizsgaidőszakban hajlamos furcsa dolgokat művelni.


Én például ébren alszom, mert nappal dolgozom, éjszaka tanulok, vagy fordítva, de amikor az értekezleten csak gyűlnek és gyűlnek a feladatok, a tanáraim pedig egy hónap leforgása alatt cirka 14 tantárgyból szeretnének meggyőződni a tudásom legjaváról, nos, ilyenkor rendszeresen gyötör a felismerés, hogy a napok csak 24 órából állnak. Persze, mindez magánügy, hiszen a privát dolgaim elsősorban rám tartoznak; e rövid bevezetőt csupán az indokolta, ebben a kifacsart állapotban odáig juthat az autóbolond történészhallgató, hogy azt sem veszi észre, ha egy Nissan GT-R előtt esik majdnem hasra. Járt nálunk egy Navara tesztautó, és úgy éreztem, káosszal felérő hétköznapjaim sorában ennek a visszajuttatása a céghez felér egy ünnepnappal: szeretem vezetni ezeket a kéttonnás monstrumokat, a Nissan ráadásul bitang erős, farolós mókázásra is könnyen kapható, a mosást gép végzi, a tankolás nem megerőltető művelet – szóval kaptam az alkalmon, és felmarkoltam a kulcsot.[BANNER type="1"]
Mivel csúcsváltozat járt nálunk - az éjszakai magolás okozta kimerültség miatt - különösen élveztem a bőrkárpit kényeztető puhaságát, a nyitott tetőn bekukucskáló, simogató májusi nap sugarait, a hintázós rugózást, a kellemes zenét, így kvázi alfa-közeli állapotban érkeztem meg Budaörsre, ahol azzal nyitottam, hogy rossz helyre parkoltam. Az ötméteres behemóttal lazán besoroltam az újautó-átadó placcra, ahol a tucatnyi Qashqai előtt valami gyanúsan fehérlett a vakító napfényben, de az agyam nem fogta a jeleket. Kipakoltam a Navarát, telefontartó, jegyzetfüzetek, tankönyv, CD tartó, kabát, úgy néztem ki, mint a feldíszített karácsonyfa, majd ezzel az árukészlettel lendületet véve kis híján nekimentem annak a fehér valaminek, amit a verebek is megbámultak az épület tetejéről, csak nekem nem akart leesni az a bizonyos húsz fillér. A hivatalos papírmunkát letudva aztán helyre billent a világ rendje, a kellemesen hűvös bemutatóteremben végre felébredtem, mindent aláírtam, és tudat alatt éreztem, vonz az udvar, vissza kell mennem, mert a Navara környékén valami nem stimmel. A kezem automatikusan nyúlt a telefonom után, az ujjaim szinte vakon hámozták elő a menürendszerből a fényképező funkciót, dolgozott az autófókusz, halkan exponált a gép. Először Csaba barátom jutott eszembe, aki szerelmese a turbós japán sportautóknak, és időközben tőle tudtam meg, hogy ez egy különleges Black Edition kivitel. Nekem a Nürburgring járt a fejemben, a hírszerkesztőként fordított és olvasott seregnyi iromány, a Porschével folytatott öldöklő (és olykor már nevetséges) harc a presztízst jelentő másodpercekért. Szinte hallottam a videóról üvöltő motort, a gumik sivítását a kanyarokban, pedig a boldog tulajdonosára váró fehér GT-R csak ott parkolt a placcon, ablakán egy cetlivel, rajta technikai számokkal és azzal, hogy Made in Japan.[BANNER type="1"]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?