Nyírség Rali sajtóközlemények

Hárman is elcsúsztak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés autó állt rajthoz a Generali–Nyírség Ralin, ami néhány kieséssel tovább folytatódott.


Pethő 19-re lapot húzott
Valószínűleg olajfolton csúszott meg Pethő István és Bacigál Igor a Nyírség Rali hetedik gyorsaságiján. Ennek következtében lecsúsztak az útról, és a futómű sérülése miatt fel kellett adniuk a versenyt. Pethő az első körben remekül kezdett, és az N csoport harmadik helyén állt Botka Dávid és saját csapattársa, Balogh János mögött, megelőzve a bajnokságban előtt álló összes versenyzőt. A második körben a vizes aszfalton egy kicsit jobban óvatoskodott a slick gumikkal, mint ellenfelei, ezért a szombati utolsó körre 19-re lapot húzott, extrémvizes gumit rakatott fel, amely jó választásnak bizonyult, egészen az olajfoltig.

Pethő István: – Nagyon jól kezdődött a verseny. Az első körben, a száraz aszfalton egész jó helyen álltunk. Botka (Dávid) nagyon jó időket autózott, csapattársunk, Balogh Jani is szuper volt. Velük nem tudtuk felvenni a versenyt, de a harmadik helyet tudtuk tartani.

– A második körben az eső egy kicsit meglepett, és talán túl óvatos voltam a slick gumikkal, ami miatt visszacsúsztunk a hatodik helyre. Mivel nekünk a bajnokság szempontjából szinte csak az első hely számított, gondoltam, hogy a harmadik körre 19-re lapot húzunk, és nem intermédiával mentünk ki, hanem extrémvizes gumit raktunk fel. Ez nagyon jó döntésnek bizonyult. A pálya 80%-ára abszolút alkalmas volt, és ameddig mérték az időnket, addig állítólag 15 másodperccel voltunk gyorsabbak a többieknél.

– Már csak húsz méter lett volna hátra a hetedik gyorsaságiból, amikor valószínűleg egy rali 2-es autóból kifolyt olajon megcsúszott az autónk hátulja. Figyelmeztettek a rajt előtt, hogy ott van az olaj, de valahogy a kellő pillanatban nem jutott el az agyamig. Egy méter mélyre estünk le az útról. Szerencsére nem borult fel az autó, de így is elég nagy a kár rajta. A futóművünk annyira megsérült, hogy nem is tudtuk folytatni a versenyt.

– A bajnoki reményeink ezzel elszálltak. Nagyon szeretnénk rajthoz állni az utolsó futamon is. Meglátjuk mennyire tudjuk rá összeszedni a költségvetésünket.

Balogh: A koncepció jó volt
Az Országos Rali Bajnokság abszolút értékelésben a második helyen állt Balogh János és Zentai Kornél, amikor autójukban meghibásodott a váltó és a hetedik gyorsasági után fel kellett adniuk a Nyírség Ralit. Sikeres volt azonban a csapat által a versenyre felállított koncepció, ami miatt bizakodva tekintenek a szezonzáró futam elé.

Balogh János: – Összességében nagyon-nagyon tetszett a verseny. A koncepciónk jónak bizonyult. Újra kísérletet tettünk azzal a futóművel, amivel már az év elején is próbálkoztunk. Sokan zsákutcának vélték, de azt hiszem, hogy mostanra érett be a munkánk gyümölcse. Már a verseny elején is nagyon jó volt. A második körre állítottunk rajta, akkor még jobb lett, de szerintem még mindig maradt benne lehetőség.

– Nagyon érdekes tapasztalat volt a második körben slick gumival menni a szemerkélő, majd eleredő és végül ömlő esőben. A slick egy darabig még gurul a vizes úton, de amint annyi a víz az aszfalton, hogy nem tudja kiszorítani a gumi, azonnal felúszik, és akkor olyan, mintha jégen mennél. Ráadásul, amikor vége ennek a csúszásnak és újra kapcsolatba kerül a gumi az aszfalttal, akkor sem tapad, mert a gumi nem tudott felmelegedni az üzemi hőmérsékletére. Utólag visszagondolva, amennyire fáztam tőle, ahhoz képest egész vállalható volt, csak a helyes tempót kellett megtalálni.

– A harmadik kör első gyorsaságijának a harmadánál féktávon reccsent egyet a váltó és eltűnt a harmadik-negyedik fokozat. A maradék hárommal még kijöttünk a gyorsról, de az ötödik is elkezdett leköszönni. Még két gyorsasági meg egy csomó etap lett volna hátra, ezért úgy döntöttünk, hogy nem csinálunk nagyobb kárt az autóban, és inkább kiálltunk.

– Ha nem is sikerült célba érnünk, örülök neki, hogy sikerült bebizonyítanunk, jó úton járunk. A következő versenyen szeretnénk elindulni, de csak akkor, ha erős mezőny lesz.
Hering nem akart kockáztatni
Futómű- és fékprobléma miatt adta fel a Nyírség Ralit Hering Gyula és Spitzer Gábor. A rajt előtt még az A7-es bajnoki címért is versenyben lévő páros autója csak az utolsó pillanatban készült el, miután az előző hétvégén Vizin László a Barum Ralin összetörte a Honda orrát. Ezért Hering nem tudta az autót tesztelni, így a beállítások tökéletesítésére sem jutott idő.

Hering Gyula: – A verseny elejétől fogva futómű- és fékproblémáink voltak. Egyszerűen nem tudtam úton tartani az autót. (Vizin) Laci bácsi ment vele utoljára, a múlt hétvégén, a Barum Ralin. Volt egy kis kalandja, ami miatt csak a gépátvételre készült el az autó. Ezzel nincs is semmi baj, mert a Barum előtt meg pont én törtem össze a kocsit. Csak nem maradt időnk a beállítások kipróbálására, és ahogy lenni szokott, amit nem próbálsz ki, az biztos nem is működik.

– A fék sajnos konstrukciós hiba a Hondán. Ezt az autót valószínűleg a vb és az IRC hosszabb gyorsaságijaira tervezték, ahol eleve ki van zárva a balláb fékezés, mert akkor elfogy a fék. Sajnos a magyar rövid pályákon is hamar elfogy. Ezt egyébként többen jeleztük a JAS (Motorsport) mérnökének, aki ígéretet tett arra, hogy már dolgoznak a hiba kijavításán.

– Most a futómű-beállítás mellett a fék sem működött. Kétszer úgy beesett a fékpedál, mint amikor elfolyik a fékfolyadék. A hatodik gyorsaságin mi is slick gumikkal mentünk, mint a mezőny nagy része. Ezekkel a gumikkal vizes aszfalton, rossz futóművel és fékproblémával nagyon sokat kaptunk, és végül úgy döntöttünk, hogy nincs értelme tovább versenyeznünk, így a második körben, a gyűjtőbe már nem is álltunk be.

– Két lehetőségünk volt. Az egyik, hogy végig gurulunk a versenyen, és minden gyorson kapunk 20-30 másodpercet, vagy pedig kockáztatunk és megpróbálunk gyorsulni, de ilyen futóművel ez nagyon kockázatos lett volna. Azt is figyelembe kellett vennünk, hogy (Vizin) Laci bácsi pár hét múlva indul az autónkkal a Sanremo Ralin, és nem akartam újabb galibát okozni. Ha pedig csak végig gurultunk volna, és bejövünk ötödiknek, azzal sem lettünk volna előbbre a bajnokságban.
– A Salgó Rali után azt gondoltam, hogy az volt életem legrosszabb versenye, de ez még annál is rosszabb volt. A szezonzáró futamon ettől függetlenül szeretnénk elindulni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?