Új lökést kaphat az M0 körgyűrű folytatása (kép: unitef)
Most a 11-es főútig ér az M0-ás körgyűrű, amelynek következő szakaszát a 10-es útig tervezik megépíteni. A beruházó, tehát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a napokban kihirdette az M0-ás körgyűrű északi szektorára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A következő lépés tehát a kiviteli-, és tervdokumentáció elkészítése a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával, a további engedélyek beszerzésével. A közbeszerzés négysávos autóút kiépítését írja elő. Kiderül belőle, hogy 8 kilométeres szakaszt terveznek leállósávval és fizikai elválasztással. Továbbá az is biztossá vált, hogy két alagutat kell fúrni az északi szektorhoz. Az egyike egy 2,0 kilométeres alagút Békásmegyer és Budakalász határában, a másik egy 3,2 kilométeres, a Nagy-Kevély hegyen át.
Ahogy a korábbi tervekben is szerepelt már, a budakalászi csomópont átépül, Ürömnél pedig egy különszintű forgalmi csomópontot jön majd létre, támfallal határolt bevágásban. A szakasz másik végén az M0-ás egy különszintű csomóponttal csatlakozik majd az M10-es-hez, ami még szintén nem létezik, de egy 4 km hosszú, kétsávos útként a jelenlegi projekt részeként tervezik megépíteni. Emellett Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep megtervezése, illetve az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságának megvizsgálása és szükség szerint megtervezése is szerepel a feladatok között.
Üröm és Budakalász között lesz egy lehajtó
Ugyanakkor az M100 és M10 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokban az szerepel, hogy az M0-ás autóút nyugati szektora 2034-ben készül el, az M10 pedig 2052-re. Márpedig arra többen is felhívták már a figyelmet, ha nem egyszerre épül meg az M0 körgyűrű hiányzó része, akkor a 10-es út, ezáltal a városba vezető Bécsi út és Vörösvári út
terhelése borzalmasan megnövekedhet.
A 10-es útig épülne ki az új szakasz
Nyugati szektorra nem sok szükség van. Azért hogy az M1 ről az M2-re menjen valaki gyorsabban kár szétfúrni a budakörnyéki hegyeket.
Az északi szektort viszont sokan használnák szerintem.
Jaj de buta vagy 🙁
Aki Uromrol, teljes Pilisi agglobol, Eszek-Budarol, Eszak-Pestrol, teljes Eszak-Pesti agglobol menne mondjuk M1 vagy M7 vagy M6, az merre megy most nagyokos?
Atvag az egesz varoson, mert nem fog del fele 80 km-t kerulni a csonka M0-n.
És ez mennyire tipikus dolog? Komolyan gonodlod hogy azért kellene széttúrni és szétfúrni az egész Buda-környéki dombividéket, hogy évente párszor néhány ürömi lakos kerülhessen egyet amikor a Balatonra megy?
Nekik sokkal több értelme van átvágni a városon.
A nyugati szakasz az ami teljesen értelmetlen mert:
1. kicsi lenne a forgalma (az észak-nyugati Buda-környéki lakosok többsége a központba megy, aki pedig délnek, annak is kerülő lenne a nyugati szektor)
2. iszonyú nehéz lenne megépíteni a domborzat miatt
3. nem terhelné komoly átmenő (nemzetközi forgalom).
Az északi szektornak (de főleg a megépült hídnak) az alább funkciója van:
1. a Komárom irányából érkező nemzetközi forgalom alól tehermentesíti az árpád hídat. Ezzel javít a lakosok bejutásán mert kevesebb autóval kell megküzdenie a városba bevezető főutaknak.
2. Aki észak-pestre tart annak sem kell bemennie az Árpád hídig.
Szerintem az ürömieknek (és bárkinek az agglomerációból jár be napi rendszerességgel) sokkal fontosabb lenne hogy ne álljanak be a fontosabb bevezető utak (bécsi út, hűvösvölgyi út, budakeszi út).
Tehat KELL a teljes M0.
Eszaki resz az 10/10 prio, nyugati az 9/10