Tud még újat mutatni? Teszten a benzines Astra kombi!
Hatalmas csomagtartóval és benzinmotorral is kipróbáltuk az új Opel Astrát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyobb, mint egykoron a Vectra volt, ráadásul kínosan ügyeltek rá, hogy érzetre tökéletes "német autó" legyen, ám mindenki tudja, hogy mi bújik meg a lemezek alatt. Vajon tud még olyat mutatni az Astra kombi, amit nem láttunk már korábban?
Íme az új Astra hosszú tetős változata
Az új Astra Sports Tourer pontosan az, aminek hangzik, egy tágas, modern kombi. Ez a konkrét autó a zöld rendszám nélküli csúcs-benzines a modellből, ami az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor 130 lóerős változatát jelenti. Ráadásul a tesztalany kényelmi extrák terén is egy magasan felszerelt, GS változat, ami nem a sportmodelleket jelöli, csak a sportos külső megjelenést adja. A színe a "kobaltkék gyöngyház" fantázianevet kapta.
Teljes hossza 4,64 méter, ebből 2,73 méter a tengelytávolsága
1,71 méteres szélességéhez képest manapság már szinte hihetetlenül kevés az 1,44 méteres magassága
Hogy mekkora?!
Ügyesen elcsalták oldalról nézve, hogy mekkora autó az új Astra Sports Tourer. Akadt olyan ismerősöm is, aki messzebbről, első ránézésre meglepődve konstatálta, hogy mégsem a kombi változatot hoztam el, aztán természetesen szóltam neki, hogy nézze meg újra, egy kicsit közelebbről. Persze, manapság már szinte népszokás hosszú, elnyújtott hátsó ajtókkal leplezni az ablakokat, illetve a fekete borítás miatt az oszlopok száma sem egyértelmű elsőre, sőt, még az ötajtóshoz képest megnövelt tengelytávolság is segít az autó arányain, ám ez ne tévesszen meg senkit. Az új Astra Sports Tourer minden külső méretében messze meghaladja az ezredforduló idején gyártott Vectra Caravan modellt. Aprócska probléma ezzel, hogy a valóban új információk sora az Astra Tourerről nagyjából itt ér véget.
Kombinak milyen?
Ebben a kérdéskörben aligha éri meg köntörfalazni: a platformtárs Peugeot 308-hoz kísértetiesen hasonló a csomagtér mérete és kialakítása. Az úrtartalom 57 literrel nőtt az elődhöz képest, ám egyes "régi" Opel funkciók, például a kreatív nyitási opciókkal rendelkező takaróroló egy az egyben hiányoznak a francia megoldások javára. Természetesen a variálhatóság terén is kiváló a puttony, hiszen három részre osztottan dönthető a hátsó üléstámla, ezt követően pedig teljesen sík a közel 2 méteres csomagtérpadló: szinte hihetetlen, hogy ekkorák a kompakt kombik manapság.
A csomagtartó alapesetben 597 literes
Ülésdöntéssel akár 1634 literre is bővíthető a raktér
A hátsó üléstámlák döntéséhez külön karok kerültek a csomagtatró oldalfalára
A helykínálat mindkét sorban megfelel a kategóriában elvártaknak
A műszerfal is francia?
Az új Astra műszerfala továbbra is nagyon jól néz ki élőben
Két darab, fejenként 10-10 colos képernyőt kapunk a hatalmas, zongoralakk Pure Panel elrendezésen
A legfontosabb funkciók gyorsgombokkal is elérhetők
Rengeteg a zongoralakk
A kezelőszervek árulják el leginkább a Stellantis technikát
Kiválóan tartanak a memóriás első ülések
Hátra már jóval kevesebb extra jutott
Ez most akkor még az a motor?
Ismét egy ezerszer taglalt részlet, a 130 lóerős, 1,2 literes erőforrás
Vezetni milyen?
Menet közben sem érződik rajta, hogy mennyire nagy a puttonya
Az autó hátuljához érve sem fogyott el a kreativitás a rajzasztalnál
Mennyibe fáj?
Az alap Astra kombi minden kedvezménnyel jelenleg 8,59 millióba kerül, ami az egyik legnagyobb fegyvere lehet a jelenlegi piacon, ugyanis a méretkülönbségek ellenére kényelmesen alá tud ígérni a Peugeot 308 SW modellnek. Ez az ajánlat azonban 110 lóerős motorral, jóval kevesebb extrával és kézi váltóval értendő. A tesztautó hajtáslánca és GS csomagja kedvezménnyel 10,61 millióról indul, a képeken látható extralistával pedig - amelybe a rengeteg biztonsági extra mellett az intelligens LED csúcs-fényszórók is beletartoznak - nem kevesebb, mint 13,83 millió forintot kóstál listaáron, ám ebből a többi változathoz hasonlóan lefaragható még félmillió a kedvezménnyel.
Jelenleg az ára lehet az Astra Sports Tourer egyik nagy ütőkártyája