Bármelyik kategóriában is induljon a Dacia, az biztos, hogy ott komoly nehézséget okoz a konkurencia számára. A Hipster koncepcióautó a román-francia márka további villanyosítási terveit vetíti előre, ami ha tényleg megvalósul, nagyot üthet a kisautók piacán.
Az autó nevébe becsempészett “ster” kifejezésből már sejthető, hogy a Duster és a Bigster stílusjegyei is fellelhetőek lesznek a típuson. A külső tízpontos, a rövid túlnyúlások, a szögletes forma és a számos érdekes részlet magáért beszél. A megjelenése robusztus, pedig a Hipster apró, ezért a dobozszerű kinézetet a szükség szülte. A háromméteres hosszúsághoz 1,55 méteres szélesség társul, a négyüléses utastér mögött lényegében nincs csomagtartó (70 liter), de két üléssel a raktér máris 500 literesre nő.
A Dacia szerint az ideális elektromos autó kicsi, könnyű és takarékos, illetve mellőz minden felesleges extrát. A Hipster utastere meglehetősen puritán, ellenben minden alkatrészén látszik, hogy sokat foglalkoztak vele. A műszerfalon csak egy kicsi képernyő mutatja a sebességet és a haladási irányt, egyébként teljesen üres. A 11 “YouClip” csatlakozási ponttal személyre szabható a Hipster, a telefontartó mellett akár notesz- és tolltartóval is felszerelhető a kisautó, ha valaki inkább kézzel jegyzetelne. Rengeteg helyen tetten érhető a spórolás, de az alternatív megoldások annyira jópofák, hogy nehéz ezért haragudni.
A hátsó lámpák az utastérben találhatóak, így nem kell rájuk búra, nincs kesztyűtartó csak táskarögzítő pánt, a légzsákok átlátszó fedél alatt lapulnak a műszerfalra rögzítve, az ajtóbehúzó csak egy pánt. Még az elektromos ablakot is megspórolták, de így sem kell kurblizni, az üvegek oldalra csúsztathatók.
A Renault kutatása szerint a francia sofőrök 94%-a naponta maximum 40 kilométert vezet, így kétnapos ciklusokra lőtték be a 800 kilós kisautót. Becslések szerint a hatótáv 93 kilométer lehet, amihez ismeretlen méretű, de biztosan apró akkumulátor társul. A Hipster csak egy tanulmány, de van esély a sorozatgyártásra, ha a pozitív visszajelzések mellett törvényi támogatást is kapnak. Évek óta téma egy európai kisautó kategória létrehozása japán mintára. Ez egyrészt elhozhatná a tényleg olcsó villanyautókat, másrészt lenne esély Kínát kijjebb tessékelni a kontinensről.