Mozgolódás indult az M0 északi szektorának ügyében

Lehet, hogy nem csak az unokáink fogják látni az M0 körgyűrű befejezését?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a közbeszerzést az M0 körgyűrű északi szektorának kiviteli- és tervdokumentációjának az elkészítésére.

Most a 11-es főútig ér az M0-ás körgyűrű, amelynek következő szakaszát a 10-es útig tervezik megépíteni. A beruházó, tehát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a napokban kihirdette az M0-ás körgyűrű északi szektorára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A következő lépés tehát a kiviteli-, és tervdokumentáció elkészítése a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával, a további engedélyek beszerzésével. A közbeszerzés négysávos autóút kiépítését írja elő. Kiderül belőle, hogy 8 kilométeres szakaszt terveznek leállósávval és fizikai elválasztással. Továbbá az is biztossá vált, hogy két alagutat kell fúrni az északi szektorhoz. Az egyike egy 2,0 kilométeres alagút Békásmegyer és Budakalász határában, a másik egy 3,2 kilométeres, a Nagy-Kevély hegyen át. Ahogy a korábbi tervekben is szerepelt már, a budakalászi csomópont átépül, Ürömnél pedig egy különszintű forgalmi csomópontot jön majd létre, támfallal határolt bevágásban. A szakasz másik végén az M0-ás egy különszintű csomóponttal csatlakozik majd az M10-es-hez, ami még szintén nem létezik, de egy 4 km hosszú, kétsávos útként a jelenlegi projekt részeként tervezik megépíteni. Emellett Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep megtervezése, illetve az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságának megvizsgálása és szükség szerint megtervezése is szerepel a feladatok között.
Hirdetés
Ugyanakkor az M100 és M10 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokban az szerepel, hogy az M0-ás autóút nyugati szektora 2034-ben készül el, az M10 pedig 2052-re. Márpedig arra többen is felhívták már a figyelmet, ha nem egyszerre épül meg az M0 körgyűrű hiányzó része, akkor a 10-es út, ezáltal a városba vezető Bécsi út és Vörösvári út terhelése borzalmasan megnövekedhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.05.23. at 09:54
    Permalink

    Nyugati szektorra nem sok szükség van. Azért hogy az M1 ről az M2-re menjen valaki gyorsabban kár szétfúrni a budakörnyéki hegyeket.

    Az északi szektort viszont sokan használnák szerintem.

    • 2021.05.26. at 14:09
      Permalink

      Jaj de buta vagy 🙁
      Aki Uromrol, teljes Pilisi agglobol, Eszek-Budarol, Eszak-Pestrol, teljes Eszak-Pesti agglobol menne mondjuk M1 vagy M7 vagy M6, az merre megy most nagyokos?
      Atvag az egesz varoson, mert nem fog del fele 80 km-t kerulni a csonka M0-n.

      • 2021.05.27. at 07:13
        Permalink

        És ez mennyire tipikus dolog? Komolyan gonodlod hogy azért kellene széttúrni és szétfúrni az egész Buda-környéki dombividéket, hogy évente párszor néhány ürömi lakos kerülhessen egyet amikor a Balatonra megy?

        Nekik sokkal több értelme van átvágni a városon.

        A nyugati szakasz az ami teljesen értelmetlen mert:
        1. kicsi lenne a forgalma (az észak-nyugati Buda-környéki lakosok többsége a központba megy, aki pedig délnek, annak is kerülő lenne a nyugati szektor)
        2. iszonyú nehéz lenne megépíteni a domborzat miatt
        3. nem terhelné komoly átmenő (nemzetközi forgalom).

        Az északi szektornak (de főleg a megépült hídnak) az alább funkciója van:
        1. a Komárom irányából érkező nemzetközi forgalom alól tehermentesíti az árpád hídat. Ezzel javít a lakosok bejutásán mert kevesebb autóval kell megküzdenie a városba bevezető főutaknak.
        2. Aki észak-pestre tart annak sem kell bemennie az Árpád hídig.

        Szerintem az ürömieknek (és bárkinek az agglomerációból jár be napi rendszerességgel) sokkal fontosabb lenne hogy ne álljanak be a fontosabb bevezető utak (bécsi út, hűvösvölgyi út, budakeszi út).

Vélemény, hozzászólás?